torsdag 29. mars 2012

Mitt " nye " hobbyrom........

 

Mitt "nye" hobbyrom er snart ferdig til bruk:))
De store ting av møbler er på plass, men så er det alle de småtingene som
skal sorteres og helst komme på riktig plass:o))

Mens jeg sorterer og diller, surrer vaskemaskinen og tørketrommelen i et
rom i nærheten:))) og i går da jeg satt meg ned for å brette klær, fikk jeg se den
nydeligste soloppgangen på lang lang tid:))
Måtte jo bare ta bilde da:o)

 

I et bittelite rom ved siden av hobbyrommet har jeg laget meg en plass som
kan være kjekk å ha når jeg skal male et bilde eller to:o))
Rommet er 94 x 180 cm........
( kattungen må alltid sjekke når det kommer nye ting frem)

Fra jobb fikk jeg et stativ som skulle kastes........og jeg tenkte at dette
blir perfekt til alle de små og litt store fotorammer....det har 4 sider og jeg fikk
plass til 2 rammer i hvert rom:))

Skatollet var tidligere brunbeiset, så det ble malt hvitt:) men har igjen å male
innvendig før jeg fyller det opp med maling og pensler m.m.
Gulvstaffeliet som tar litt plass fikk jeg hengt opp på veggen lett tilgjengelig:))

Herfra er det også utgang til hagen..........og døra som i og for seg er gjenbruk - fikk
vi fra den første bomstasjonen som ble satt opp på Vesterveien i Kr.Sand:))

 

Denne reolen sto på det lille malerommet tidligere og i den lå det stabler
på stabler med fotorammer.......
Nå er det garnøstene sin tur:o) På toppen i forskjellige hermetikkbokser 
oppbevarer jeg strikkepinner og heklenål.

 

Den største forandringen ble vel kansje det nye arbeidsbordet........to benkeplater
ble satt sammen og måler nå 160 x 120 cm.
Tidligere brukte jeg en benk til symaskinen og en til limpistolen hihi:))
Ellers ble det til at jeg satt i gyngestolen med pallebordet når jeg skulle lage noe....:o)

Sånn ca på midten har jeg boret to hull - et til ledningen fra symaskinen og et til
ledningen som går til padda oppi kurven:))
I kurven har jeg strykejernet og limpistolen, og ellers er det greit å ha padda 
når jeg må lade minidrillen eller andre ting samtidig :)))

 

Et annet stativ jeg fikk fra jobb er dette......Her oppbevarer jeg kort, strykemerker
og sjablonger bl.a som jeg lager selv:)
Benken det står ved er min nye klipp og lim (decoupage) plass:o)

 

På benken står en kurv med de nyeste servietter........ og på fatet et Norgeglass
med pensler og en boks med kaffegrut som jeg bruker for å gjøre
"gamle" bilder enda gamlere:o))
I skapene har jeg diverse glass og hermetikkbokser........

I det smale høye skapet har jeg duker, gardiner og brikker som etterhvert skal
klippes opp og få et nytt liv på et eller annet:o))
Gulvmatta ved døra har jeg heklet av to dynetrekk.......

 

På en knagg over reolen med garn har alle rundpinnene og en saks fått plass:)
og på en stor knagg av drivved henger hekleveskene.......

Jeg er veldig fornøyd med rommet nå, og nå som alle ting har fått
sin plass, kan jeg sitte i gyngestolen med kaffekoppen og beina på et ledig pallebord:o)))
og fundere over neste prosjekt.......

Eller bare se ut av vinduet.......

 

Ikke akkurat denne utsikten jeg har fra hobbyrommet......dette er tatt fra 
stuevinduet, men om få dager vil jeg (om det blir sol) ha morgensolen inn
gjennom vinduet på hobbyrommet mitt:o))

Hmm, det ble visst litt mye bilder......men men, dere overlever vel:))
Nå får jeg vel begynne med dagens gjøremål........hva nå enn det blir......:o)

HA EN FIN FIN DAG DERE !!

17 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Herlighet Janne! Du har vel det fineste hobbyrommet! Jeg har et forholdsvis nytt hobbyrom, men jeg blir ikke ferdig med å få ting på plass og i system... Men trådskapet jeg fikk fra en nedlagt butikk, er snart ordnet nå, så da blir det innlegg;) deg på ditt "nye" rom;)

Marits Hverdagsgleder sa...

Det er bare en ting å si om det hobbyrommet: WOW....!!!

Arlens boblebad sa...

Jeg er innom og bare nyter....
Og det gjør vel du og på det herlige hobbyrommet, må jo være deilig å ta en liten høneblund og i den herlige sengen!
Klem Linn

Den Grønne Baljen sa...

Herlighet for et fantastisk flott rom da... her bobler nok kreativiteten du =))

Hvis du har lyst å prøve lykken på et gavekort- er du velkommen innom bloggen min =)

Ønsker deg en fin dag =)

Kerstin

Tante Titti sa...

Du store min tid - dette var sannelig flott.
Skulle virkelig ønske jeg hadde ett så flott hobbyrom! God orden og god utnyttelse av plassen har du iallefall fått til!
Kjenner jeg er aldri så lite misunnelig!
Ønsker deg en fantastisk påske!
Titti-klæmm!!

Vivi sa...

Himmel og hav for et flott hobbyrom! Dette må jo være alles drøm!

salige lavendel sa...

Nydelig soloppgang og spennende hobbyrom!!

Solstrålå sa...

Oi,oi,,,jeg er målløs!!
Dette var jo fantastiske bilder,,,for en som sitter med kjøkkenbordet og pusler når jeg skal være kreativ.
Nå skjønner jeg hvorfor du er en oppkomme av ideer,,,,,det er disse fantastiske omgivelsene,:o)
Kosa deg skikkelig på hobbyrommet!
Goe klem fra Sol

LadyLaLaura sa...

Bare så du vet det så har du verdens fineste hobbyrom! Noe så lekkert, praktisk, ryddig og system i alle saker.. Jeg er så imponert! Skjønner godt at kreativitene blomstrer når du er der :) Og den nydelige solnedgangen da.. herlige sola :)
Nå har jeg tatt et stort skritt.. i morgen skal jeg møte en flink dame som skal hjelpe meg med å lage en forretningsplan :) jeg er så spent så spent!
Ha en superduper kveld videre! Klem fra meg

Tonje sa...

Er det mulig å ha så fint hobbyrom?? Finere enn stua her, og sååå ryddig!!

Bare si fra hvis jeg kan leie deg for å få orden her ;)

Klem

hill`s interiørblogg sa...

For et herlig rom du har...For en drøm å ha et sånt rom, der kreativiteten kan få spire og gro.
Er nok en stund enda til jeg kan flytte inn i noe sånt :O( men med en kjeller som ikke er innredet er mulighetene der om en tid.

Ha en fin kveld.
Klem fra Hill-Iren

Janne i Fagerlia sa...

Dette var virkelig et rom som innbyr til kreative sysler. Tipper vi får se mange flotte ting produsert her :)

mirjamsdrøm sa...

Hei Janne!
Idag fikk jeg den fine følger-gaven i posten :)
Tusen takk!
Har ikke funnet den rette plassen til de fine tingene enda, siden det har gått i ett her idag ;)
Men jeg er kjempefornøyd og glad, skal kose meg med påskesjokoladen også!
Flott hobbyrom du har!
Her kan det virkelig lages mye fint :)
Ha en flott helg, og påskeferie!
Klem

Anne N. sa...

Herligste og supreste hobbyrommet i verden, Janne :O)
Du er virkelig både heldig og svært så dyktig til alt du styrer med!!
Ønsker deg en fortreffelig påske!
Stor klem, Anne:)

Dronninghuset sa...

HEI,
så nydelig rom, OVERSIKTELIG og praktisk!
herlig å ha et slikt rom.
tusen takk for den flotte gaven som ankom i går.-)
masse fint til påske.....
så hjertlig takk, Janne!
ønsker deg med det samme en riktig god påske.

klem TOVE

Romantikk-takk. sa...

For et lekkert hobbyrom wow :))
Ønsker deg en flott palmehelg.
Klem fra Mette.

Ingvild sa...

Å for et fantanstisk rom! Grønn av misunnelse! Det store bordet er jo bare en drøm!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...