tirsdag 5. juni 2012

Vilt og vakkert rundt hytta:)

 

Rundt hytta vår vokser det så mange herlige villblomster......Og da vi
var oppe sist helg - måtte jeg plukke inn noen til vasene.

På sjenken i soverommet har jeg brukt et syltetøyglass til vase
som jeg har kledd med avklipp fra en ullsokke:))
I den satte jeg blå og hvite forglemmegei.....
Hvite forglemmegei har jeg aldri sett før - men etter å ha googlet, så er
det visst veldig vanlig i innlandet:o)))

På stuebordet har jeg satt en bukett med natt og dag i 
et hapåglass:)
Og på spisebordet en stor bukett med lupiner - som står i knupp:)
pluss noe i rosa fra hagen som jeg ikke husker hva heter.

 

Utendørs, sammen med alle villblomstene koser fuglene seg 
med " gratis fuglefrø" :)
Kjøttmeisen har tatt tomannsboligen til sitt rede...:)

 

I et tre nede ved vannet er det et fluesnapper par som har 
flyttet inn i eneboligen med tilhørende strandlinje:o))) 
Vannet er noe kaldt enda, så jeg har laget til
 et fuglebad på terrassen:o))

 

Herlige fugler som kommer pippende så fort vi
har parkert bilen og forventer da gratis fuglefrø:o))

Her hjemme er (var) jeg i full gang med hagearbeid - bære jord i
bøtter fra parkeringsplassen og " langt" bak i hagen...
27 trappetrinn med litt terrasse innimellom på vei ned til hagen..

Koser meg veldig:)
Men i dag sa det plutselig stopp.......jeg ble for ivrig når jeg skulle
åpne en stor kasse med saksa og det resulterte i et skikkelig dypt og langt kutt
i fingeren..... - pekefingeren, så her sitter jeg og strever litt med å skrive:)

Fikk lagt ut bilder av ny og sommerlig vimpelrekke også

ØNSKER DERE ALLE EN SUPERFLOTT KVELD !!
 

8 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Utrolig herlige bilder !!
Ikke rart fuglene strømmer til når dere kommer, så snill som du er med de :)

Ikke noe godt med dype kutt...
God bedring
Klem Heidi

Anonym sa...

Hei, du er kjempe flink, masse fine blomster, forglemmeg ei finnes i rosa og de er nydelig.God bedring med fingeren din, ha en fin kveld.
Hilsen
Gunn

Dorota sa...

Fantastisk blogg.
Supervarma hälsningar från Stockholm
Dorota

Igi sa...

Så koselige det er rundt hytta deres. Vakre bilder.
Så uheldig du har vært - for håpe det gror raskt!
Klem

Janne sa...

Så flotte bilder, du er flink med kameraet ditt altså!:))

Usj, gooood bedring med fingeren! :))
Sendte forresten pakke til deg i forrige uke, håper du har fått den!

Stor klem til deg fra meg:))

Anna Therese sa...

Utrolig flotte bilder :) Dere må ha det så koselig på hytta :)

Tino sa...

Nydelige buketter du har plukket, og skjønne vaser!
Ønsker deg en fin dag!
Klem T

Edny sine puslerier sa...

Du er så kreativ og inspirerende! Artige vaser med nydelige blomster. Jeg trodde det bare var blå forglemmegei, men nå har jeg lært at de finnes både i hvit og rosa;)
Heldige fugler som har kost og losji med deg;)
God bedring med fingeren! Det er ikke slikt man trenger når man gjerne vil bruke hendene hele tiden;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...