tirsdag 10. april 2012

Furu værbitt.............med radio:)

 

Møbler i furu kan være helt ok, om de bare er værbitte nok:o) som denne
furukubben........
Dette er en idè mannen fikk for en del år siden da vi skulle prøve å finne
en grei plass til bilradioen på hytta:)

 

Vi har ikke innlagt strøm på hytta men solcellepanelet
 fungerer helt supert..

Furukubben kommer fra et tre som vi måtte fjerne når vi (mannen) gravde ut
hyttetomta og når hytta sto ferdig ble denne kubben med inn:o)
Jeg som elsker det meste innen bjørk måtte jo ha en bjørkekubbe på toppen:))
Den har mannen lagd hull i og montert en 12V lader i.....

 

Her skimtes litt av kjøkkenkroken......veggene skal males i samme gråfarge
som stua, men påska var ikke lang nok:o)
- og messingstaken på furukubben skal sprayes i sort.......

 

Fra kjøkkenbenken og opp gjenom en hylle har vi et bjørketre som beveren
har hugget for oss:o) en kan tydelig se merke etter tennene
når den har koset seg med å få av barken:)

 

Her er plassen for å innta en rask frokost...........men stort sett så blir
frokosten så raskt inntatt at en rekker ikke å sette seg hihi:o)
men barkrakkene kan jo være greie å ha i tilfelle....tror de skal få en omgang
med sprayen neste gang vi skal opp på hytta..

 

Til slutt noen herlige bjørkekvister på spisebordet:)
Spisebordet som en gang i tiden var furu er blitt brunbeiset for en del
år siden.......på neste hyttetur skal dette bli hvitt:)

Jeg tok med meg hjem en av spisetolene som jeg skal knote litt med 
de neste dager:)) har en plan men om den funker er helt i det blå enda:))
Dere får nok se resultatet etterhvert:o)

ØNSKER DERE ALLE EN SUPERFLOTT KVELD !! 

10 kommentarer:

Nennes sa...

Så smart og så flott :)
Det må jeg si...
Flott hytte ser det ut som!

Klem

sigrid sa...

Virkeleg flott hytte!

Lykke til med nye prosjekt :-)

Edny sine puslerier sa...

Den ene ideen er mer mer kreativ enn den andre ideen. Det er alltid spennende å se på innleggene dine. Takk for at du gir så mye inspirasjon!

vår lille verden sa...

Så kult med radio i stubben,den var ny!:)
Superkoselige hyttebilder!
klem
kathrin

Renate sa...

Hei :) snublet tilfeldig over bloggen din, og etter å ha lest hele bøyer jeg meg i støvet over din kreativitet!! :) du er virkelig dyktig og har ( til min kjæres fortvilelse.. hehe) gitt meg inspirasjon i bøtter å spann :) gleder meg til nye innlegg :) Ha en flott og kreativ dag :)
Renate

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig hytte dere har og jeg er stum av beundring over kreativiteten :O) Nå skal vi lage hagestue av et rom vi har i bryggerhuset og jeg blar og blar i bloggen din. Håper det er greit at jeg får masse ideer og vil bruke mange av dem :O) Sønnen vår bor i det rommet nå og han flytter ut i juni (gledermegmasse)hihi. Nå holder jeg på å fjerne beis og maling fra en helt lik møbelgruppe som du har i hagestuen deres .Skal male den hvit igjen men det måtte gjøres for den har aldri stått under tak og ser ikke veldig flott ut :O) Får masse inspirasjon herfra , så jeg gleder meg til vi kan ta den i bruk , klem fra Bente :O)

Monica sa...

Haha, herlighet så tøft og KREATIVT som alltid!!! ;) Også så koselig dere har det på hytta da! :)

Igi sa...

Så kult!!
Ser ut som en utrolig fin hytte!
Klem

Anita sa...

Guri som jeg har falt for bloggen din! Blir definitivt en følger fra nå av :-)

Likte spesielt godt hobbyrommet ditt, for en fantastisk plass :)

LadyLaLaura sa...

Genialt med bilradioen i den store kubben :) Dere er så lure og flinke begge to! Og så den fine hytta dere har da :) heldiggriser!
og beveren som hjelper til å.. og den fine gråfargen du maler med (hva heter den?) og så må du ta bilde av messingstaken etter at den er blitt sort sånn at vi får se resultatet :)
og så er jeg bare så imponert over deg :) flinke du!
stor klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...