tirsdag 7. august 2012

3D printer...." Frida" og litt nytt på shoppen:)

 

Hei å hopp:))

3D printer var noe jeg aldri hadde hørt om, før yngste sønn
kjøpte en fra utlandet...
De siste dagene har han testet og testet, og i går lagde han denne
til meg:))

 

Slik ser printeren ut.... ikke akkurat noe vakkert syn, men himmel
så mye en kan lage med en slik:)
Bak henger det en stoooor rull med plast-tråd, og etter han har tegnet
noe på dataen...sender han beskjed til denne, og den "armen" som plastråden
er festet i smelter tråden og setter igang arbeidet:))

 

Er de ikke nydelige??
Tenk at en slik maskin kan klare dette:)
Nå skal jeg bruke litt av fritiden til å tenke ut noe jeg vil ha:)))
Tror han brukte 1,5 time på å lage den lille ugla......

- ellers har han laget forskjellige skruer og mutter og i dag
så et eggeglass dagens lys:o))

 

Og i min avdeling ble det nye oppbevaringsbokser med trekk:))
De finner du på shoppen HER
Denne gang har jeg pyntet med et hjerte i tre, så er de
blitt foret med bomullstoff:)



Ellers siden sist har det blitt en del sykehusbesøk....
men nå fikk vi endelig beskjed om å komme inn til Oslo før avtalt tid:))
så til tirsdag setter vi kursen østover:)
- men vi må inn den 22.aug også med yngste sønn til kontroll på
Radium......

I går herjet " Frida" rundt omkring, men vi fikk ikke møte henne:)))
Det kom ei kraftig regnbøye, men det har det jo gjort flere ganger
i sommer:)))
Solen var også fremme en stund, så egentlig var det et helt vanlig
sommervær her i går:))
Bilde over tok jeg i 10-11 tiden i gårkveld:)

I dag har vi hatt nydelig sol:))

ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT KVELD !!

3 kommentarer:

Man tager hva man haver sa...

Først og fremst, så bra at operasjonen er blitt fremskyndet (jeg regner med det er operasjon iallefall). At begge sønnene din er syke, det visste jeg ikke. Er det mulig å få 3D printere altså, stilig. Uglene var kjempefine da. Aldeles nydelig det bildet du har tatt forresten. I dag har jeg somlet meg til å skrive et lite innlegg om gevinsten min. :)

Stor klem til deg, jeg krysser fingre for sønnen din

liven sa...

Du verden for en maskin!!
Nydelig bilde du har tatt opgså...
ønsker guttene dine lykke til!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Guri så genialt :)))
Har aldri hørt om en sånn printer jeg heller, genialt !!
Nydelige heklede trekk atter en gang :)

Så bra at ting går på frem ang sønnene dine, masse lykke til til de begge !!

Klem Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...