søndag 3. juni 2012

Vill og vakker - blomsterkrans:)

 

Hei og god kveld!

Fredagens planer ble snudd totalt på hode:)) En god start på dagen
ble forvandlet til regn og vind, surt og kaldt, så vi reiste opp
til hytta i steden........

På hytta slapp vi regnet, men den kalde nordavinden hadde vi.....
Mannen hadde planer om vedhogst sammen med broren på gården i nærheten
men jeg hadde ingen planer for helga - bare kose meg sammen med
fotoapparatet og det ville rundt meg:o)

 

Rundt hytta vokser det mye forskjellige villblomster, så jeg tenkte jeg ville
prøve å lage en blomsterkrans......
Selve kransen er laget av bjørkekvister som er surret med ståltråd......
Små blomsterbuketter ble laget og surret fast på kransen......

 

Det gikk kansje litt fort for seg......for det var så kaldt og vinden holdt
på å ta alle blomstene med seg...

 

Men med ville blomster kan det godt se litt villt ut:o))
Synes det ble veldig fint med kransen i taket sammen med lysglassene.........

 

I et lysglass på bordet 
kom det også litt ville blomster..........

 

Bildene er fra "hagestua" på hytta som vi bygde en sommer
det var såååå varmt - det var tider det:o)))
Da var det deilig å kunne trekke inn i skyggen når sola varmet på sommeren..

Jeg tok 195 bilder av litt forskjellige ville og vakre ting, så det blir nok
flere innlegg om dette temaet:)

På returen i dag hadde vi med et stort lass med jord på hengeren......
Deilig å ha en gård eller to med traktor og gravemaskin tilgjengelig i nærheten:)
- så da var det bare et par "øser" med grabben og full tilhenger:o))

Så nå håper jeg på oppholdsvær i noen dager.......slik at jorden kommer
dit den skal - i bøttevis:o))

HA EN FIN FIN KVELD DERE!!
Og tusen takk for alle hyggelige kommentarer dere gir! Nå skal jeg
ta meg en tur rundt til dere å se hva dere har gjort i helga:))

4 kommentarer:

Asbjørg sa...

Så utrolig flott krans du har laget!Ja,nå blir det jo flere og flere villblomster etterhvert,jeg er nesten like glad i de "ville" som de i bedene!Ha en fin kveld!

Bente`s Hobbyrom sa...

Nydelig :O) Det er så flott med villblomster , man kan bare plukke og plukke når man vil . Synd at de visner så fort . Kransen ble kjempefin :O) Ha en flott uke med masse kreative krumspring , klem fra Bente :)

hill`s interiørblogg sa...

Så flott den kransen ble. Sant som du sier...ville blomster skal se litt vill ut og kransen ble så flott i lysekronen din.
Får håpe været blir bra denne uka, så jeg får beiset trappa og hverandan og du jorden på plass ;O)

Ha en flott uke.
Klem fra Hill-Iren

Eli's lille rede sa...

Så enkelt og sååå nydelig! Blomsterkranser minner om svunnen barndom med blåbærfingre, solbrente skuldre og plaster på knærne, hehe. I dag skal jeg på posten! Har nemlig en pakke som skal sendes til en meget kreativ dame. *blunker* Ha en fin dag, Janne!

Klem fra Eli:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...