onsdag 19. september 2012

Designerspiren " ut på nye tokter "

 

Hei og god onsdag!

For en stund siden fikk jeg et spørsmål om jeg heklet trekk til
tennbrikettbokser.........og akkurat der og da hadde
den tanken svirret innom hue mitt:)))

Men........er litt usikker på om kansje det blir finere om trekket til
en slik boks blir strikket, så mye mulig at det blir kun 1 heklet trekk herfra:))

 

Trekket heklet jeg ganske " fort og galt " men synes det ble
litt fint da, når hjertene kom på:))
Og for orden skyld - det finnes ikke oppskrift på denne:)))) 
- og ikke skrev jeg opp hva jeg gjorde heller hihi:)

 

Jeg fant rett og slett frem min tennbrikettboks, og brukte den som mal:)
- og det gikk egentlig ganske smertefritt:)
( bortsett fra beinverk, hueverk og magesmerter hihi:o) )

Men formen min ang. hekling er på 130% i pluss:)
- koser meg glugg ihjel med garn og heklenål, så for all del ikke nøl
med å sende mail om du har spørsmål eller vil bestille noe 

 

Min tennbrikettboks bruker jeg til tørkerullen på kjøkkenet...
Da tar jeg bare og fjerner papprullen i midten på rullen og da passer
den fint oppi boksen:)))
Og papiret blir dratt opp fra midten:)
Til pynt utvendig har jeg limt på en hvit tøyserviett og så limt
på serviett (decoupage)
Men kansje kansje den blir fornyet en vakker dag med noe innen hekling
- for en skal jo aldri si aldri:))

ØNSKER DERE ALLE EN SUPER FLOTT DAG !!

6 kommentarer:

Anne N. sa...

Duverden så lurt å bruke tomme bokser til tørkerullen :O)
Du er en super-oppfinner, Janne!

Jeg syr trekk til boksene, selv om jeg liker godt å hekle også, da er formen som du sier på 130 prosent - minst, hihi.
Klem, Anne :)

salige lavendel sa...

Synes den var nydelig heklet, men blir sikkert fin i strikket også. Var jo en god ide for dem so bruker tennbriketter da. Selv har jeg de siste par årene brukt tyrived som mannen min hakker opp i små tynne pinner på bare ca 1,5 x 7 eller 8 cm, en pinne er nok til å få fyr i ovnen helt uten papir. Helt naturlig og luktfritt, love it!

RugdeLykke❤ sa...

Wow, du er bare fantastisk! Så flink! Jeg bestiller gjerne en slik til å innvie peissesongen ! Med våres peis er nemlig tennbrikker et MUST & som en jente som elsker detaljer ville denne gjøre seg perfekt på peishyllen :) ;) Har sendt deg mail :)

Aileens Hobbyrom sa...

Så fine trekk du lager:)
Du får garantert solgt masse av dei:)

Janne i Fagerlia sa...

Som alltid har du noe fint å vise:)

Tino sa...

Den ble jo kjempefin, og så smart måte å oppbevare tørkerullen på!
Ønsker deg en fin høstdag!
Klem T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...