tirsdag 6. mars 2012

Til konfirmanten............

 

Har laget en ny " merkelapp/oppbevaringpose" av en tom dorull i dag:)
Den er klemt flat og sydd igjen nederst og igjen fikk den en omgang
med kaffegrut:)

 

Fikk et bra tips av Tovepia om at denne kan brukes til pengegave til en
konfirmant f.eks - kansje den passer best til jente da:o)) for de er
jo litt mer dillete og kan bruke den til andre ting etterpå:)
Men den passer også til elektroniske gavekort:))

 

Men til pengegave passer den perfekt:)
- da er det bare å brette og stappe den full hihi:o))

 

Den passer også utmerket til visakortet:o))
- men kansje ikke med det hullet øverst da, for det blir noe pirk å
åpne hver gang en skal dra kortet:o))

Men som jeg pleier når det blir sommer og varmt.........stapper jeg visakortet
i baklommen når jeg er ute og går tur.......sånn i tilfelle:))
Og da er det greit å beskytte det littegrann:o))

Dette må da være gjenbruk av dorull på sitt beste (?) :))

ØNSKER DERE ALLE EN SUPERFLOTT DAG  !!!

18 kommentarer:

Tovepia sa...

Så artig at du tok ideen:O)..det var det første som slo meg, og det er virkelig flott å bruke dorullen slik!!
Her skinner sola, tovepia er glad:)
Klemmings;)

Marits Hverdagsgleder sa...

Jeg blir helt målløs av alt du klarer å få til med helt enkle midler. Dette er gjenbruk på sitt beste! Lekkert var det!

Anonym sa...

Utrolig, du er så kreativ. Godt å høre at du også ser ideer andre plasser av og til. Nå har i alle fall jeg sett dette her og det MÅ prøves.

Ha en fin kreativ dag videre

Cecilie

Man tager hva man haver sa...

Her er det snakk om å lage gull av gråstenin. Tenk at en dorull kan bli så fin og nyttig.

Klem fra Kari

Trollmora sa...

Du dette var fantastisk fint! For en kreativ og nyttig ide av både deg og Tovepia!

Linda sa...

Så fint dette ble!
Må være en fryd å både gi og få et slikt fint etui..med litt cash oppi :)

Anne sa...

Så absolutt gjenbruk på sitt beste !!
Herlig !
Nyt kvelden.
Klem fra Anne

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
For en herlig inspirerende blogg du har!
La meg til som følger :)
Ha en flott kveld!
Klem

Vivi sa...

Dette kortet ble kjempe flott!
Du er så flink til å få til ting!

Klem

Bodil sa...

Heilt enig. Dette må vera gjenbruk av dorull på sitt beste :) At du kjem på det! Takk for tipset, og ha ein flott kveld.

Anonym sa...

Hei Janne!
Jeg har følgt den veldig lenge nå, og du er utrolig flink!
Jeg går andre året mitt på videregående nå og jeg går studiespesialiserende med formgivingsfag, og oppgaven vi har nå går ut på å lage en bok inspirert av egypt. Og da lurte jeg på om du hadde noen ideer til forskjellige måter å utføre sidene i boka på, som for eks, det med å legge på kaffe for å få en litt sånn gammeldags effekt på, den ideen skal jeg så absolutt bruke, men har du flere? :D

Anita sa...

Kjempeflott!! Du er kreativ ;) Hyggelig se innom deg! Anita

Janne sa...

Hei "anonym"!
Kaffe eller te funker greit nok...men kaffegrut tror jeg er enda bedre:) På den siste dorullen har jeg kun brukt kaffegrut, da har du mer kontroll og gruten har nesten sånn sandpapir effekt..da er det bare å gnikke en stund på enkelte steder for å få det veldig tynnslitt..
Lykke til med prosjektet!

camilla sa...

For en stilig ide!Ble nydelig:)
Ha en fin kveld:)god klem

Janne i Fagerlia sa...

Du er et oppkomme av idéer. Og alt blir like lekkert :)

Hespe sa...

Næh, sååå flott!! Er en stund siden sist jeg var innom deg, så her er det masse inspirasjon å hente i de seneste innlegg - herlig!!!

Fiiin uke videre til deg!

Klem fra Hildegunn

fru. Lærum sa...

fantastisk flott tips!
trodde doruller bare kunne brukes til dorulllnisser ( dem kan jeg ikke klare) ;-)

skal nok prøve meg på noen sånne :)

klem tone

sbo sa...

thank you so much. fosbobetr good Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...