lørdag 26. mai 2012

Lavendel - rett i koppen:))

 

Yoouhuuu! Hodeverken er borte vekk, og i dag har jeg
 ryddet og dillet.......og plutselig havnet det en lavendel rett i koppen:))
Det blir nok bare midlertidig den får stå i koppen...............

 

På veggen under hylla skrudde jeg( i fjor) opp en skapdør etter at mannen
fjernet midtstykke...
Jeg stiftet fast hønsenetting og skrudde på 
2 hermetikkbokser med hull i:)
Oppi boksene sådde jeg erteblomster som begynnte å klatre på hønsenettingen
- helt til jeg glemte å vanne........

Boksene malte jeg litt her og der i samme grønnfarge som rammen på døra
og poenget mitt med å male bare litt her og der var at de skulle
ruste å bli sååå fine:))

 

I dag fant jeg ut en ny vri med boksene..............:)
Jeg satt rett og slett et glass oppi hver og fyllte de med vann....
så en rask tur ned i haven og plukket to herlige buketter 
med forglemmegei:))

Det er ikke ofte jeg oppholder meg på dette hjørne av huset, men de gangene
det skjer, så kan jeg bare plukke meg en liten bukett av det som
måtte vokse i haven.......:o))

 

Ei lita vimpelrekke er også kommet opp:)

 

Blomsterkassen har vært et skap med skuff:))
- døren til dette skapet henger på veggen og skuffen står på andre
side av bordet klar til å bli plantet i:)
Jeg plantet en eføy der i fjor, men den døde sakte men sikkert......

Oppi blomsterkassen plantet jeg en klematis og en sommerfuglbusk
og begge har overlevd vinteren:))
Hagedammen er rett rundt hjørne, og derfra går det trapp opp til
en terrasse til........:)

 

Her har jeg satt meg i den grønne stolen.........og herfra skimter
en trappa ( til venstre) opp til terrassen jeg viste i går, og hageportalen som
står ved trappa ned til haven.........
På hver side av portalen har jeg plantet klematis, og de 
har også overlevd vinteren og står nå i knupp:)

 

På denne terrassen jeg står på nå har vi hagestua og en liten kjøkkenhage:)
Skimter litt av hagestua til venstre........
Jeg var en snartur innom der i dag med fotoapparatet.........men det
skal dere få se i morgen - om dere har lyst da (?)

Til slutt vil jeg takke dere alle for koselig kommentarer dere gir, og spesiell takk
til dere som har gitt meg gode råd ang. migrene
 - TUSEN TAKK!

ØNSKER DERE ALLE EN HERLIG PINSEAFTEN !!
 

8 kommentarer:

loftkroken sa...

Nå ble jeg gla å høre at hode verken er borte,du har jammen hatt det noen dager ?? Nyt dagene til det fulle:))

Nydelige ute bilder,kjekt med mange sitteplasser :))

Sommer klemmer

Solstrålå sa...

Godt du er oppe å går igjen!
Nydelig pyntet og masse ideer hos deg som alltid!
Vi nyter sommeren,og gleder oss over hver eneste fine dag vi får ;o)
Ha en nydelig helg,,,,goe klem fra Sol♥

Mor Inger`s hus sa...

Da er vi kvitt migrena begge to - blir så sliten av den.

For ett nydelig sted du har, så mange flotte uteplasser å boltre deg på.
Gleder meg til å se resten.

Fin lørdagskveld til deg.
Klem

Polarhjerte design sa...

Nydelig og så fint avstemt alt det du gjør! Likte spesielt godt hermetikkboksene med forglemmegei. Masse ideer å legge på minnet:) Ha en fortsatt god Pinse! Vi har endelig fått litt sol her på Helgeland:-) Hilsen Elin

Lonni´s verden sa...

Sikke nogle flotte terasser du har dig der. Det indbyder bare til ren hygge.
Kh Lonni

LadyLaLaura sa...

Så bra at hodepinen er vekk :) Ingenting er bedre enn det. Her er det full sommer idag og jeg er så glad så glad! Dagen skal tilbringes i stolen ute på terrassen.
Gleder meg til flere bilder fra deg ja, du har det altså så fint hos deg. Kreativt, dekorativt og vakkert rett og slett :) Ha en fin-fin dag! stor klem fra meg

Turid sa...

Du har en aldeles herlig uteplass -bare å flytte etter sola og fra evt. vind. Å så mange plasser å "dille " på .
Putene fra deg har vært hos fotografen , jobber med å få de avlevert på strikketur - kjempe fornøyd som du sikkert forstår.

Arlens boblebad sa...

Å som jeg har kost meg med å se hvor fint du har det og blir inspirert av det!!!
Klem Linn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...