torsdag 19. april 2012

Notisbok og spisebrikke........

 

Feberen går opp og ned, og innimellom får jeg nye idèer:o)) Har tidligere
laget meg en liten idèbok som jeg noterer i etterhvert som idèene popper opp i hue.....

I går da jeg lå å sløvet på sofaen bladde jeg litt i denne idèboka........og "vips" så
var jeg i gang:)

Jeg samler på forkjellige tekster, gode ord m.m. og i går kveld lagde jeg en
liten bok for slike tekster......
( har tendenser til å skrive de ned litt her og der:) )

 

En enkel sort notisbok fra Biltema ble ny:)
Først skrev jeg mange forskjellige tekster som jeg samlet på et ark og printet
det ut på strykepapir.........
Så var det bare å klippe ut og stryke det på stoffet jeg ville ha rundt boka:)

 

Franske tekster er flotte og teksten på boka " Belles paroles pour tout"
skal bety noe sånn som " Vakre ord for alt"

Jeg lagde også en spisebrikke, men dette prototypen hihi:)))
I dag forandret jeg litt på teksten - sløyfet det ene "stempelet" og flyttet det andre noe:)
Og har nettopp printet ut nytt ark:o) og er klar for å lage 6 spsiebrikker
og et kjøkkenhåndkle:)

 

Teksten på spisebrikken " Le bonheur est un bon repas " betyr 
" Lykke er et godt måltid "

Her om dagen googlet jeg etter nye fonter....og fant mange flotte bl.a. en
type som så litt slitt ut:) og en med forskjellige post stempler.....
Det runde stempelet som jeg har beholdt er en stor E:)
Har ikke skjønt så mye av disse fontene før, men nå kan jeg det og nå blir det
sikkert mye moro med dem fremover:o)

Har fått noen spørsmål om hvor jeg finner bilder og tekster.....Tekstene lager
jeg selv og av og til bildene i Gimp, et program jeg har på maskinen.
 men så er jo Google grei å ha da:))
Det er bare å søke etter det du vil ha, men bare pass på at det er for gratis nedlasting:)

Stoffet rundt boka og det jeg skal lage spisebrikker av er rester fra de gamle
hyttegardinene:))
Jeg hadde 8 lengder og 6 av de brukte jeg når jeg sydde
 trekk til spsisestolene...
Har mye stoff igjen:) så det blir nok litt av hvert av småting jeg kan lage 
av restene:)

 

Innimellom har jeg både små og store pauser og da hekler jeg litt ruter
til det som skal bli sommerpledd:) Dvs i 100% ull:))
Har heklet 25 ruter nå og har sånn ca 100 igjen..............

Vel, da får jeg klippe og rive litt skal det bli noen spisebrikker:) 
Synes den rufsekanten ble tøff på spisebrikken, men det tar tid å rufse det til:o))

DA VIL JEG ØNSKE DERE ALLE EN NYDELIG DAG!!

5 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

Så mye fint du laget! Boka ble jo nydelig :)Fint å kunne samle på gode ordtak :)

Det ser ut til å bli ett veldig fint pledd! :)
god bedring :)

Anne sa...

Hei Janne!
Ser ikke ut som hverken forkjølelse eller influensa stopper deg..
Kjempefine ting du tryller fram !
Riktig god bedring.
Klem Anne

Sirius sa...

Spisebrikkene ble veldig tøffe! Det gjorde seg med rufsene :) God bedring!

Arlens boblebad sa...

Så kjekt å se noe fra deg igjen!
Og som vanlig fine ting du lager..
Riktig god bedring fra meg

Janne sa...

Du imponerer meg til stadighet, du er så flink! Og et pluss for alle oss at du deler, takker og bukker for det:))

Tusen takk for alltid koselige kommentarer hos meg, herlig herlig:))

God klem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...