onsdag 30. mai 2012

Billig fornøyelse...

 

I dag har det også blitt litt smådilling ved inngangspartiet.........Utrolig
deilig krok dette:o))
På veggen over kurvstolen har jeg hengt opp noen syrinblomster...disse er
veldig fine å tørke, men de bør da helst henge mørkt:)

Noen blomster fra hagen pynter opp i zinkbaljen..... Jeg pleier å ha noen litt store
skåler med vann rundt omkring til kattene, slik at de alltid har kaldt vann tilgjengelig.
 I hjørnet ved siden av
hagebenken har jeg satt noen lupiner og hvit gyvel i en vase.....
- Alt dette er gratis fornøyelse:)))

 

Den billige fornøyelsen er at jeg har sydd setepute og pynteputer til hagebenken..
På gjenbruksbutikken kom jeg over et sengesett i sommerslige farger med
pyntekappe rundt til 25 kr:))
og tenkte at dette fikk jeg sikkert brukt til noe en vakker dag:)

Den vakre dagen kom i dag:))
Jeg lagde ny setepute av en "gammel" overmadrass.......
( godt jeg har stor arbeidsbenk på hobbyrommet)
Da vi kjøpte ny seng her hjemme tok vi den "gamle" opp til hytta, og fikk
da en overmadrass for mye.....den klippet jeg opp i dag:o)

Hagebenken er 150 cm, og sengesettet 130 cm...på den korteste siden......men for
å få med den pyntekappen, valgte jeg å bruke denne siden:))
Da ble det 10 cm for lite på hver side, men da var det bare å sy 2 små sideputer
i samme stoff:o)))

 

En pyntepute ble det også..... da klippet jeg av noe av restene fra pyntekappen
og sydde det på puten. 
I midten av dette sydde jeg på et englemotiv med blondekant rundt:)
I morgen blir det nok å sy flere pynteputer til benken:o)

 

Men det viktigste ble gjort i dag, og jeg rakk og nyte tilværelsen før
sola forsvant bak det store grantreet.

Må vel nevne at jeg sydde nye seteputer i fjor til denne benken.......men de
var kansje litt tynne for min bakdel :))
Ja, for å si det som det er så kunne jeg hatt 5 - 7 kg ekstra fett på baken:o))
- men nå har jeg fått tykk og god madrass på benken og kan bare
nyte livet og sola og egentlig alt det som er:o))

 

Vel, da fikk dere sett litt til fra min lille lune krok:)

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN KVELD !!

13 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så fint det ble :))
Passet jo helt perfekt med sideputene.
Misunner deg litt disse kosekrokene dine på alle kanter, og så lager du det så utrolig fint da :))

Nyt onsdagens siste timer
Klem Heidi

Mor Inger`s hus sa...

Kjempekoselig. Og så fine puter :)
Tenk så heldige vi er som ser oss nytte i det meste, og hva andre går glipp av :)

Klem

Marits Hverdagsgleder sa...

Kjempekoselig krok du har :) Veldig fint!

hill`s interiørblogg sa...

Åååå den kroken var nydelig... Fint pyntet med hagens blomster og gjennbruk...
Nydelig
Klem fra Hill-Iren

Edny sine puslerier sa...

Herlighet hvor smart og oppfinnsom du er! Tenk hvor mye du har "tjent" på disse seteputene! Og så er det ingen som har maken heller;) Og så fint og koselig det ble da, med matchende pute og det hele;)

Petrine sa...

Så fin en krok. Skikkelig koselig :)

Å tørke syriner har jeg aldri tenkt på, men det skal jeg jammen gjøre en dag :) Takk for tipset!

LadyLaLaura sa...

Det ble altså så koselig! Du er så flink :) Jeg synes det er så bra at du bruker alt du har, og at du klarer å finne på så mye :) det er bare å bøye seg i støvet!
Håper du får en fin torsdag! Her skal det vaskes litt til helga tenker jeg.
Klem fra meg

Tino sa...

Du og du så koselig du har det! Og så fint å kunne bruke gammelt stoff og trylle fem noe helt nytt.
Gleder meg over å følge med på dine kreative prosjekter.
En fin Torsdag ønskes deg!
Klem T

Gårdsjenta sa...

Det var en fin krok :) Flink du er til å sy da! Jeg har kjøpt både stoff og puter, men ikke kommet så langt at jeg har forsøkt meg på sying enda :P

loftkroken sa...

Flinkeste du da :)) Det ble kjempekoselig med de rysjene på ♥
Koser meg alltid med innleggene dine,koselig atmosfære :)

Klemmer Bente

Barnelykke sa...

For en herlig krok!!

Tørke syriner - hvorfor har jeg aldri tenkt på det?? :) Elsker syriner ute og inne, bare så leit at de står så kort tid. Tørking må testes ut :)

Birte

Caroline sa...

Så fine sete og pynteputer du har laget deg!
Å for et frodig og flott inngangsparti dere har...Flink du er til å gjøre det koselig rundt deg:)
Ha en fin torsdagskveld og helg!
Klem Caroline

Eli's lille rede sa...

Hei, Janne. Du vant jammen meg giveawayen min du;) Send meg adressen din på mail til meg så jeg får sendt deg. emhanser@online.no

Klem fra Eli:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...