onsdag 5. september 2012

Fra spøk til alvor:))))

 

Hei og god kveld!

I dag ble en spøk fra (min side) gjort til alvor på 1,2,3 ( fra mannens side)
Fordi jeg nevnte en gang at det var forferdelig mye arbeid å skifte tråd i den
gamle maskinen siden den mangler en pinne til trådsnelle...
Tidligere hadde jeg to pinner - og brukte den ene når jeg skulle fylle 
opp spolen til undertråden......
Men nå er det bare en og jeg må tre nålen på nytt hver gang. Usj:)

 

Og for noen dager siden gikk lyspæra også.........så da "ser " jeg ikke
hullet i nålen heller:))
- bruker iallefall alt for lang tid utålmodig som jeg er:)
 
Symaskinen fikk jeg av min mor en stund før hun døde for 21 år siden...og
lyspæra har aldri vært skiftet før.
Vel, når jeg endelig har fått satt i ny tråd......finner jeg like godt ut at jeg skal
sy med en annen farge på tråden......
så da er det på`n igjen.....

Det var da jeg sa:
Skulle hatt 2 maskiner - en til hvit tråd og en til grå tråd hihi:))

 

Og i dag gikk det " troll i ord ":)

 

Denne er nok av den enkleste typen, men en enkel jente trenger ikke
noe avansert greier....
Og dette var mannens idè i dag da vi var på en liten
 shoppings runde:)) 
Og prisen var helt latterig billig - kun 799,-:)
 
Så nå står det en Husqvarna og en Singer side om side på hobbyrommet..
- lyspære og pinne til den gamle kommer nok i hus etterhvert, men
akkurat nå har det jo ingen hast:o)))

Fikk også shoppet litt til giveawayen jeg skal ha " plutselig ":))

HA EN FIN FIN KVELD!
OG HJERTELIG VELKOMMEN TIL NYE FØLGERE:)

6 kommentarer:

loftkroken sa...

Grattis,den var jo flott og billig:)
Den gjør sikkert godt nytten:)
Så fornøyd med det jeg fikk i
posten ♥

Klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Grattis med ny maskin i hus !!!
Det kommer til gå fort i svingene her etter :)))
Kanskje mannen blir å finne bak en av maskinene, når ideene dine popper opp og de skal utprøves :))) Hi hi hi...
Venter spent på neste forsendelse, og gleder meg til å dekke bord neste lørdag, da vi skal ha gjester :)))

Fin lille lille lille lørdag til deg
Klem Heidi

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei
Din mann har skjønt det,hobby er en nødvendighet!Superbra med to maskiner,en til vanlig sying og en til frihåndsquilting For de lager det trangt og putle å bytte diverse føtter på disse Janomemaskinene som eg har.Den første,god gameldags,men med diverse pyntesømmer som ble brukt flittig fikk eg av min mann på Seljordmarknaden.Symaskin hadde vore kjekt å hatt,til å fikse klær og slikt,sa eg i lause lufta da vi gjikk forbi en bod.Jaggu kjøpte han maskin til meg.Fiksing av klær...nja det drøyer,bruk noe annet!Så fekk eg 4800 Janome,grunna han syns den gamle bråka sånn,sydde med døra oppe,kvinnetriks som eg sleit plukendes ut.Var skikkelig lei meg da den ikke kunne repareres.så til min 40 årsdag fikk eg den største janomemaskinen,men ingen sykursmaskin.Tilbud i bladet familiens lille butikk,Janomemaskin noenlunde lik den som ikke orket mer,med bord.Den bruker eg til frihåndsquilting,for den kan eg innstillingene på trådspenningen på.Min mann har også skjønt det,hobby må Margrethe ha,ellers så.............!Beste hilsen Quiltegleder

Antje sa...

hehe, så bra :) da ser vi det igjen, det pleier å ordne seg for snille jenter.
klem fra Antje

MissMette sa...

Hei Janne :)
Gratulerer med ny maskin :) - ikke kjekt når en plages... Superskjønne serviettringer du lager også ღ - og flott bidrag hos NIBs konkurranse under her... Ønkser deg en fortsatt fin dag, og uke. Klem fra Mette

Synnøve sa...

Hehe, mannen din har skjønt det:-)
Gratulerer med ny symaskin.
Ønsker deg ei fin helg,med masse sying:-)
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...