fredag 13. juli 2012

Negativt....& feriemodus på:o)))

 

Og en riktig god sommer har jeg bestilt:))
Krittavlen ved inngangspartiet er ferieklar med en hyggelig hilsen - om
vi ikke skulle være hjemme:)

 

Ny krittpose lagde jeg idag, mens jeg ventet på at siste strøk på skiltene
skulle tørke - altså, dette tar ca 5 min:))
Om decoupagemotivet er klar til bruk..........for ellers tar det 24 timer:o)))
Var innom Biltema i dag og fikk shoppet mye "snadder" til en
kreativ dag....:) bl.a en hurtigtørkende klarlakk, nye kritt i herlige farger m.m.

 

Dette er altså det negative:)))
Dvs. bilde jeg tok av himmelen på onsdag la jeg inn i PhotoScape
skrev tekst og valgte negativ utgave...
da ble den fine røde himmelen slik:) Har 4 forskjellige utgaver av himmelen
som skal bli til skilt:)

Dette var første forsøk........og jeg la på litt sverte rundt kantene og prøvde
å få det til å se slitt ut - ikke lett, men ble egentlig
fornøyd:)) men platen jeg brukte var hvit, så det ødela litt.....
Nå ligger det 2 skilt i naturfarge til tørk.........og det blir spent å se
resultatet av den versjonen:)

 

Så en liten men viktig beskjed til meg selv: HUSK
feriemodus på:))
Denne oppslagstavlen har jeg på veggen ved dataen.....med bildelist under
til ting å tang og ny krittpose.....
Oppslagstavlen som er av kork har fått stoff på som er stiftet bak - og tavlebiten
er limt på:)
En beltestroppe holder krittet på plass....
Til venstre har jeg strikk på kryss til bilder m.m som ikke må få hull på seg:))

Nå skal jeg bruke helga til å øve meg på feriemoduset...........for til mandag
starter vi en 5 ukers ferie:o))

 

Måkeskrik og bølgeskvulp hører sommeren til:)
- men lite av det har det vært med dette været, så da får jeg lage litt
skvulp på dataen:o))))

Bilde er laget i et gratisprogram som heter Reflet...
super enkelt, da et tastetrykk er nok:) og du kan velge mellom to forskjellige
bølgetyper:))
Det eneste du må huske på er å bruke et bilde UTEN vann - får det får du jo:))

Da vil jeg ønske dere alle en superflott og nydelig helg!!
og til dere som starter ferien nå - god ferie!

Jeg kommer plutselig innom her igjen......... kan ikke gå helt i dvale:)))
 

4 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Oj, oj, her var det mye kreativt til inspirasjon for os som ikke er fullt så produktive. Feriemodusen er kanskje på hele tiden;)
Så artig det var med den vanneffekten på måkebildet! Oppslagstavlen med hylle under, er jo både fint og praktisk;)
Flotte skilt og krittposer også;)

Jeg hadde en beskjedsblokk ved døren før mobilen sin tid. Der stod det: "Om vi ikke hjemme er, skriv en beskjed og legg den her".

Tovepia sa...

Godt du minner deg selv på at det du bskal i feriemodus..tror du trenger det:O))
Nydelige tavler og herlig bilde til slutt...ha en fin fredagskveld!!
Klem:)

Janne sa...

Her skal vi også i feriemodus, hjemmemodus- og det skal bli skikkelig deilig kjenner jeg:)

Du er så flink, gleder meg til mer kreative påfunn fra deg!:))

Goood ferie Janne!

Klem Janne:)

mormor sa...

ha en riktig fin sommer;) så håper vi på sol og varme!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...