søndag 27. mai 2012

En titt inn i hagestua........igjen.)

 

Hei og god kveld!

Franciska Munck-Johansen kommer ut med ny bok høsten
2013 som heter Sanselig rom...
Hun har en konkurranse på bloggen Franciskas Vakre Verden, så
jeg henger meg på i siste liten med bilder av vårt uterom..
Fristen for å være med går ut 15. mars.
 

Mange av dere har vært innom før i hagestua.......men så er det nå
en gang slik at nye følgere legger seg til....og kansje det er en
eller to som har glemt hvordan det ser ut her inne:o))

Hagestua er vel noe av det beste vi har nå om dagen da sola skinner
fra skyfri himmel og gradetokken stiger til værs:))
Her inne er det alltid svalt og godt:)

 

En peon fra hagen har jeg satt i et lysglass og i colaflasken en grein
fra spireahekken.........:) colaflasken er en miniflaske og veldig gammel.......

 

Trekassen med hank lagde jeg i fjor av plankerester........
En litt kjedelig dusjeflaske har fått decoupage pynt på seg med
serviett fra Sagen Vintage..

Det har også tennbrikettboksen fått, og i denne har jeg satt en vanlig
tørkerull oppi:) etter å ha fjernet papprullen i midten ble det akkurat plass:o)
og papiret drar en opp fra midten av:)

 

På den andre siden av grillen står en trekasse med krydderglass som jeg
lagde i fjor...... I Norgesglasset har jeg grillspyd og div. kniver.
Knaggrekken har fått decoupage - her skrudde jeg av knaggene, på med
serviett og skrudde knaggene på igjen:)
Skjærebrettet er av en plankerest som er høvlet, pusset og pusset og
så sauset inn med matolje:)

 

Bak grillen lagde jeg en murvegg:))
Har brukt hønsenetting til armering og før sementen tørket skrev jeg inn
" Janne 2011":))
Under grillen er det et godt lag med småstein som tar av for varmen:)

 

Til venstre for kjøkkenbenken.......
En liten hjemmesnekret benk har fått de skjønneste puter
i Setesdalsmønster som vår kjære gode nabo har strikket til meg:)))

Skapet på veggen var tidligere en klokke:)) og bak glasset har jeg satt
en serviett og et bilde fra Sagen Vintage..

Kommoden i hjørne er en jeg fikk fra jobb (reklamasjon) men biten
som manglet lå i esken, så den var det bare å lime på igjen:))

 

I skuffene har jeg sommer serviset:)))

 

Til venstre for kommoden.........
Konsollbordet mellom stolene er også reklamasjon fra jobben..det var i en
slags grønnblå farge med hvite skuffer...en farge som ikke passet meg, så det
ble malt hvitt og slitt:))

Lysekronen fikk en runde med zinksprayen i fjor........

 

På motsatt side..... henger et fuglebur som var hvitt når jeg kjøpte det...
men i den tiden skulle jeg ha alt sort, så det ble sprayet i sort...noen år etter
fikk zinkfargen overta:o))
Og den er jeg sååå fornøyd med enda..:)

Blomstene på bordet er fra en azaliabusk i hagen....som jeg satt i 
en lyslykt - siden den hadde glassbeholder innvendig:)

 

Rett utenfor hagestua har vi en kabetrommel som ekstra bord om det trengs.
" barkrakkene" som egentlig skal stå her....låner jeg til hobbyrommet mitt:)))

Kjøkkenhagen har jeg "lukket" inn med 2 blomsterkasser og en portal i midten:)
I blomsterkassene er det plantet syrin,klematis, gyvel, arkitektenstrøst
og noen lavendel.......alle har overlevd vinteren:)

Vel, da er det bare å takke for besøket:) og ønske
dere velkommen igjen...

I morgen skal jeg vise dere hva jeg har laget i dag:)))
- ble veldig fornøyd:o) 

HA EN SUPERFLOTT KVELD !!

6 kommentarer:

Caroline sa...

Så utrolig flott du har det i hagestuen din!!!
Jeg tar til meg alt av inspirasjon,mannen har nemlig lovet meg en utesue/paviljong over terassen enten i år eller neste;)
Dere har det viekelig flott:)
Nyt finværet:)
Klem Caroline

LadyLaLaura sa...

Dere har det altså så fint! Jeg blir jo helt stum jeg... at det går an?! Noe så gjennomført og bra! Når jeg vinner på lottoen, kan jeg leie deg en hel sommer da? så kommer du hit og så fikser du og trikser med huset og hagen vår? Ja takk :D
Ha en super kveld videre. Klem fra meg

Edny sine puslerier sa...

Så velutstyrt og nydelig hagestue du har! "Kjøkkenet" var skikkelig praktisk;) Her er det bare å være alt man kan;)

lavendel mio sa...

For en herlig hagestue du har!
Så mange fine detaljer, du er sååå kreativ:)
Klem Hanne

Gunn sa...

Hei, du er helt utrolig flink, mange flott detaljer og veldig kreativ.Stua er jo helt utrolig flott.
Hilsen Gunn

mormor sa...

hei! jeg er i dyp beundring;) jeg vil og gjerne låne deg etter lottogevinst;) du er til stor inspirasjon for meg!!! rett ut dyktig;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...