torsdag 12. april 2012

Mens jeg venter og tenker..................

 

Mitt neste store prosjekt er å sy nytt trekk til spisestolene på hytta.........
Men jeg har ikke helt funnet ut av hvordan det skal bli når det blir ferdig:)))

Sist jeg sydde trekk til stolene valgte jeg den lette metoden ved å kjøpe 6 stk
panelgardiner - fant ut at de hadde samme bredde som stolryggen:o)))
så var det bare å klippe av litt på lengden og sy de sammen i sidene.....

 

På stolsetet hadde jeg skumgummi med skinntrekk over som jeg måtte feste med
nagler.........Skinntrekket fikk jeg på jobb og var en reklamasjon fra en sofa og for å
få nok til alle spisestolene måtte jeg feste det som her:)

Det jeg tenker og funderer på nå er om jeg skal bruke det hvite stoffet over alt
og kansje hekle noen ruter til setet...........
Det hvite stoffet er de gamle hyttegardinene som jeg byttet ut i påska og 
jeg har 8 lengder, så her blir det rom for feilsying:o)))

 

Noe jeg har klart og bestemme meg for er tekst/bilde til stolryggen:))
- selv om dette også tok litt tid.
Men nå er det printet ut på strykepapir og ligger på vent:)

Spisestolen står for øyeblikket midt på stuegulvet her hjemme og i går
heklet jeg en veske mens jeg alikevel satt i sofaen og tenkte:o))

 

Lærte meg en ny type heklerute i påska:)) og har nå heklet 2 vesker og på
god vei til et stort pledd i 100% ull............for jeg har en mistanke om at sommeren
blir lik den vi hadde i fjor:))

Vel vel, i gårkveld gikk alle de hvite gardinlengdene inn i vaskemaskinen, så i 
tørketrommelen...........og mens det pågikk så heklet jeg en lampeskjerm:o)))

 

Ble ikke helt værst til å være sånn fort og galt uten oppskrift:))
det som er værst er at jeg må prøve å hekle en til i samme til min nattbordlampe:o)

 

Da jeg var ferdig ble den bittelitt for stort og jeg tenkte da og bare lime
den fast med limpistolen oppe og nede, men så forsøkte jeg meg på et par runder
med fastmasker oppe og nede og klarte da og forminske det litt så nå sitter
det nesten som støpt:o))))

Et annet lite prosjekt jeg har - mens jeg tenker:) er å klippe opp 4 lengder
av et blondestoff som jeg skal ha i vitrineskapet (bilde øverst) på hytta. Den idèen
kom jeg på når jeg åpnet dørene for å male innvendig:)) For der satt alle
krokene igjen fra sist jeg hadde stoff der:o))

For en del år siden hadde jeg dette skapet i yttergangen på hytta til
verktøy og ellers ting å tang og da måtte jeg jo skjule rotet mitt:o))

Vel vel, da får jeg sette igang med litt klipping og sying.......

HA EN FIN FIN DAG DERE !!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Så stort prosjekt du er i gang med, blir nok fint med nye stoltrekk. Likte veldig godt de hekla rutene du har satt sammen til ei veske. Så ordentlig fint ut.

LadyLaLaura sa...

Jepp! Du er den flinkeste og den mest kreative personen jeg vet om :)
Det kommer til å bli så fint når du er ferdig. Skal bli gøy å se (ja for du vet jo at du må dokumentere og vise oss hva du har gjort hihi)
Kunne trengt litt av dine ferdigheter her i huset :)
Her går det i foto, spekulering og utforskning i store baner..
skal jeg satse eller ikke.. dumme frykten som tar overhånd i ny og ne.
Vel vel vi får se hva det blir til, det ordner seg for snille piker eller hur?
Ønsker deg en fantastisk, kreativ og super dag! Kos deg med alt det fine du gjør :) stor klem fra meg

Man tager hva man haver sa...

Ha ha du Janne du Janne, er det mulig å få gjort alt dette på kort tid?? Jeg leste og leste og kjente jeg ble nesten svimmel her bare av å lese om det. Heklet bare en veske mens du satt der likevel, på en halvtime liksom, jeg hadde jo brukt mange dager jeg. For en energi, for en kreativitet og alt blir jo så fint også.

Stor klem fra Kari

salige lavendel sa...

Du verden så dyktig og EFFEKTIV du er!!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Bøyer meg i støvet !!!
Du er bare helt rå :))) Herlige ting du har laget !!
Du har garantert den bloggen jeg gleder meg mest til å besøke med tanke på kreativitet og nye spennende prosjekt !!
For øyeblikket har jeg en kropp som ikke spiller på lag med meg i det heletatt, så planene jeg hadde nå etter påske, må la vente på seg :((( Får nøye meg med inspirasjon fra alle dere andre så lenge...

Gleder meg til neste innlegg allerede :)

Ha en superduper torsdag
Klem Heidi

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne :)
Herlighet for en effektiv dame du er, hadde jeg fått gjordt like mye når jeg tenker hadde nok huset vært strøkent til enhver tid, for tenking og planlegging er jeg ganske god på, er værre å få allt ferdig :))
Tror nok trekkene blir kjempefine, som allt annet du lager :)

Fortsatt fin dag til deg
Klem Mette :))

Gårdsjenta sa...

Ja, hergår det unna!! :D

masse prosjekter på gang :)
Spent på å se det ferdige resultatet av stolene også :)

hill`s interiørblogg sa...

Oj for en efektivitet du har... jeg er imponert over alt du rekker på så kort tid.
Så flott trykk det blir på stolene dine. Blir spennende å se de ferdig. En ting er jeg sikker på, at det blir helt nydelig ;O)Her i huset går ting i sirup... Tror aldri jeg skal bli ferdig med det nye lager-rommet.
Ha en fin kveld.
Klem fra Hill-Iren

Marits Hverdagsgleder sa...

Du er helt utrolig effektiv! Jeg bruker laaaang tid på mine prosjekter, og er bare en brøkdel så kreativ også, så.... men veldig moro å se alle dine ideer!
Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...