søndag 15. april 2012

Foto på lerret........

 

I dag har jeg koset meg med foto, makro objektivet og printeren:))
Herlig solskinn i dag, så jeg tok turen rundt huset på jakt etter kontraster som jeg
kunne bruke til sorthvitt bilder..

Bildene er printet ut på lerretspapir og dette er første gang jeg tester det ut og jeg
må si at resultatet ble helt knallers:o)

 

Jeg har videre planer om å lage rammer som jeg kan stifte lerretsbildene på.
Sist vi var på hytta tok jeg med meg hjem en del rester av lister og lekter som jeg
fant under hytta til dette formålet:o))

 

Dette er orginalen til bilde over men i sorthvitt ble det mye finere:o))
Dette er en Vårkål og er vel egentlig "ugress" men tidlig på våren synes jeg
den er fin å ha i hagen..........

 

Men til foto på veggen foretrekker jeg den i sorthvitt:o))
Bildene er " fort og galt" redigert i PhotoScape......et super enkelt program
som kan lastes ned gratis:)

 

Dette er en knupp fra en Alpeklematis som jeg plantet i fjor og som nå er
full av knupper:)
- og med noen gode ord på så ble det et lerretsbilde av denne også:)

 

Disse to er ekte lerretsbilder som jeg malte i fjor sommer og som henger
på stueveggen.......Synes de er fine:) så i dag tok jeg bilde av de og printet de ut
på lerretspapir og de skal få bli med opp til en eller annen hyttevegg:))

 

Nærbilde av papiret.........en kan fint se og kjenne strukturen på papiret.....
Men nå gjenstår det å lage 5 stk rammer......noe jeg ikke har gjort før, så det blir spent
å se om jeg får det til:) 

Før jeg beveget meg ut i hagen sydde jeg nye gardiner til kjøkkenvinduet på hytta.
Fant et herlig blondestoff/gardin på Fretex som jeg delte i to......

 

Det er ikke mer enn 1,5 år siden jeg sydde nye gardiner til hyttevinduet, det kan du se HER
men jeg innbiller meg at disse blir mye mye finere når veggene i kjøkkenkroken
blir malt i grått:o))
De gamle gardinene som er to linløpere:) har jeg en ny idè med:o))

HA EN SUPERFLOTT KVELD DERE !!

8 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Så flotte de ble. Hvor får du kjøpt lerretene? Photoscape er supert, har også funner et annet program som er kjempebra, du finner et innlegg om det i bloggen min.

Klem til deg

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Bøyer meg i støvet.....du er bare fantastisk. Lager du på bestilling? Nyyyydelig.....Klem

Janne sa...

Du er jammen go med kameraet altså, flinke du!

Likte spesielt bilde nr 4 av alle du har i innlegget ditt, nyyydelig!:))
Kanskje du kan selge bilder med motiver i bloggshoppen din?? men det har du sikkert tenkt på allerede! ;))

Fiiiin uke til deg, flinka! :))
Klem Janne:))

Veronica sa...

Du er råflink. Jeg er veldig imponert over bildene dine. Akkurat som om du ryller.
klem

Anne N. sa...

Åååå Janne, så flott :O)
Skriver du skriften i forskjellige typer også i Photo Scape???
Det ble så fine bilder!!
Klem, Anne:)

fru. Lærum sa...

så flott!
jeg bøyer meg i støvet hva du kreerer ....FLINK!

klem tone

Ingrid sa...

Fantastisk fine bilder !!
Ha en strååålende dag :)

Klem ingrid

Birgitte sa...

Hvor i alle dager kjøper du slike lerrets ark til å printe på?

Super interessant blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...