lørdag 9. juni 2012

Det blomstrer i hagedammen;))

 

Hei og god lørdag!

I dag har vi regn og regn her, men jeg fikk lurt meg ut mellom
dråpene og ned til hagedammen på terrassen - fiskene må jo ha mat
uansett vær...

Har sett en av blomstene i dammen stå i knupp...og i dag blomstret
det så fint atte:)

 

Jeg plantet litt forskjellig i fjor som en test...så i år blir det nok
flere tenker jeg:)
I fjor var det mildt frem til desember, så da ble fiskene med inn for
dammen bunnfryser....plantene ble igjen, men 
det har de taklet bra:)

I det lille bedet med lyslykta har jeg en syrin på stamme - den har også
taklet vinteren bra..... og i bedet bakerst har jeg fått 2 blomster
på Rhododendroen i år:o))

 

Her er Blipp og Blitz - Blopp ligger og sover tror jeg:))
Maten de ikke spiser - synker til bunns, så tar de den senere:) men det
ser ikke mye fint ut med det "grumset" på bunn.
Jeg skifter alt vannet en gang i uka, så jeg tror de koser seg med
det "friske" vannet uka igjennom:)

 

Gult er en farge jeg ikke liker..........men denne i dammen matcher
jo fiskene:o)))
I fjor på Plantasjen hadde de mange forskjellige vannplanter, så til uka
blir det en tur på Plantasjen igjen:)
Leste just på fvn.no at vi får det fineste været i landet til uka:o)))
- høres jo bra ut:)

Vel, ha en fin fin lørdag, og klokka 21 i kveld trekker jeg 
på min hurtig giveaway:)) 
 

4 kommentarer:

LadyLaLaura sa...

For en nydelig liten oase du har laget, med fisk og det hele :) Tror ikke sånne fisker hadde klart seg på våre kanter av landet nei. Men en vakker dag når jeg flytter til Spania, da blir det kanskje en liten fiskedam på meg også hihihi eller en skilpadde? eller en iguan? :)
Det er nå lov å drømme i allefall :)
Ha en strålende dag, bli bra i fingeren din og kos deg Janne :)
Klem fra meg

Landliv i Ryfylke sa...

Å, så flott hagedam !
Nydelige bilder :)

God helg !
Klem Birgit

sologbolig sa...

Så fint du har laga det rundt hagedammen din. Her var det skikkelig idyllisk. Ha ei fortsatt fin helg. Klem

Tovepia sa...

Må være underholdning å se på fiskene, og lekkert er det også;)
Håper dere får finværet også, men at det ikke forsvinner herfra:)
Ha ei fortsatt fin helg, klem fra mæ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...