torsdag 23. august 2012

Holmenkollen (hoppbakken) rundt:)))

 

Sist uke overnattet vi noen dager på hotellet i Holmenkollen som ligger
like til venstre for hoppbakken....

 

I 2009 da yngste sønn var innlagt på Radiumhospitalet, bodde vi også
både ofte og lenge på dette hotellet og fikk med oss mesteparten
av byggingen av ny hoppbakke:))

 

Denne gang hadde en av de andre guttene våre booket seg inn
på Rikshospitalet, og siden Holmenkollen ligger i nærheten av begge
sykehusene ble ikke valget av hotell så vanskelig:))

 

Det var jo litt moro å se hoppbakken igjen - sånn " live ":)) etter den ble ferdig.
og ikke minst klatre litt i den:))

 

På denne turen hadde jeg bare med meg 18-200mm objektivet og her
zoomer jeg inn på trollet i " gratis haugen " som ligger på andre side av veien..

 

Vi trasket rundt oppi her på kveldstid........i solnedgang:)))
og hoppbakken var stengt for fri ferdsel.......
men tror det gikk heis eller trapp opp til toppen......dagen derpå oppdaget
jeg iallefall noen turister høyt til værs:))

 

Da vi var helt oppe og litt bakom her, kom jeg på en sti jeg oppdaget
i 2009........så da peilet jeg meg frem til den.........

 

Med min " innebygde" gps i hue, var det enkelt og finne frem oppi skogen:)))
Som sagt så var vi her ofte i 2009 og da " krøp" jeg rundt her med
macro objektivet:))))

 

Nydelig vær, nydelig temp og en nydelig solnedgang ved et nydelig hotell med
en helt vidunderlig nydelig utsikt:)))

 

I morgen kan dere få være med inn på hotellrommet å ta en titt
om dere har lyst:)))

HA EN FIN FIN KVELD !!

3 kommentarer:

Lonni´s verden sa...

Det er et flot og fint hotel.
Jeg har selv boet i Oslo for snart mange år siden. Da boede jeg ved Voksenlia, som ligger tæt derpå. Et skønt område, med en skøn udsigt. Først jobbet jeg der som aupairpige og senere i en butik. Det var en dejlig tid.
God weekend til dig.
Klem Lonni.

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlige bilder Janne !!
Håper alt er i skjønneste orden med sønnen !!

Ett spørsmål: Hvilke glass passer best til de heklede trekkene jeg kjøpte hos deg i isblå med hjerte?

Fin fredag og helg til deg og dine kjære
Klem Heidi

Edny sine puslerier sa...

Heisan! Jeg har vært opptatt den siste tiden, og ser at jeg har gått glipp av en del i bloggverden. Dette hotellet er kjempefint! Og jammen er det høyt på toppen av hoppbakken! Håper inderlig alt går bra med både guttene og deg! Det er ikke enkelt når det skjer så mye med de nærmeste. Stor klem fra Edny;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...