lørdag 24. mars 2012

Nattbordlamper av bjørk.........

 

Hei og god kveld!

I går reiste vi opp til hytta........og der er det vårt soverom som trenger en
fornyelse. Nattbordlampene lagde jeg i høst av bjørkekubber:))
De smale kommodene ble malt hvite og i dag fikk de nye knotter.......

 

Gardinene kom på plass og en beverpinne fungerer som gardinstang......
Har igjen å male litt til rundt vinduet hihi:)
Ja, og taket skal males........og gulvet.....men det får bli neste gang, for senga skal
byttes ut, og da passer det å male samtidig..

 

Gardinene som egentlig er to løpere fra Kid er hengt opp med bjørkenever:))
Først tenkte jeg hamptau......men pga bjørkelampene
 ble det bjørkenever:))

Malte også en sjenk på soverommet, og mens den sto til tørk måtte jeg
teste en gråfarge på stueveggen:o))

 

Slik så det ut før jeg begynte...........
Skohylla som er satt på høykant pleier å være full av bjørkeved:))

 

Når vi bygde hytta i 2000/2001 så ble alle vegger beiset i Almrød - mørkt
og koselig tenkte jeg da...........
og alle møbler ble beistet med Herdins lakkbeis nr 711 tror jeg det var.....
-så kom jeg i den sorte perioden i 2005 og alle møbler ble malt sorte:))

Nå er det grått og hvitt jeg har fått sansenn for:o))
Gråfargen jeg testet her er en ren gråfarge og har koden S 3000 - N.
Jeg ble ikke helt enig med meg selv, så jeg måtte male litt på veggen til
høyre også for å se bedre:o)))
På veggen til venstre er det ingen vinduer og motsatt vegg er mørkbeiset, så 
fargen så nesten litt blålig ut der....

 

Men jeg vet denne fargen er fin:)) for den malte jeg på gulvet på sønnens datarom:o)
Må nok ha et par strøk over den mørkbeiset veggen, så blir 
det sikkert sååå fint:)
Dørene og lister skal males hvite og hvite skal alle møbler også bli:o)))
Så har jeg veldig lyst på nye gardiner - helst noen "gamle" blondegardiner.........om
jeg bare klarer og oppdrive slike (?)

Har litt småplaner om å bli helt ferdig i løpet av påska:)) men det kommer
jo litt an på vær og vind da:o)
Gleder meg masse iallefall til å sette "hele hytta på hue "

HA EN FIN FIN LØRDAGSKVELD DERE !!
 

6 kommentarer:

Asbjørg sa...

Så flott det er på soverommet,veldig fine lamper og kjempefint i vinduet!Har aldri sett bjørkenever brukt på den måten,en knallstilig!
Grå vegger blir veldig fint!

Edny sine puslerier sa...

Herlighet kor fink og kreativ du er! Dette blir kjempefint! Og så tøft med never til gardinbånd! Det er midt i blinken for meg og mitt sy-natur-prosjekt;)

Janne i Fagerlia sa...

Ikke enkelt dette med å velge maling. Fargen som fargeprøven viser blir aldri den samme når man begynner å male. Men jeg synes du har truffet bra med gråfargen din. Bjørkelampene ble også råtøffe.

Marits Hverdagsgleder sa...

Likte godt neveren rundt gardinene dine :)

Marits Hverdagsgleder sa...

Likte godt neveren rundt gardinene dine :)

Tone, mitt dilldall sa...

Utrolig bra gjennomført med både gardinhempene og nattbordlysene :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...