torsdag 13. september 2012

Jeg og lille pip har storkosa oss i dag:)))

 

Hei å hallo og pip pip:))!

Dagen i dag har vært helt fantastisk her i Kr.Sand....måtte det
vare til langt ut i adventstiden hihi:))

I forige innlegg hadde jeg et snev med julestemning......og gikk igang
med å hekle lystrekk og serviettringer i julerødt...
Og det resulterte i bestilling på bestilling av serviettringer og det før jeg
fikk lagt de ut for salg på shoppen min:o)))
KJEMPEMORO:)

I dag ble det serviettringer og lystrekk i lilla - til advent...

 

Det er så ufattelig moro å lage ting som faller i smak rundt om i Norges land:)
Jeg begynnte midt i juli å hekle lystrekk og kjøpte samtidig
"sølvhjerter" på Nille som jeg tenkte ville være superflott sammen med hampsnøret
på lystrekkene...
Og så er det jo slik i blogglandia at vi blir inspirert og får idèer av hverandre....
så nå er de tomme for slike hjerter på hovedlageret til Nille:o)))
 De selges i pk med 6 stk og jeg kjøper 10 pk hver gang jeg er innom - så mitt
lager holder noen dager til - kansje:)

 

Men innimellom jul og advent blir det tid til å tenke litt nytt......
Så nå er jeg igang med å sy nye oppbevaringsposer i decoupageteknikk med
servietter fra Nille, så får jeg spe på med litt 
annet stoff innvendig og blonder rundt:)

Jeg sitter godt plassert i sofaen når jeg hekler........og her om dagen rigget
jeg til litt fuglemat og flyttet fuglehuset i greinen utenfor stuevinduet, slik
at jeg sitter i godt selskap:)))
Fuglene sitter og koser seg med maten ca en meter i fra der jeg sitter:))

 

Må visst gjøre alvor av å vaske vinduene snart.............Men jeg
tar det gøye først hihi:)))

Så må jeg sage av litt av greinen utenfor, fordi det som regel sitter
7 - 8 fugler der samtidig og gynger og da skraper greinen
mot vinduet og lager en ekkel ulyd blandt de herlige
pip pip lydene:)

Vel vel, da skal jeg skjerpe meg en smule og ta en tur til dere å se
hva dere holder på med:))

HA EN KOS KVELD DERE SOM TITTER INNOM:)
 

8 kommentarer:

salige lavendel sa...

Gøy at de selger så bra, de er jo så fine! Og herlig med småfuglene. Jeg har ikke begynt å mate dem enda, men pleier å sørge godt for de små kroppene gjenom vinteren jeg også.

Mormor Inger sa...

Nei - utsolgt??? Og jeg som hadde tenkt meg på Nille i morra :(
Men kan hende de har her da :) Nydelige de lilla - jeg måååå herme, bare så du veit det!
Takk for tips! Nydelig pip også!!

Lonni´s verden sa...

Det lyder til du hygger dig godt i sofaen med hæklingen og fuglene. Dejligt!
Det er jo også så utrolig fint det du laver, så jeg kan godt forstå du får god respons.
Klem Lonni

Lonni´s verden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Inspirasjon fra Elin sa...

Heldig du som kan å hekle så fine ting. Jeg har også en pakke med slike sølvhjerte liggende, men har ikke åpnet den enda. Men får nok brukt for de en vakker dag.
Ikke nevn det å pusse vinduer. Det skulle jeg også ha gjort. Fysj a mei, hehe. Men ingen som har tatt skade av noen møkkete vinduer :)
Ønsker deg en god kveld.

Helene sa...

Hei! Så masse fin inspirasjon fra deg:))
Lenge siden jeg har lagt igjen en kommentar hos deg, men jeg er innom hos deg og titter, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spor;)

Ha en fin helg, da!!
Heleneklem

Bente`s Hobbyrom sa...

Lekkert , lekkert , lekkert og småfugler er sååå koselig å fore :O) Har sendt deg en mail :O))))))))) Klem fra Bente.

Elis lille rede sa...

Så morsomt at du får solgt det du lager, da. Skjønner godt at det selges da, for du lager jo så utrolig fine ting. Også så masse! Har nok med et par lys-trekk i slengen, jeg. Jeg kommer ikke til å gå deg i næringa, det er sikkert, hehe. Jeg har planer om å lage noen julegaver, da.
Jeg har ikke noe tre å henge fuglemat i, så jeg savner pip'en. Det spørs om jeg ikke må få meg et fuglebrett på stang i haven. I dag blir det å strikke ferdig Skappel-genseren min. Passer fint å være inne i dag, for det blåser noe innmari ute. Ha en toppers fredag!

Klem fra Eli:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...