torsdag 1. mars 2012

" Gammelt ark " rundt lysene.....

 

For å få et vanlig hvitt ark til å se gammelt ut kan en dynke det i litt kaffe.....
og for å få det enda mer gammelt kan en gni det inn med kaffegrut etter det er tørket:))
- og for å fortgang i tørkeprosessen brukte jeg hårføneren:o))

Hermetikkboksen jeg har oppbevart kaffegrut i har fått tapet rundt og en
etikett med nr 29212.......som var datoen i går:o))
Boksen har også lokk, så gruten holder seg sikkert en stund.....men dette er på
test nivået hihi:)

 
Skikkelig moro å grise litt:)) og samtidig se hvordan 
det blir gammelt og slitt:))

 

Enkelte plasser gnidde jeg så lenge at det gikk nesten hull:))
men du verden så flott det ble:) 

 

Det gamle slitte arket ble fint rundt lysene, men blir sikkert like tøft og fint
rundt et telysglass, kubbelys eller som bokbind f.eks:))

Ellers så har migrenen slått seg ned igjen...og jeg som hadde planlagt
en kosedag frem til jeg skal på jobb som jeg også har gledet meg veldig til:)

Vi har nå 50% rabatt på alt i butikken ( Skeidar Vågsbygd) så det er ville tilstander
kan en si:) og jeg som er " hyper " elsker slike tilstander:))
men nå får jeg bare krype under dyna og håpe på det beste..................

HA EN FIN FIN DAG DERE !!

17 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Det funker det med kaffe og kaffegrut for å få et gammelt preg på det :))
Har aldri prøvd dette, men kommer nok etter skal du se :))

Riktig god bedring til deg ღ
Klem Heidi

Arlens boblebad sa...

Visste ikke at det var så enkelt å få det til å se gammelt ut!
Kjempefint!
Også med blondene som du hadde dyppet i kaffi..
Riktig god bedring til deg!
Klem Linn

Tovepia sa...

Takk for godt tips igjen!! Det ble jo så flott, og det blir litt ekstra og eksklusivt med dette papiret!
Huff, stakkars deg, håper du kommer deg fort som svint!
God bedringklem fra mÆ;)

Tante Titti sa...

Du er virkelig en kreativ inspirasjonskilde!!
Dette må jeg jo bare prøve!!

TItti-klæmm!!

Shabbylishious sa...

Damen har vært super kreativ ser jeg.:)) Til og med roser.:)
Takk for alle besøkene du er innom meg. Jeg er ikke så flink til å legge igjen kommentarer for tiden men er innom de fleste bloggene og leser.
Masse inspirasjon å finne hos deg nå:)
Klem!

Underberget sa...

VAKKERT!

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig og takk for nok et flott tips :O) Håper migrenen slipper og at du kan kreere mere flotte ting som vi kan nyte synet av og forhåpentligvis få prøvd ut etterhvert , klem fra Bente :O)

Janne sa...

Supert det med kaffegruten! Har dynket saker og ting med kaffe tidligere, men ikke brukt gruten... takk for tipset, Janne!

Klem Janne:))

Bodil sa...

Smart og flott tips :)Og stilig resultat.

hill`s interiørblogg sa...

Så flott. Hmm lærer stadig noe nytt ved å følge bloggen din, før jeg ante ikke at man kunne bruke kaffegrue for å få gammelt uttrykk. Skikkelig tøft :O)
Ønsker deg en god helg.

Klem fra Hill-Iren

hill`s interiørblogg sa...

Så flott. Hmm lærer stadig noe nytt ved å følge bloggen din, før jeg ante ikke at man kunne bruke kaffegrue for å få gammelt uttrykk. Skikkelig tøft :O)
Ønsker deg en god helg.

Klem fra Hill-Iren

salige lavendel sa...

Helt nydelig!!Jeg bruker samme metoden som deg, men det funker bare om en har en skriver med vannfast blekk tror jeg, ellers forsvinner trykket på arket når man begynner å herje. På Hp skriveren min går det ikke, men Epson skriveren min har blekk som tåler vann, så den fungerer godt til formålet. Hvilken skriver bruker du til dette? Gøy å vite om det er flere enn Epson som har mer vannfast blekk.

salige lavendel sa...

Glemte å si at jeg synes SYND på deg som har migrene, høres grusomt ut.Håper du har en eller annen vidundertablett som kan lindre litt på smerten??

Marits Hverdagsgleder sa...

Alltid like gøy å se hva du driver med. Du er virkelig en stor inspirasjonskilde :) Veldig fint ble det. Tror jammen jeg skal prøve... må bare lage opp litt kaffegrut først :))

Olea sa...

hei :)
takk for en kjempe fin ide! det ble
jo veldig pent!
god bedring og god helg!
klem:)

Fru Føreland sa...

Så tøft, der lærte jeg noe nytt:D Takk, det skal jeg huske på å prøve ut hvis det passer seg:)

Ha en finfin fredagskveld!

Anne N. sa...

Å Janne, dette var fint :O)
Tusen takk for tipset, skal lage meg en kaffe nå, hihi.
Klem, Anne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...