søndag 6. mai 2012

Min hagedam på terrassen............

 

Det er ikke noe som er mer behagelig og sitte eller ligge
på terrassen og høre vannet sildre........:)

 

Hagedammen har vi hatt noen år her, men i fjor sommer
kjøpte jeg 3 koier til dammen, og vannplanter 
på Plantasjen.

Dammen er liten og bunnfryser på vinteren, så koiene flyttet inn
i begynnelsen av desember og ut igjen i begynnelsen av mars.
Jeg var spent på vannplantene som har stått her i hele vinter under isen
om de ville overleve.......og de stortrives, så i år må jeg
kjøpe fler:)

 

Vi har flere terrasser som smyger seg opp og ned rundt huset, noe
som er greit å ha etter hvilken vei vinden blåser:o))
Denne kroken er ganske lun......men nordavinden lurer rett rundt
hjørnet, så i fjor lagde jeg en blomsterkasse med levegg som
du kan se HER.

Jeg plantet 2 klematis en vintergrønn og en vårfloks, og nå
blomstrer det for fullt, så de stortrives oppi kassen:)

 

Klematisen er full av knupper, og nå spretter de ut en
etter en:)

 

Herlig bunndekke under klematisen:)
Koiene ville ikke være med på bilde i dag:o) men de også storkoser
seg i dammen......:))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FIN SØNDAG !!!

11 kommentarer:

Eli's lille rede sa...

Ingenting er som lyden av vann, nei. Naboen har fontene, så jeg koser meg med å høre på den;) For en flott og idyllisk terrasse! Kjempekoselig, altså! Nyt dagen.

Klem fra Eli:)

Underberget sa...

Så flott, terasse med integrert hagedam, super løsning:-) Hvor dyp er dammen?

Edny sine puslerier sa...

Så lurt å ha dammen på terassen;) Vi har også dam, men den er todelt og står på bakken. Kjempefin uteplass du har. Håper du får nyte mange timer og dager der fremover!

LillaPanter sa...

Så fin en dam!! Er sikker herlig å sitte på solfylte dager å titte på koiene og høre vannet sildre =)
Ha en fin søndag!

LadyLaLaura sa...

For et lite paradis du har :) Her er det ikke mye koier i dammen og blomstring av de fineste blomster. OK vi har hvitveisen da, den er jo kommet fram nå. Her haglet det og det lå hvitt med snø mange steder. æsj og uff! Men det blir vel grønt og fint her også etterhvert ;) Ikke fikk jeg sett stormånen heller.. hehe nei nå skal jeg ikke syte mer ;) Har vært og fotografert en stolt konfirmant som var blitt så rik ;) Tror jeg skal konfimere meg igjen hahaha
Ha en fortsatt fin søndag og hils koiene fra meg ;) klem fra meg

Caroline sa...

For en flott dam midt i terassen,herlig å høre vannet sildre:)
Så nydelig det blomstrer hos deg!
Ønsker deg en fiiin kveld!
Klem Caroline

Marits Hverdagsgleder sa...

Wow.. for en flott terrassedam du har! Veldig fint med terrasser rundt huset i forskjellige plan. Det hadde jeg også, den gangen jeg hadde hus på et boligfelt. Deilig å kunne flytte seg rundt etter sola og godværet.
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

SÅ koselig Janne! Lkkrt, og bare helt nydelig. Bittelitt misunnelig jeg sltså, har ønsket meg en sildrefontene leenge. Takk for nydelig bilder! Ha en fin kveld! Klem

Antje sa...

Wow, for en innbydende terasse med fiskedam. Er stadig imponert...

Fru Føreland sa...

Ahhh, så deilig:D Ikke mye som lignet på hagen her hjemme gitt...;)
Fant gammelt innlegg med å lage murvegg på kjøkkenet. Kan jeg spørre om hvordan du fikk det til? Må man bruke hønsenetting el lignende? Hvordan festet du det?

Ønsker deg en finfin start på uken!

Anonym sa...

Så fint!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...