søndag 1. april 2012

Herlig helg med kaos og maling :)))

 

Hei og god søndagskveld!!

Vi har vært på hytta en tur i helga.......og der ble det komplett kaos - hele helga:))
Men så herlig og få ny farge på veggene i stua..

Hytta er ikke så stor og med for mange møbler, så bruker jeg mer tid på
å tenke på hvor jeg skal plassere møblene mens jeg holder på..

 

Holdt på å glemme å ta et før bilde:))
- så det ble et fort og galt etter at jeg hadde begynt å male....
Den nye fargen som er ren grå har nr S 3000 N og den er helt nydelig.

Når hytta sto ferdig i 2001 beiset jeg veggene i en fin gyllenbrun farge som
jeg tror heter Almrød og møblene som etterhvert kom inn ble enten
beiset brune eller malt sorte.
Så nå var det på tide med litt forandring:o)

 

Jeg er såååååå fornøyd med fargen at jeg kommer nok til å gjenta meg selv
noen ganger om den:o))
Dette bilde tok jeg i dag før vi reiste hjem........planene mine etter at veggene
er ferdig, er å male skap, stoler og bord i hvitt, men nå er jeg så i tvil.......

Synes egentlig det var litt fint og koselig med den sorte fargen til det grå, men
hva mener dere om det ???
Skal jeg male det hvitt??

 

Jeg er så i tvil..... men nå skal vi være hjemme noen dager, så jeg får
tenke og tenke.......og kansje få noen gode råd fra dere:)

De gamle lenestolene fikk jeg av min onkel i 2002......de har jeg trekt om
helt av meg selv:o)))

 

Først fikk jeg en - som jeg fant på låven....min onkel mente at dette var søppel........
for den hadde et skikkelig søkk i sete og ellers hullete og fæl i et falmet rødt stoff.
Den samme onkelen lagde disse i 50 årene en gang, så jeg ville
prøve å trekke de om...

Den til venstre ble trekt om i et blomstrete stoff og armlene ble malt sorte...
så etter noen måneder dukket det frem en stol til på låven..og jeg tilbake til
butikken for å få samme stoff, men da var det godt ut på dato:))
så jeg måtte trekke om begge stolene i nytt stoff pluss krakken.......

 

Og bare for å ha sagt det..... dette er verdens beste stoler og sitte i:o)))
og at jeg klarte å trekke de om er ei gåte:o)
De gamle treskiene på veggen brukte min mor i ungdommen.......

Men tilbake til nåtiden:o)

 

Den gamle tønna som vi bruker til bord er også fra gården til min onkel...
Mannen lagde lokk og skrudde fast en liten beverpinne til håndtak:)

 

Nå er det bare denne kroken som er ryddig hihi:) 
Jeg rakk bare et strøk rundt veggene, så alt av ting fra skapene ligger godt
i en stor haug på spisebordet og litt på gulvet rundt om:o))

Spisebordet og vitrineskapet er brunbeiset.........så om jeg beholder det sorte
så må jeg male dette også i sort....
- eller skal jeg male alt av møbler i hvitt ?? :)
Gode råd mottas med et stort takk.

Da er det bare igjen og ønske dere alle en flott kommende uke og
GOD PÅSKE!!

15 kommentarer:

JuLiE sa...

NydeligFlott!
Det ble jo kjempe fint!!
Jeg er også alltid så ivrig at jeg ofte glemmer å ta bilde før jeg begynner å male....

Fortsatt god søndag :-)

Hulda sa...

Fantastisk forandring i rommet. Det ble så rolig med den grå fargen på veggene. Lekkert!

Edny sine puslerier sa...

Det ble jo så nydelig! Jeg stemmer for å beholde det sorte på møblene, for det var veldig fint til de grå veggene;) Nå har alt vært lyst så lenge, så det er kjekt med forandring. Men lyst er fint for det;)

Ingvild sa...

Nydelig gråfarge! Skal si du/dere har vært effektive! OG synes at det var kjempefint å beholde møblene i sort, faktisk....

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Å guri så lekkert det ble !!!
Jeg ville absolutt beholdt det svarte og heller malt det brune i svart også!! Synes det ble et herlig lunt preg til den gråfargen du har valgt :))
LEKKERT rett og slett !!

Lykke til med ditt valg :)

God påske
Klem heidi

Anita sa...

Her var det stor forandring. Veldig koselig!! Gjør seg å få male litt og sette sitt preg på tilværelsen. Ønsker deg en fin påske;) Anita

Jorunns hobbyblogg sa...

kjempeflott med lyse vegger, jeg ville beholdt det svarete, og ventet litt og sett om det var greit med det brune, event ta noe av det lyst.
det er ikke så farlig å blande litt
Jorunn

Janne i Fagerlia sa...

Snakk om make-over! Dette ble utrolig lekkert :)

Eli's lille rede sa...

For det første: Veggfarven er helt nydelig! For det andre: Det passet sååå godt med mørke møbler. Om de er brune eller svarte spiller ingen rolle. Alt må jo ikke være svart. Nei, jeg synes ikke du skal male hvitt. De mørke møblene blir virker lunere, og det er jo det som er hytte, ikke sant? Lunt og koselig. Siden jeg har så mye hvitt hjemme, tror jeg nok at jeg ville ha beholdt det litt mørke på hytta, hvis jeg hadde hatt noen. Er jo bare å male hvitt når du blir lei;) Ha en riktig god påske!

Klem fra Eli:)

Man tager hva man haver sa...

Skikkelig lekkert ble det, jeg så på bildene før jeg leste teksten og trodde du hadde fikset opp møblene også. Så kjære Janne, tror du kan spare deg det arbeidet å male møblene.

Ha en flott påske.

Klem fra Kari

"Mira" sa...

Dette blei kjempefint!

Ville beholdt de svarte og brune, ei stund.

Flotte stoler!Godt de ikkje blei kasta.

Har ein gammel stol i et uthus eg vil dra inn også. Men her er så fult fra før.

(Tror eg skal holde meg vekk fra uthusa ei stund forresten;-)

God påske! Klem,

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

SÅ utrolig NYDELIG Janne! Kjempelekkert, og for en fantastisk forskjell! Jeg hadde definitivt beholdt alle møblene som du har det nå. I og med at du har valgt en ren gråfarge, og du har rustikke elementer som ovnen i jern, tønnen, mørke lamper; så har du litt av den myke industristilen krydret med litt landlige elementer. Jeg synes det er vakkert som det er; det skal jo være litt "røfft" på hytta. Kos dere i resten av påska! klem

Nina sa...

Så flott farge på veggen. Det var fint med det svarte synes nå eg!! Og dem stolene var flotte. Så fint det var på hytta deres.

hill`s interiørblogg sa...

Wow........ Så flott det ble i hytta deres. Har det vært mitt valg har jeg beholdt den svarte fagen på møblene. Det ble skikkelig lekkert.
God påske til deg.
Klem fra Hill-Iren

Nita sa...

Dette ble bare så fint, eg syns ikke du skal male hvit, syns det var veldig fint med kontrasten med det svarte.
Vil forresten takke deg for er en fantastisk blogg, altid masse inspirasjon å hente her.
klem Nita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...