onsdag 26. september 2012

Fra " frostet lykt " til en lunere versjon:))

 

Hei å god ......hmm, onsdag!:)

Ja, når en diller og daller og er mer enn opptatt med sitt, er det
fort å glemme hvilken dag det er hihi:)

For et par år siden fikk jeg fullstendig dilla på " islykter " og fremdeles
har jeg en del....
Dette er et 2 liters Norgesglass som ble til ei islykt ved å helle rundt eggehvite
og etterpå i med sukker og riste rundt:)))
Når eggehviten og sukkeret er stivnet blir det sååååå bra atte:)

 

Men........nå ville jeg ha noen i en lunere versjon, så da var det
bare å legge de i varmt vann, og bort med hele frosten:o)))
Trekket til den store heklet jeg i gårkveld.......og det andre på morraen:)
Kan jo ikke ha en stående alene:)

 

Og når jeg først var så godt i gang, ble det et trekk til 
blomsterpotta også:o)
I steden for sløyfe rundt denne flettet jeg to rader med hamptau
oppe og nede:)

 

Dett var dett:)

Bordet som er i stål " henger i en tynn tråd " fordi det ruster fortere
enn jeg klarer å oppdage at katta har lurt seg inn på sin sofa (bak) våt
som fy for så å riste seg skikkelig........og dermed starter rustningsprosessen
med en gang:)

Vel, dette var litt dill som kom plutselig på.........så nå får jeg begynne
med det jeg egentlig skal hihi:)))

Ha en fin fin onsdag da!!

5 kommentarer:

Nennes sa...

Kjempefint :) du er kreativ!

Gårdsjenta sa...

Så flott det ble :) Hvilken plante er det du har i potta da?

Likte fargen veldig godt på lyktene dine :)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så nydelige lyslyktene og potteskjuleren ble. Høsten er tid for levende lys og kos:)

Ønsker deg en flott onsdag videre:)
Klem fra Marianne

Drømmehuset mitt sa...

Så fine de ble, som alt annet du lager.

fin fin kveld til deg

Bekka sa...

De var kjempefine, perfekte høstlykter!
God torsdag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...