mandag 16. juli 2012

Oppslagstavle idè.........

 

Hei og god kveld!

I dag har jeg laget noen oppslagstavler.....men må bare først vise dere
at " Janne har blitt sky " hihi:)
For en stund siden kjøpte jeg bl.a et krus, ei veske, penner og musematte fra
Vistaprint...var veldig fornøyd, MEN etter den gang har mailene
pepret inn med " gratis" tilbud - og i dag kom Janne "svevende på ei sky " i
en mail - var jo morsom da, men for et mas på dette firmaet......
- at ting er billig er jo greit nok, men så kommer det en salig frakt, moms og
gebyr i tillegg......for ting du egentlig ikke trenger:o))

Vel, nå skal dere få se en en enkel oppslagstavle - om du
har ingrediensene da:))

 

Denne krittavlen måler 27 x 35 cm og har påmontert en korktavle
på 20 x 20 cm...

 

Jeg begynnte med innmaten på ei fotoramme. Denne fikk 3 strøk
med tavlemaling..
Og mens den lå til tørk kledde jeg korketavlen ( fra Biltema) med et grått
stoff som jeg limte fast på baksiden...
Så hadde jeg et flortynt gardinstoff ( fra Skeidar) over dette igjen
 - som ble limt fast bak.

Til slutt limte jeg på sort strikk loddrett og vanrett, og limte så korketavlen
fast til krittavlen.....:)) fort gjort:)
Nå er det opphengskroker bak (fra fotorammen) men pga tyngden på
korketavlen borte jeg hull for skruer:))
- ellers vil denne henge litt på snei....:o))

Så har jeg laget meg et skilt til dodøren:))

 

Det er ikke så veldig lenge siden jeg lagde " skilt" til dodøren......Da
lagde jeg ei mini mini vimpelrekke med bokstavene B A D - der og da var det
fint og flott, men nå var jeg lei og forandring fryder vett du:))

Dette er laget med en slags decoupage teknikk... Motivet og tekst
er laget i PhotoScape, så printet jeg dette ut speilvendt på laserprinteren -
og limte det på trebiten med baksiden opp..
Når det er tørket, fjerner jeg papiret og motivet sitter igjen:)))
Til slutt ble det noen omganger med pussemaskinen og litt drilling for
hull til hampsnøret:)))

HA EN FIN FIN KVELD !!
 

5 kommentarer:

Janne sa...

Flinke, flinke Janne:))

Klem!

Edny sine puslerier sa...

Kjempestilig tavle! Du er så flink å utnytte alt. Og doskiltet var også fint. Måtte trekke på smilebåndet, for jeg har planer om et doskilt med samme tekst, for det hadde vi da jeg var barn. Men jeg skal sy, så det blir nok ganske forskjellig;)

Bente`s Hobbyrom sa...

Stilig Janne :O)Men , eh....du er ihvertfall ikke sky hehe. Enig i det du sier for jeg bestilte noe derfra for et år siden og nå ramler det inn med mailer fra dem flere ganger i døgnet ,,,,pokker til mas da hihi :) Takk for fremgangsmåten til krittavlen ,jeg storkoser meg med bloggen din . Klem fra Bente :O)

GodTid sa...

Hihi! Den mailen fikk jeg også. Ble litt satt ut av det skynavnet, ja. Morsomt! Herlig blogg du har!:)

Sirius sa...

Så flott den tavlen ble, Morsomt å kombinere kritt og kork! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...