fredag 13. april 2012

Nytt stoltrekk - vellykket og total fiasko:))

 

I går "hoppet" jeg i det og sydde nytt trekk til den første spisestolen........
Jeg ble ganske overrasket over meg selv at jeg fikk det til da det ble mye
klipping og sying:o))

 

Når jeg bare fant ut av hvor jeg skulle klippe og feste nålene, så gikk det
såååå fort:)) Og jeg ble sååååå fornøyd når jeg vrengte det etterpå og det passet
perfekt:)

 

Jeg ble så ivrig etter å fortsette med å stryke på den teksten jeg lagde......
og det er der det ble total fiasko..

 

Jeg kan like godt vise dere alle mine feil - i tilfelle andre vil prøve:))
Første feil var at jeg merket av med penn hvor motivet skulle være - tenkte
ikke at arket var gjennomsiktig...
Andre feil var at jeg skravlet med mannen mens jeg strykte på motivet og det
resulterte i for lenge stryking og motivet ble veldig brunt..
Tredje feil var at jeg fjernet arket med en gang og da ble det ruflete flere steder.
Trodde jeg hadde lært fra tidligere at arket MÅÅ være helt kaldt før det fjernes - men
jeg var liksom sååå i farta:)))

Mannen mente at denne stolen kunne stå innerst mot veggen slik at jeg ikke 
ville se det.. men jeg vet jo at det er der, så tror det blir å sy nytt:))

 

Videre tenkte jeg å ha noen bestmorsruter i sete, men når jeg la dette
på så ble jeg litt i tvil.......

 

Prøvde med et lite reinsdyrskinn og det ble finere, så har jeg jo reinsdyr
i motivet bak på ryggen:))
Må tenke litt til på hva jeg ender opp med.........

Vel vel, da har jeg litt å gjøre i dag og selv om det er fredag den 13. for jeg
satse på at det blir min lykkedag:o))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN DAG OG GOD HELG !! 
 

17 kommentarer:

Lenes blogg sa...

Ble kjempe fint med de trekkene. så flink du er. Er veldig glad i mormorruter, men synes reinsdyrskinnet ble finest av de to alternativene her. Ha en fin helg :)

Edny sine puslerier sa...

Tusen takk for at du deler det som blir mislykket også! Vi lærer jo både av egne og andres feil;) Hva med å feste knapper e.l. over pennemerkene? Det var fint med skinn på setet. Kanskje det kan festes en heklerute under trykket, og en knapp inni der også? Om rutene er i ulike nyanser, kan jo den som passer til det brunlige være på denne stolen? Tenkte jeg måtte bare skrive ned mine første tanker. Dette blir kjempestilige stoler! Lykke til med fullføringen;)

Marits Hverdagsgleder sa...

Er veldig enig med Lene her, bedre med skinn enn bestemorsruter på stolene... Så fine trekkene ble... Vurderer å skaffe meg trekk selv, og de koster jo noen kroner... men blir vel ganske kostbart å lage selv også, kanskje?
Ønsker deg en fin helg!

Marits Hverdagsgleder sa...

Er veldig enig med Lene her, bedre med skinn enn bestemorsruter på stolene... Så fine trekkene ble... Vurderer å skaffe meg trekk selv, og de koster jo noen kroner... men blir vel ganske kostbart å lage selv også, kanskje?
Ønsker deg en fin helg!

Turid sa...

Arbeidsledighet og kjedsomhet må være uttrykk du ikke kjenner til - lekkert trekk var det , fint pyntet med reinsdyr motivet bak på ryggen, synes å at skinnet passa best på setet ....liker å være kreativ med symaskin , men for å si det sånn så har æ heldigvis ikke spise- stuestoler.....Ha en flott fredag den 13.

Eli's lille rede sa...

Det er prøving og feiling man lærer av;) Stoltrekket ble knallfint! Likte godt det hjortehodet. Noe annet enn bare skrift. Jeg har vært inne på tanken om å sy trekk til spisestuestolene, men tror ikke jeg orker......maler stolene istedet jeg, hehe. Ha en toppers fredag!

Klem fra Eli:)

lavendel mio sa...

Ja, da ble du en erfaring rikere, så lærer vi av dette også:)
Stoltrekkene blir knallfine med det hjortbildet og skinnet.
Venter i spenning på hva du gjør nekst:)
God helg til deg, klem Hanne

Ingrid Louise sa...

Så flink du er,og litt feiling må vel til!! Utrolig stilige!!

Syns det ble kjempefint med reinsdyr-skinnet på!!

Fin fredag til deg,klm ingrid l

Igi sa...

Så fint det ble!! Jeg synes skinnet gjorde seg veldig på stolene. Godt og mykt å sitte på også:-)
Ønsker deg en strålende fin helg.
Klem

liven sa...

Heisann

Jeg googlet Amerikakoffert og så kom jeg inn på siden din...og glad er jeg!!
Så mye flott du viser...og trekkene ble kjempefine de!
Nå skal jeg kose meg her hos deg en stund :)

ha en fin helg!

LadyLaLaura sa...

Snille Snille Snille du!!!
Tusen hjertelig takk for den fine veska som du har heklet til meg :))
Akkurat sånn jeg ønsket meg hihihi
Det var en fin trøst og få midt oppi influensa og dritt! blir lite blogging når man er nedsyltet. Men jeg måtte jo inn og takke deg :)
For noen fine stoler.. jeg holder med mannen din, ha den stolen innerst mot veggen ;)
Ønsker deg en strålende helg! Kos deg max! stoor tusen-takk-klem fra meg :))

Janne i Fagerlia sa...

Så irriterende dette var da. Men slikt opplever jeg også innimellom. Ting går som smurt, helt til man nesten er ferdig. Da skjærer det seg. Typisk!

Men det er ikke tvil om at dette blir lekkert :)

Anita sa...

Det blir veldig fint. Liker stolene din, reinsdyrskinn var VELDIG fint:)
God helg...og blir veldig glad om du titter innom meg ;)

salma sa...

I want those chairs :) greet!

Anne sa...

Du er jo bare helt utrolig Janne..
Flotte stoler..
Bestemorruter er fint men jeg falt pladask for skinnet.
Men du kan jo variere..
God helg !
klem Anne

Melody sa...

Kanonbra det trekket. Du kan jo gjøre det helt anderleses også: tar samme sort tøybit ca 15x15 og stryker motivet på den biten. Så finner du midten av stolryggen og syr det på. Må gjerne brette inn smale kanter på den biten eller ein runde med tette sikksakk før ein syr det på stoletrekket. Hilsen Melody

Ingrid sa...

Så flott det ble !
Godt det er flere enn meg som prøver & feiler ...
Likte veldig godt reinsdyr skinnet :)


Klem ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...