lørdag 4. august 2012

Veske av jeans og et lite tips..

 

Hei og god kveld!

Denne vesken har jeg vist dere før, men så er det nå en gang
slik at nye følgere finner veien hit, og da kan det være
greit med noen små repriser:))

Vesken strikket jeg av 3 vellbrukte jeans:o)
Rev opp tynne strimler......og la opp 25 masker på pinne nr 6:))
Strikket frem og tilbake til jeg mente det var nok:o)
Du kan se innlegget fra januar HER om du vil...

Har også heklet et par gulvmatter av dynetrekk tidligere....Da rev
jeg opp " 1000" strimler og sydde de sammen for å slippe alle skjøtene...
Den ene gulvmatten kan du se HER

 

Og i kveld er jeg til igjen:)))
Men, så til tipset...
Når du skal rive opp strimler, så ikke riv helt av på slutten av stoffet - spar
igjen 1 cm eller 2 og klipp et lite hakk til ny opprivning..

 

Skjønner ??
Da slipper du alle skjøtene og får et stort nøste:)))
- om du er heldig hihi:)

 

Jeg rev litt for fort et par ganger, så det ble 3 nøster av 1 dynetrekk:))
Vel, da er jeg klar med et nytt prosjekt - om det blir veske eller teppe får
dere nok se etterhvert:o)

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN NYDELIG LØRDAGSKVELD !


5 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så kjekt at du deler på nytt, og tenker på oss som er ganske nye;) Kjempetøff veske, men kan tenke meg at det var litt tungt for fingrene... Jeg hakket en veske av hampetråd, og husker hvordan det var!
Å rive strimler slik at man kan snu og rive videre er veldig smart. Det er en teknikk når man skal veve filleryer også. Om du klipper på skrå firkantene som blir når du snur, blir det hele mindre synlig også;) Bare et lite tips til;)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Hei Janne !!
Nå har jeg scrollet med nedover en del innleg, og jammen har du vært kreativ i sommer :) Lurer på om du noen gang kommer til å gå tom for nye ideer, neppe :)))
De heklede lyslykt trekkene var kjempesøte... Bestilling kommer på mail :)
Håper det står bra til med sønnen.
Jeg blir litt smånervøs av å lese om ambulanse og at ingenting kan gjøres, men det må vel ordne seg snart !!

Fin lørdagskveld videre til deg
Klem Heidi

Mormor Inger sa...

Så smart! Nå skal det bli fart på de gamle dynetrekka... heklenål nr. 7 har jeg akkurat kjøpt! Nybegynner i hekling som jeg er. Blitt hekta...
Herlig veske også! Takk for geniale tips :)
Fortsatt go' hælj og klem!

Eli's lille rede sa...

Ååå, så smart å ikke rive remsene helt av. Jeg må kikke etter noe gammelt sengetøy! Ha en forsatt fin lørdagskveld.

Klem fra Eli:)

Janne sa...

Så kjekt!:)
Har et slikt vevd teppe i kjelleren som min mormor vevde av brukte jeans, kreativt altså!:))

Går det bra med sønnen din??
God klem <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...