lørdag 14. april 2012

Trekasse til heklegarnet og stoloppdatering:))

 

Denne trekassen lagde jeg sist høst til interiørblader.........
Heklet 16 ruter som ble limt på rundt og borte to hull i hver side til håndtak.
og skrudde på hjul:)

Men jeg har en annen trekasse med hjul under stuebordet til interiørblader......og nå
som jeg har fått litt hekledilla fant jeg ut at den ene trekassen kunne jeg ha til
heklegarnet........

 

Og oppi her har jeg en firkantet kurv med heklegarnet....... kjøpt på Skeidar og
kurvene kommer i sett med 3.

 

Poenget med kurv i kurv er at når vi skal på hytta f.eks kan jeg bare huke tak
i denne og ta den med:o)))

I går sydde jeg nye trekk til alle spisetolene på hytta:))

 

Det første trekket som jeg sydde på torsdag ble totalt misslykket, så da jeg
skulle på`n igjen forstørret jeg motivet noe og la til " anno 2000"
og nå ble det sååååååå bra atte:o))

 

" Quisten " er navnet på hytta vår og den bygget jeg og mannen i 2000 med 
litt hjelp fra familien eller materialene kom da........men den sto ikke
ferdig før sommeren 2001:)
( Det var da jeg tok selvgyggersertivikatet) :))

Navnet Quisten ( kvisten) kommer av at jeg i 1999 hadde lyst og bygge ut
en kvist på huset:))) Men så ble det altså hytte isteden:o))

 

Spisestolen før og etter:)
Jeg har beholdt det myke selvlaget skinnsete og det nye trekket er fra de gamle
hyttegardinene:))
Har igjen og male stolene hvite, men resten av de står på hytta, så det får jeg 
gjøre på neste hyttetur:))
Trekkene til de alle er iallefall klare og nå som de ble så fine:) fant jeg ut at jeg
måtte ha på samme motiv på løperen til spisebordet:))

 

Dette motivet er fra de første jeg printet ut - uten " anno 2000" og jeg har motivet
på hver ende av løperen:)
Har 3 motiv igjen så kansje det blir noen kjøkkenhåndklær.......har jo litt
stoffrester fra gardinene:o))

Vel vel, da kom plutselig sola frem her i Kr.Sand.........så da får jeg ut og nyte
den litt:))

HA EN FIN FIN LØRDAG DERE !! 

7 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Herlig trekasse! Lurt dette med å lime på heklerutene. Du er i konstant aktivitet skjønner jeg. Bra det gikk godt med stoltrekkene til slutt. Elegant!

Nina sa...

Så flott en kasse med hekleruter, det var jammen en flott ide. Nydelige stoltrekk du har sydd.

Fru Føreland sa...

Så fint med egendesignede stoltrekk, de ble jo kjempefine:D Kjenner meg igjen i det å ha litt for dårlig tid, her skulle jeg ofte gjerne vært ferdig før jeg har begynt;D

Ha en finfin lørdagskveld!
Ps. ta gjerne turen innom min give away:)

Stella sa...

Hi Jannes, I just discovered your blog, and I'm really impressed with your work ... we always go as one wishes, but you have a very good taste and your work are beautiful.
In this case I would know exactly what you prooducto used to transfer material, as I see it in your chairs, or rather on the web that cover? If you could give me information, I would be very grateful! And am a follower of your blog and I take him to the mío.Saludos enlzarlo from Spain!

Marits Hverdagsgleder sa...

Herlig både kasse og stoltrekk :) Du er så utrolig flink!
Klemmer

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så utrolig flott; Janne! Helt imponert jeg altså. Lurer veldig på hvordan du får til de fine trykkene; håper du vil dele med deg hvordan du får det til, for dette var nydelig. Koselig navn på hytta også; artig når det er en historie bak. Klem

Veronica sa...

Utrolig flink du er.
Jeg er veldig imponert!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...