torsdag 3. mai 2012

Litt bilder fra hytta vår....

 

..........Eller, kansje litt mange:o))

Tenkte å vise dere før og nå bilder, men da hadde det blitt alt
for mange:)
Men kan jo fortelle at veggene i stua som tidligere var
brunbeiset ble malt i en lys gråfarge i påska:)
Vitrineskapet fikk også et snev med hvitmaling i påska....
Og speilet en skimter i kroken på gulvet var i brunt og gull og i påska
ble dette malt i lys antikk.

Skiene som står oppetter veggen lagde jeg om til ei hylle som ligger
over vitrineskapet og nesten helt bort til veggen:)

 

Taket skal beises hvitt etterhvert og alle listene skal males hvite:o)
På denne hytteturen var det spisebord, stoler og gardinbrett som sto 
for tur til å bli malt:)

 

Og det tok sin tid...............
Begynte med gardinbrettet, knekter og stenger..og mens det lå til tørk
"løp" jeg inn og malte understellet på spisebordet.......så ut
for å snu på alt og male litt til, så inn igjen....

 

Men jeg var for rask for malingen hihi:) Så det ble en liten pause
i sola:)) og da forandret jeg litt på de herlige blondegardinene fra Kid........
" Beklager Kid at jeg måtte ødelegge designet deres":)
Men jeg likte ikke de knytebåndene så de måtte fjernes........men båndet
går nok til noe gjenbruk, og gjenbruk er jo bra:o)

 

Vel, gardinene er på plass og stolene er blitt malt i lys antikk.......

 

Så det mest spennende øyeblikket..........Trekkene til stolene sydde
jeg her hjemme ( hadde med en stol hjem) men det kunne jo
ha vært litt forskjell på stolene, og trekkene var jo nesten helt formsydd
etter den stolen som var med hjem:o)

Lysestaken som var i messing ble sprayet hvit......men tror den skal
bli sort neste gang vi skal opp:) den ble liksom for hvit:o)

De gamle treskiene har jeg ikke gjort noe med, men knekten ble malt
i lys antikk:))

 

Når alt det andre var malt, så ble spisebordet snudd riktig vei og
bordplaten ble malt........men egentlig var det på tide
med noe mat da........men jeg måtte bare male litt først:o)))

Enkelte steder var ikke malingen tørket før vi satte oss ned med 
en deilig middag fra Fjordland hihi:)

Vitrineskapet ble malt i lys antikk og blondegardinene som jeg sydde
her hjemme passet helt perfekt:)
Trodde først jeg hadde klippet helt feil, for når jeg tok opp den
ene lengden fra kassen, så manglet det en halv meter............men så kom
jeg på at jeg hadde sydd gardiner til kjøkkenvinduet også hihi:o)))

 

Her er det så å si ferdig...... mangler en sjenk under speilet, men den
tok vi ikke med opp fordi jeg "visste" at jeg ikke kom til å rekke å male den også.
- og noe må jeg jo gjøre neste gang vi skal på hyttetur:o))

Skiene er på plass over speilet og de strekker seg over hele vitrineskapet med
skituppene hengende over kanten:) 
Blondegardinene ble dobbelt så fine uten det knyttegreia:)))

 

Alle pynteputene i møblene ble byttet ut fra vinter til mer lyse og
sommerslige puter:)
Det var mest fordi jeg kjøpte nye putetrekk til de hjemme på
Interiørgleder.no og da ble de "gamle" trekkene med opp til hytta.......

 

Jeg nevnte kjøkkengardiner.........og da må dere jo få se de også:o))
Disse er sydd helt på gefylen, men tallet 115 satt litt langt bak i hue, etter
jeg sydde gardiner til soveromsvinduet....og det er samme størrelse.
men gardinstengene varierer noe;) men de passet helt perfekt
og jeg er sååååå fornøyd:)
I den midterste hyllen skal det egentlig ligge fullt opp med hvite
kronelys......men jeg fyllte opp alle lysestakene på denne turen, og plutselig
var det tomt gitt:)

 

Sølvgaflene som jeg bruker til oppheng hadde jeg fra før av, men nå
med disse hvite blondegardinene kom de bedre frem:)
Bortsett fra at de kansje trenger litt sølvpuss hihi:o)))

Vel vel, det var det:)

HA EN SUPERFLOTT DAG DERE !!

10 kommentarer:

Turid sa...

Super flotte gardiner og farger og det hele - så koselig på hytta - så de søte små blomstervasan i forrige innlegg, skjønn atte....for ikke å snakk om den fine kassen du hadde snekra , kjente at det begynte å rykke litt i snekkar nerven.....Ha en fin dag ...

Man tager hva man haver sa...

Enn herlig hytte, kjempefin farge på veggene. Likte så godt gardinopphenget, skikkelig stilig.

Klem fra Kari

Mor Inger`s hus sa...

For ei hytte, og for ett arbeid du har gjort.
Er noe av det fineste jeg har sett.

Og ideèn med skiene kommer jeg til å låne :)

Lykke til med masse hyttekos og nye prosjekter.

Klem

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Nydelige bilder av hytta, og så mange flotte detaljer... veldig delikat interiør:) Sølvskjeer til å gardiner er jo bare supert:)

Ha en super kveld:)
Klem Marianne

toves sammensurium sa...

Helt super forvandling,for en koslig og tøff hytte dere har- og du virker både oppfinnsom og kreativ og sånt blir det business av....stoltrekkene var kjemetøffe!!!Synes ikke du skal pusse de gaflene dine jeg,nydelig patina på dem :)))
Toveklem:)

Nina sa...

Herreminhatt....så driftig DU ER!!! Gud hjelpe meg, for et pågangsmot. ALT var bare så flott!!! ps..så flotte bokser eg fikk i posten!!

Jorunns hobbyblogg sa...

Nyyydelig, tenker det blir mange fine stunder på så fin hytte!!

Jorunn

Antje sa...

Det ble helt nydelig i stua og i kjøkkenvinduet. Utrolig flott med den lysegrå fargen og hvite kontraster.

Antje :)

Eli's lille rede sa...

Å, så lekkert det har blitt! Kjempeflink, har du vært! Lyst og luftig men samtidig nostalgiskt og rustikt. Liiiiiiker! Ha en toppers fredag, og husk å slappe litt av og kose deg også, da;)

Klem fra Eli:)

LadyLaLaura sa...

ÅÅ så fint det ble! Ble jo nytt alt sammen etter noen strøk med maling :D flinke flinke du!!!!
Her planlegges det for fotografering av konfirmant i morgen :) og så har jeg fått forespørsel om å fotografere et bryllup i august :D Det baller på seg og jeg er så glaad :D Ha en fortsatt fin helg! stor klem fra meg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...