torsdag 30. august 2012

Nye lystrekk og serviettring forsøk:)))

 

Har ikke ligget på latsiden siden sist:))
- her i heimen skjer det stadig noe, og innimellom slapper jeg av med
hekletøyet:)

I dag ble det nye fargekombinasjoner på disse trekkene, som jeg tror
vil falle i smak rundt om i de 1000 hjem:))
Du kan få kjøpt de HER om du har lyst på et eller flere:))

 

Nå som sommeren er på hell........blir det til at jeg tenker på høst
og vinter og selskapeligheter:))
Og da kom jeg på at jeg ville prøve å hekle serviettringer til det formålet:))
Har bare heklet 2 stk:) for jeg ble ikke helt enig med meg selv om
dette var gøy eller noe skikkelig pirk hihi:))

 kommer nok til å hekle flere, sånn til husbruk, for jeg har bestemt at jeg vil ha
slike når jeg en vakker dag skal dekke bordet:o)))
- så kan jeg i tillegg pynte med vinterkledde lyslykter........

 

I går var vi oppe til sykehuset og hentet sønnen:)))
Endelig er han frisk nok til å klare seg selv, men de var litt i tvil om dette..
men alltid bedre å komme hjem til seg selv - og ikke minst sove når
en selv vil:)

Mens vi satt og ventet på legevisitten i " yttergangen" oppdaget jeg denne
døren med nøklene i.....
Jeg så jo for meg en haug med leger bak denne døren i et " viktig" møte, og
fristelsen for å låse de inne tok nesten overhånd hihi:))
men inners inne er jeg bare snill og grei, så jeg lot det være - for denne gang :o)
Håper selvfølgelig at vi slipper å opp dit noe mer for i år....

HA EN FIN FIN KVELD !
Her skinner sola sååååå atte:))

10 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Så bra at alt går riktige veien hos dere. Skjønner godt denne tanken som oppstod da du så nøklene i døra. Liker slike sprell selv. Men alt til riktig tid og sted :)

Flotte heklerier!

Man tager hva man haver sa...

Det var godt å høre at han nå er så bra at han kan få komme hjem. Kjempefine nye lystrekk, de får nok bein å gå på. Kjempesøte serviettringer også. Utrolig lenge siden jeg har heklet nå, men jeg var en racer med heklenålen før, kanskje jeg får børste støv av gamle kunster. Men først får jeg vel strikke ferdig jakken til nevøen min.

Klem til deg

Lithe sa...

Så fint å høre at det går så bra :)
Det har dere fortjent nå!
Fin kveld til deg :o)

Klem

Tovepia sa...

Så godt å høre at det går bra med din sønn!!..godt du ikke låste døra:))
Flott hekling som alltid, men sannelig ser det priklete ut med serviettholdere, men skikkelig fine!
Ha en god ferd mot september, klem fra mæ;)

Mormor Inger sa...

Så fine lykttrekk og serviettholdere! Sistnevnte er nok for pirkete for meg...
Godt at det går bedre med sønnen din!
Og ja - jeg hadde også vært nær ved å falle for fristelsen å låse døra, hihi... ;)

Marlyn sa...

Så bra at det går bedre nå! :)

Janne sa...

Å, så flink du er, du kan alt! :))
Serviettringer var lurt, må jo matche de fine lystrekkglassene:))

Så godt å få sønnen sin hjem igjen, synes sikkert han og! Og godt operasjonen gikk bra... :))

Kos deg videre med litt pirkarbeid:))

God klem!

Linda sa...

Godt at sønnen er kommet hjem igjen :)
Tavlen og skiltet er kommet vel fram, kjempefint! :)
Ønsker deg en fin helg :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Da har jeg mottatt de herligste kreativitetene fra deg :))) Veldig fornøyd... Bukker og takker !!
Håper du tilgir meg, men nå er pengene på vei til konto... Gikk helt i glemmeboken, helt til pakken dumpet i postkassen i går, og mannen spurte om jeg hadde bestilt snus :))) Kunne kanskje ligne på en rull med x anntall snusdåser ja :)))

Håper du går for serviettringene, de var knall !! Du får hekle de på dager du er mer åpen for pirkarbeid :))) Hi hi...

Ha en knallflott fredag og helg
Klem Heidi

Eli's lille rede sa...

Jeg er glad for at det har gått bra med sønnen din!
Takk for koselig kommentar inne hos meg! Jeg er ingen racer på strikking, men Dorte Skappell-genseren er såååå enkel, og bare rettstrikk. 4 deler, så sy sammen. Har heklet en del i det siste jeg også, men bare småtteri. Brikker til å ha under glass eller kaffekoppen. De er rett og slett såååå fine de trekkene til lysglass som du hekler. Jeg må prøve på det etterhvert. Heklet et i tynt bomullsgarn med mønster, men trodde aldri jeg skulle bli ferdig, så nå blir det litt grovere garn fremover. Ønsker deg en toppers fredag!

Klem fra Eli:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...