onsdag 13. juni 2012

Telyspose........

 

Hei og god (sen) kveld!

Da er vi tilbake fra Oslo turen i dag.....og jeg kan nå "senke" skuldrene:)
Vi var inne på Rikshospitalet og pratet med en lege og resultatet
av den praten blir operasjon i nær fremtid (for sønnen)

Han har slitt med alt fra kraftig hodeverk og besvimt flere ganger
og mister følelsen på høyre side av og til.......
Sykehuset i Kr.Sand sa først at det var vitaminmangel (februar) men i sist
uke fant de ut noe nytt (nå som det er sommer) og det var at dette
måtte skyldes et flåttbitt...
De er jo " verdens mester " her og vil helst ikke hendvise til 
folk som kan alt om dette:))
Men vi fikk " mast" oss til en hendvisning til riksen:))
...... og nå fikk vi svar på alt:)

På riksen "lo" de når de hørte om flåttbitt, for det var det langt i fra:))
(når de ikke finner ut av det er det enkelt å la flåtten få skylda
eller at det er "virus" på en nerve)

 

Jeg var nok litt spent på denne turen og kjente ikke tegn til at jeg
fikk sove........så da listet jeg meg ned på hobbyrommet
og sydde meg en telyspose:))

Rundt åpningen har jeg blonde på blonde og hamptau til knytting..
Når jeg var ferdig ble den litt kjedelig, så da sydde jeg på
et decoupagemotiv jeg hadde liggende.
I lommen er det plass for fyrstikker eller en lang lighter:)
- greit å samle slike ting på samme sted..

Igjen ble det litt bilder fra turen:))

 

At treet "mitt" i Larvik kom med - kom vel ikke som en bombe(?) :))
Og Grenlandsbrua fasinerer meg også - hver gang:))

Oppe til høyre er Radiumhospitalet - forskningbygget, og i dag var det
litt rart og bare kjøre forbi her.. men i august skal vi ha en stopp, da 
yngstesønn skal til kontroll igjen...

Rikshospitalet nede til venstre.....etter en halv time var vi klare
for returen. Det ble 66 mil å kjøre i dag...

Da er det dags for en runde rundt i blogglandia:)
Ha en fin fin kveld!

6 kommentarer:

salige lavendel sa...

Uff, det var kjedelig - men sikkert veldig lettende å finne årsaken. Godt at dere fikk mast dere til rett sted med nødvendig kompetanse. Lykke til til gutten som må opereres...visste ikke at man måtte operere i forbindelse med flåttbitt. Håper ikke det er snakk om en stor operasjon da!Ekkelt med denne flåtten altså, jeg ble ikke noe mindre engstelig for den etter å ha lest her hos deg i dag. Håper du får sove godt i natt og hente nye krefter!

RugdeLykke❤ sa...

Massemasse god bedring til sønnen! Aldri kjekt å leve i det uvisse og ikke helt føle en blir tatt på alvor! Men godt de har funnet ut av det nå da! Igjen - nydelig produkt du har laget! Har du nettbutikk du? Fortsatt god uke og håper dere får sove godt i natt!

Edny sine puslerier sa...

Nydelig lyspose;)
Det er ikke så lett å være foreldre når det er noe med barna. Men takk og pris at man får hjelp (til slutt), og at det kan gjøres noe. Håper det går bra med guttene dine! Jeg har hatt mange sykehusopphold i Oslo tidligere med min datter.

Tino sa...

Hei
Trist å være så syk uten at man vet årsaken,men godt at de finner ut av det.
Vi står midt i flytting om dagen, så har ikke fått vært på nett. Gleden ble derfor stor da jeg fant ut at jeg hadde vunnet giveawayen hos deg! Tusen takk!
Sender deg mail :-)
Ha en fin dag!
Klem T

salige lavendel sa...

Da var det jammen bra dere stod på for å finne den egentlige årsaken. Skummelt hvis sykehuset er for snar til å tenke flått...når det kan være andre mer alvorlige ting. Blir nok godt å bli kvitt cysten! De er dyktige på Rikshospitalet, så det går nok bra. Masse lykke til!

Anne sa...

Jammen godt dere sto på..
men trist at det skal være sånn.
Flott ny pose du har sydd.
Jeg digger alt du lager vett du..
God klem Anne.
Håper du har det litt varmere enn her..ikke den store sommeren nei.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...