fredag 18. mai 2012

Hvordan gjør jeg det.................:)



Heisann!
Har fått en del mail, og spørsmål her på bloggen på hva jeg bruker
av tekstilark og hva slags printer jeg har.....

Vel, printeren er en fotoprinter og heter Canon Pixma ip4700...men den
har jeg hatt en stund, så kansje den er " gått ut på dato":)



Men den er knallbra og utskriftene  (etter det er tørket) tåler vann/kaffe:))
uten at teksten flyter utover.
Noe som er greit når jeg skal lage " gamle" ark og dynker de da med kaffe
og etterpå smører kaffegrut eller pulverkaffe over, litt her og der:)

Det er mange innstillinger på valg av type ark på printeren........
og jeg velger for det meste " annet fotopapir" når jeg ikke kjenner til hva
slags papir jeg stapper inn:o)

Når jeg skal skrive ut på strykeark - velger jeg det, og da speilvender
printeren motivet automatisk:)))

 

" arkene" jeg har brukt i det siste - er rett og slett tekstilprøver og kan
ikke kjøpes (etter det jeg vet) men jeg fikk 2 permer som skulle kastes på jobb......
og tenkte at jeg sikkert kunne bruke dette til noe:)

 

Har nok å ta av, men de lyse "arkene" er nok best til utskrifter.....
Har brukt en del av disse til å dekorere metallbokser og glass også:) Prøvde
også med et sort ark og hvit tekst...men den tekstiltypen var ikke helt bra - så jeg
prøver og feiler og prøver igjen:)

Når jeg har printet ut på slike ark, så gjør jeg ikke annet enn å klippe 
motivet til det jeg skal bruke det til..

 

I dag har vi hatt " sommer og sol" og vindstille i formiddag........Når ikke
vinden uler rundt hushjørnet, går det an å høre litt fuglekvitter fra hagen.........
Og i dag måtte jeg ned å sjekke den " nusselige" lyden:)

Jeg har fått leieboer i fuglekassen og der pippet det villt når mor
eller far kom med mat:)

 

Fuglekassen tegnet jeg, og mannen snekret.....tror det er 2 år siden...
Stakittgjerdet er laget av ispinner:)
- det gikk litt hardt for seg den første høsten da jeg la ut mat, så det mangler
noen spiler hihi:)

 

Med sol og sommertemp fikk jeg lyst til å gjøre noe utvendig i dag.......
Den ene terrassen mot øst ble ryddet og jeg fikk satt på plass
minidammen:)
Denne lagde jeg av en murerbalje fra Europris og mannen kledde den med
panel rundt.
Koselig med lyden av vann på denne terrassen også
 - så kan den ses fra stuevinduene.

Da er det dags for mat og fredagshopping............

HA EN FIN FIN FREDAG OG GOD HELG !!
 

6 kommentarer:

Anita sa...

Så spennende trykk!! Interessant å se og veldig kreativt. Lenge siden jeg var innom deg nå, men kommer tilbake. Anita

Hulda sa...

Det var jo en lur løsning. :) Flott å printe ut slik. :)

Tino sa...

Så kjekt å gjøre det slik, det blir fine trykk.
Kjempefin fuglekasse, ikke rart de vil bosette seg der :-)
Ønsker deg en super helg !
Klem T

Janne i Fagerlia sa...

Så kjekt at du vil dele framgangsmåten med oss. Tror ikke min printer er så avansert som din, men nå vet jeg hva som skal sjekkes når jeg kjøper ny. Tusen takk!

Eli's lille rede sa...

Du er en av mine største inspirasjonskilder, Janne:)) Jeg har ingen printer for øyeblikket, men det må det bli en forandring på. Printere er nesten billigere enn blekk.....! Du må jo ha en ganske bra printer, siden den tar tykke "ark". Gjorde ikke den forrige min. Billig-printere går fort istykker også, har vel hatt en par-tre stykker på få år.
For en super idè med å kle inn murerbalja og lage dam med fontene! Da fordamper jo ikke vannet så fort heller. Ønsker deg en riktig fin og kreativ helg.

Klem fra Eli:)

Turid sa...

Så flott at du deler erfaringene med oss - kjempeglad -må jo prøves etterhvert. Men inntil videre kjøper æ produkter av deg....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...