torsdag 20. september 2012

Heklet adventskalender:))

 

I dag er jeg i " julehjørnet " igjen:)) eller rettere sagt dagene
før jul:)

Dag 1 til adventskalenderen ble til i dag......

 

En heklet bon bons eller hva de nå heter:))
Trehjertet er fra Nille - selges i pk med 12 stk og jeg har skrevet
nr på med tusj:)

Begynnte å hekle på midten av rullen - la opp luftmasker etter omkretsen
på en dorull:)
Så ble det litt staver og luftmasker til det ble en passelig lengde...
Så heklet jeg andre ende...dvs at jeg startet i samme luftmaskeraden som den andre
og prøvde å få samme mønster på denne delen:))

Til slutt tredde jeg gjennom satengbånd i hver ende og 
snurpet det sammen.
( med dorullen inni )

Hjertet har en tapepute bak, men den er litt dårlig til å feste på
garn/stoff, så lurt å lime dette på eller bore hull i det og feste
det til den ene satengsløyfen:))

Jeg brukte akkurat 1 nøste til denne:))
(men garn og heklenål passet vel strengt talt ikke sammen hihi )

 

Dette er hva du trenger - pluss nål til å feste tråden og
selvfølgelig ei saks:)))
En enklere utgave av en slik er å bruke litt fint stoff og feste rundt
dorullen og snurpe igjen med satengbånd eller hampsnøre
i hver ende:)
Og når du skal fylle den er det  bare å " lette på sløret " i enden:)
Og når alle er ferdig kan de henges opp eller ligge i en
nydelig kurv.........

HA EN FIN DAG !!

11 kommentarer:

Lonni´s verden sa...

Så fin den var.
Ja, julen nærmer sig....
God dag til dig.
Klem Lonni

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så kult da !!!
Lurt å være tidlig ute med den slags, for plutselig er julen her igjen :)))

Likte godt det heklede trekket til tennbrikettene og jeg, skal du lage flere av den sorten ?? :)))
Skjønner du at jeg kanskje skulle hatt meg en sånn :))) Liker jo ikke brikettenes orginal embalasje, så da må den jo pyntes på skal den få stå fremme :)) Jeg har alltid puttet de i en egen liten korg... :)

Ideen din til fuglemater var genial !!

Her er fårikålen på kok og det lukter himmelsk !! Ha en strålende torsdag :)

KLEM
Heidi

Ingvild-Christin sa...

Hvem er det for en heldiggris som skal få denne vakre kalenderen?
Akkurat når jeg ser på disse bildene skulle jeg ønske at jeg kunne hekle, men....jeg eier ikke tålmodighet til det :)
Jeg skal se mere rundt på bloggen din!

Ønsker deg en fin torsdag :)

salige lavendel sa...

Så kreativ du er =) Kan jo brukes til små venninnegaver også de der. Ang. ismaskin så kjøpte jeg min for bare 299 på Europris, så det var ikke akkurat en storinvestering. Men veldig gøy!

Bente`s Hobbyrom sa...

Så herlig kalender :O) Litt av en jobb , men blir jo bare lekker :O) Stilig trekk til de grusomme boksene under her også ...jeg driver å strikker trekk til sånne til den store gullmedaljen om dagen .....i alle farger hihi koser meg , klem fra Bente :O)

Tovepia sa...

Hoho..du er bare herlig:) Super ide, men jøje meg, det krever tålmodighet med 24 stk;)
Ha ei super helg..som er like om hjørnet, klem;)

loftkroken sa...

Flink du er :))

Har linket til bloggen din i innlegget mitt idag ;))

Klem Bente

Fru Gullhår sa...

Den var veldig fin :) eg har ikkje begynt å tenke på slikt enda ;) hehe.. men pleier å gi vekk en kalender kvart år. Gleder meg til det.
Hilde

bevaremegvel sa...

Så utrolig fin blogg du har! Og kjempeflink til å lage så mange forskjellige ting er du også.
Ble helt inspirert jeg :))
La meg til som følger, og gleder meg til å se mer fra deg :)

Klem Therese.













MissMette sa...

Så slink du er ღ Jeg skulle ønske jeg kunne hekle, det er jo bare sååååå mye fint jeg kunne tenke meg i slikt ღ - og en må vel begynne å tenke på jul og julekalendere hvis man skal bli ferdig til jul - tiden går så utrolig fort :)) Ønsker deg en fin fredag og helg som kommer :) Klem fra Mette



Monica Rørstadbotten sa...

Hei :-) Likte denne veldig godt. Kunne du sendt meg oppskrift? Er selvfølgelig lov å si nei :-)

Mvh. Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...