lørdag 7. juli 2012

Stor metallboks i ny drakt.......

 

Hei å hopp:)

I dag (tidlig,tidlig) :)) har jeg laget en ny variant av en metallboks......
Her om dagen fikk jeg 2 stk som er 18 cm høye, og da blir det fort flere
muligheter for hva en kan bruke slike til..

 

Utvendig fikk den hvitt bomullstrekk og grått innvendig.......
Decoupagemotiv med blondekant er jo alltid fint:))
Servietten ble først limt på en bit stoff med decoupagelim for tekstil...
- så skal det tørke i 24 timer før det strykefikseres......

Så ble motivet klippet til og blondekanten ble sydd på........for så å sy dette
på trekket..:)
Den nye varianten med slike bokser er at jeg fant et metallbor i samme
størrelse som ei stor nål og litt hampsnøre..

En tykk pappbit ble klippet til og fikk et par omganger med tavlemaling
på begge sider..
Lagde hull i denne og festet hampsnøret og brukte nålen til å få snøret
gjennom boksen:)

 

Og sååå står jeg helt fritt til hva jeg vil ha i boksen:)))
Her tester jeg med t-lys og det ble skrevet med kritt på merkelappen..
Fikk plass til 40 stk:)

Med denne størrelsen går det fint å oppbevare kjøkkenredskap også
f.eks eller espresso kapsler for dere som har slike...Min kaffemaskin
( Delonghi perfecta esam 5500) tar bare hele bønner eller vanlig filtermalt:))
Men greit er det med tavlemaling, så kan en bare forandre teksten
etter behov:)

Her ser det ut til at det værste regnværet er over........og da blir det kansje
litt utendørsarbeid i dag......
Rart med det, men en " syerske" må av og til snekre
 og sage litt også:))

 

- er jo ingenting å si på utstyret:))
Dette snekkerbeltet lagde jeg i fjor av to spisebrikker fra Kid:))

GOD LØRDAG TIL DERE!! 

13 kommentarer:

malla sa...

Hei på deg! Så lurt dette var da og fin ble den også. Kult snekkerforkle! :)

Ha en fortsatt fin dag i regn eller sol!

Janne sa...

Så fint da, du! Herlig lekkert alt ihopes! :))
Du, den skrifttypen på «Design» på fotoene dine, hva heter den, synes den er så fin!
Kjenner meg igjen av å være både syerske og handy man, woman! Gøy, ikke sant?:)

Fin lørdag til deg! :))

mormor sa...

hei! nå vet jeg hva jeg skal ha espresso kapslene i;) flotte ting du lager-,og mange gode ideer du gir oss;)) ha en flott dag!

Mor Inger`s hus sa...

Som alltid - knallfine ting du har laget.
Det snekkerforkleet er jo helt knall.

Ha en fin lørdag.

Klem Inger

Underberget sa...

Du lager bare de skjønneste saker Janne! Nydelige poser her og i innlegget litt lenger ned. Kjempefint snekkerbelte, passer jo fint som hageforkle også:-) Ha en god lørdag videre!

Mona sa...

Lekkert lekkert lekkert. :))

Tovepia sa...

Av og til lurer jeg på når du sover:))
Så flott forkle, praktisk og fint, og boksetrekket likeså!
Mail er sendt;)
Ha en fin kveld, klem;)

Tovepia sa...

Av og til lurer jeg på når du sover:))
Så flott forkle, praktisk og fint, og boksetrekket likeså!
Mail er sendt;)
Ha en fin kveld, klem;)

Marits Hverdagsgleder sa...

Hei Janne :)
Når i all verden sitter du og bare gjør ingenting??? he-he...
Tusen takk for kjempefine gaver, de kom i posten igår. Helt skjønne. Te-lykten brukte jeg igår kveld, den har fått plass på et lite lysbrett. Posen skal jeg fylle med lavendel (tror jeg) og henge på soverommet mitt når det blir pusset opp i løpet av sommeren. Skiltet er jeg usikker på plasseringen av enda, men det kommer, det kommer :)
Ønsker deg en superfin søndagsettermiddag og ny uke.
Klemmer

Tino sa...

Herlighet hva du får til! Skikkelig kult snekkerbelte,
Og så herlige bokser!
Takk for herlig inspirasjon Janne, og fortsatt god sommer!
Klem T

Dordis kreative glede sa...

Nydelig boks!! Og så smart med tavlemaling på lappen :) Likte den nye logoen din!! Som de andre lurer jeg også på OM du sover, hviler, tar ferie osv....??? så imponert, sukk, send litt kreativt overskudd til Røros, det kunne jeg trenge akkurat nå :))) klem Dordi

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne :)
Vet du, jeg satt akkurat å tenkte på deg i dag, tenkte jeg måtte innom for å se hva du har brukt din utrolige kreativitet på i det siste å det var jammen meg mye :)
Herlig de boksene du viser på innlegget her, å det snekkerbeltet var kjempetøfft, du er bare helt rå, lurer også på når du egentlig hviler :))

Ønsker deg ei fin ny og kreativ uke
Klem Mette :))

mimmi-leone sa...

Så nydelige ting du har laget.
stilig og feminint snekkerbelte, akkurat noe til oss jentene.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...