søndag 5. august 2012

Et dynetrekk - mange muligheter...

 

Og her er resultatet fra noe av dynetrekket jeg rev opp i gårkveld:))
Hadde ikke tenkt at det skulle gå så fort, men må vel si takk til Get som 
" fikset" den saken:))
Vi har Get, og i gårkveld forsvnt tv, internett og tlf........og da var det
bare å sette seg godt til rette med hekletøyet:o)
Jeg brukte heklenål nr 8 og heklet 25 luftmasker og staver frem og tilbake
til det var passelig langt..
så brettet jeg det i to og heklet sammen sidene og til slutt bærereimen:)

Men jeg hadde mye igjen av nøstet, så da ble det en liten veske
til å ha i vesken:o))

 

Ble denne søt eller (?) :))
Har forelsket meg helt i de "sølv"hjertene, så da måtte jeg dille den opp noe:)

 

Tenkte denne lille vesken kunne være grei å ha mobilen, nøkler eller
annet smått i som fort kan forsvinne i en stor veske:))
- så er det jo moro at det matcher:o)))

Nå må jeg vel innrømme at det er sjeldent jeg bruker veske hihi:)
men i dag da vi nok en gang måtte opp til sykehuset, ble vesken med.....
Så da fikk jeg testet om den tålte vekten av 
speilreflekskameraet inkl 18-200mm objektivet, og det var en fryd:))

 

He He.. snakk om å være fornøyd med seg selv da:o)

Etter jeg var ferdig med stor og lita veske var det fremdeles en del igjen
på nøstet........så da ble det trekk til et Norgesglass og trekk til en vase:o)

 

 Vasen er opprinnelig en Chillisaus flaske:)) med synes fasongen
på disse flaskene er så fin:)
- og liljen er fra hagen...........

 

Slike prosjekt er noe som passer veldig godt de utålmodige.....
Resultet ser en jo nesten før en får blunket:o))

 

Aner ikke om denne blir bra - skal sjekke i kveld om det blir
fint med telys oppi.......hvis ikke så er Norgesglasset på størrelse
med ei vanlig blomsterpotte...så da blir det en plante oppi:))

..........og fremdeles er det litt igjen på nøstet:))))

Da må jeg ha meg en tur rundt i blogglandia, 14 - 15 timer
uten internett er ikke bra hihi:)

HA EN FIN FIN KVELD !!

15 kommentarer:

Gunn sa...

Hei
Det ble kjempelekkert, du er veldig flink og kreativ.Jeg blir veldig inspirert av deg.
Ha en fortsatt fin dag.

Janne sa...

Hei Gunn!
Og tusen tusen takk!:)
Moro at jeg kan inspirere litt:)
Fin fin dag til deg også!

Edny sine puslerier sa...

Det ene produktet etter det andre bare trylles frem! Du må nå være rask med heklekroken i tillegg;) Kjempefine ting! Jeg har hatt en lang syperiode nå, men heklet mye før. Da fikk jeg ofte høre at jeg holdt heklekroken feil, -som ei skei. Gjør det fremdeles, for det er vanen, men jeg mener også at det går fortere. Hva gjør du? Holder du kroken som en blyant -det "riktige", eller som ei skei?

livetsgodesider sa...

Virkelig snasent:DDDD Jeg heklet en veske til å ha i en sykkelkurv, inkl romfordelere:DDDDD Ganske greit å skille vannflaske, kamera og nøkler fra hverandre:DDD Lystrekket ble jo veldig fint:DDDD Veska også. Klem Grethe

sigrid sa...

Du er rask og flink!
Får lyst til så mykje når ein besøkjer bloggen din.
Mor-Mor mi var så dyktig med heklekroken. Laga fine runde tepper.
Dei er diverre utslitt.
Kanskje eg burde prøve..

Ha fin veke!

Edny sine puslerier sa...

Skrujern er nok en bedre beskrivelse enn skei. Da sier vi at vår måte er best;) Jeg har flere venninner som begynte å hekle (hjemme) på denne måten da vi gikk i barneskolen, selv om ingen av mødrene våre gjør det! Vi fant det ut selv uten å tenke over det.

Mormor Inger sa...

Wow! Så fint! Her kommer dynetrekka til å forsvinne... bare jeg blir ferdig med teppet, hihi ;)

Gårdsjenta sa...

Så mye fint du har laget! :D Veskene var kjempesøte! :)
Så kreativ og flink du er :)

Liljen var også veldig flott :)

Ann-Jorun sa...

Så fint og så lurt å bruke dynetrekk som garn. Det må jeg prøve.
Har også heklet meg veske, men har da kjøpt garn/stoffet og det er jo ganske dyrt.
Du er meget flink og kreativ.

MissMette sa...

Hei Janne :)
Så kreativ og flink du er ღ den vesken ble bare helt nydelig... supersøte ღ Ha en fin uke som kommer. Klem fra Mette

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne :)
Syns du har all grunn til å være stolt av deg selv jeg, ble kjempefin de veskene, så smart å bruke gamle trekk å hekle med :)
Passet så fint både på den flasken å lysestaken også, blir sikkert nydelig lys om kvelden :)

Fin ny uke til deg
Klem Mette :))

Anne sa...

Hei Janne !
All grunn til å være skikkelig stolt!
Kjempefine begge to ..og smart med den lille veska til å samle litt småting i .
Sukk..angrer på at jeg har kastet gamle slitte dynetrekk opp i gjennom.
Må jo alltid innom deg og få med meg alle dine kreative krumspring..
uff..litt dårlig med kommentarer for tiden..beklager det .
God ukestart i regnværet .
klem Anne

Line Elisabeth sa...

Neimen ååå så fine vesker!
Du er flink, maken til kreativitet!
Fine trekk til norgesglass og vase også, sikkert kjempefine med lys inni:)
Har noen jeg også som søsteren min har heklet til meg, koselige:)

Ha en fin uke!
Klem Line E.

Tino sa...

Alltid spennende å komme innom siden din! Herlighet, det ble jo en kjempefin veske. Hadde aldri tenkt på å lage det ut av et dynetrekk.
Ha en fin dag!
Klem T

liven sa...

Heisann
Helt imponert over alt det fine du lager, og i den farten da!
Lekker veske :)

ha en fin dag Janne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...