tirsdag 15. mai 2012

Kaffe og lavendel og litt cruise:)

 

På sybordet for tiden går det i " kaffeposer" og "lavendelputer"......
Prøver å sy meg frem til den " beste" posen.....men blir ikke helt enig
med meg selv hihi:)

 

Det kan jo fort bli for dillete..........men blonder og lin er jo
veldig fint sammen......i små mengder:))

Har laget teksten i PhotoScape og printet ut på strykepapir.......ble litt
uheldig med den nederste som fikk en grønntone...aner ikke hva som skjer, men 
kansje printeren min beynner å gå ut på dato:)))

 

Midt oppi sy prosjekter og andre prosjekter.....fikk jeg en forespørsel om å lage
et bilde/skilt med denne teksten.......og nyskjerrig som jeg er måtte ta meg
en pause fra symaskinen og finne frem sagen:o)

Synes det ble litt tøft dette - vanskelig å se, men teksten er printet ut på
en type lerretspapir, så har jeg smurt det inn med litt kaffegrut:) og da kommer
linstrukturen i papiret bedre frem:)

Lavendelputene har konvoluttåpning bak......og inni har jeg sydd en liten
nettingpose som er fyllt med lavendel....
Duften varer veldig lenge, men om duften avtar eller forsvinner kan en ta
ut nettingposen og ha på litt lavendeldråper:))

Ellers er det mer høst enn sommer utvendig...........og i dag på morraen
kom det 2 cruisebåter inn fjorden her......
litt sommerfornemmelse med disse:)))

 

Cruisebåtene er Aidaluna og Aidablu - som er ganske like, så jeg tok
bare bilde av den første:)
- gjennom stuevinduet, men det er ikke derfor det ble så tåkete:))) det er slik
været er her:)

Jeg googlet båtene og de begge har webcamera foran, og om du vil
se hvordan " vær og vind " er her i Kristiansand, kan du ta en 
titt HER.

ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG DAG !! 

1 kommentar:

salige lavendel sa...

Nydelige ting du lager!! Husk at Lavendel må aktiviseres. Noen tror kanskje at Lavendelduften er "ferdig". Men den varer i minst 10 år, så hvis Lavendelen ikke er blitt så gammel enda, er det bare å gni litt på posen eller slå den mot håndflaten noen ganger, så blir duftmolekyler frigitt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...