mandag 24. september 2012

Lystrekk, perler og ståltråd...

 

Enkel fornyelse av et "gammelt" lysglass:)
Det krakelerte glasset er jeg ganske lei av, men pynten øverst
er jo fin:))
Så da ble det lystrekk på "underdelen":)

Oppskrift er noe jeg er dårlig på å forklare, men skal prøve:o))
 
Jeg la opp luftmasker til det nådde rundt glasset...festet til ring med
kjedemaske..
Så en omg med staver i hver luftmaske...Omg starter med 3 luftmasker
som er en stav:))
Andre omg 5 luftmasker (1 stav og 2 luftmasker) En stav i 3 stav på 
forige omg. så 2 luftmasker og stav i 3.stav igjen...helt rundt:) og slik
holder jeg på til høyden er nådd, men sparer igjen til 
en omg med staver til slutt..
Da hekler jeg to staver i hver luftmaskebue helt rundt...

 

Samme teknikk:)) på dette hapåglasset:)
Øverst har jeg laget en perlekant ved å tre perler inn på en
ståltråd og tvinnet rundt glasset:)

Perlene kommer fra "sølvhjertene" jeg bruker på lystrekkene som
- så jeg har plenty av disse perlene nå:))

 

Idèen med å ha perler rundt, fikk jeg rett og slett av det andre
lysglasset :o)))
Nå matcher de fint sammen.........og hvor de skal stå skal dere få se 
senere..Jeg har en plan pågang, og da trengs det litt dilleting:)) Måtte
også en tur på skauen i dag for å hente ingrediensene til
noe annet:)))

 

Dette hører ikke med på mitt neste prosjekt, men har en for mange
perler, så er dette også en idè å få brukt opp noen på:))

Jeg heklet en lysmansjett og festet perlene i ståltråd..
og hang på 8 lengder på lysmansjetten:))
Denne lysestaken er stort sett bare til pynt, men skal jeg bruke den, så
får jeg passe ekstra godt på:))

 

Vel vel vel........da skal jeg sette igang med litt dill igjen:))
- ståltråd og lyng:)

HA EN FLOTT MANDAG !!
Her holder vi på å blåse bort i dag......og verre skal det visst bli:)

9 kommentarer:

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Rigtigt fint med lystrek og perler sammen. Det var et flot mix.
God dag til dig.
Klem Lonni

Bente`s Hobbyrom sa...

Så fint det ble :O) Kjekt å få brukt opp alle disse perlene ja ;) Så nydelig det lyngbildet ditt nederst var , synes du er superflink til å fotografere :O)Har en GiveAway i bloggen min , bare å hive seg på . Klem fra Bente :O)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Jammen ikke noe problem om du blir lei av ting. Plutselig blir de jo som nye igjen :)

Mitt lysglass med perler som jeg vant hos deg har fått plass ute ved siden av lyngen. Ble så koselig ♥
Spesielt om kvelden med lys i :)

Krusmynte sa...

Ja, der fikk du et helt nytt lysglass:). Skulle ønske jeg var like kreativ som deg når jeg er lei ting;)

Tino sa...

Du er litt av en tryllekunstner du, lekkert ble det!
Ønsker deg en koselig kveld og en fin ny høstuke!
Klem T

Man tager hva man haver sa...

Wow så stilig, dette likte jeg. :) Du er jo et oppkomme av fantastiske ideer. Får prøve meg på litt hekling etterhvert jeg også, må først bli ferdig med babyjakken jeg holder på med.

Klemmer i fleng

Janne sa...

Hei Janne!
Nå er det en stund siden jeg har vært å besækt deg igjen, en uke siden siste blogginnlegg hos meg.... uff åhuff, skjerpings på gang;))

Flinke deg, du er så bra! Moro å se alt du klarer å finne på, digger det til tusen:))

Klem og kos!

Elis lille rede sa...

Det ble kjempelekre lysglass med perler og hekling. Likte veldig godt lysmansjetten din også. Det var et godt tips;)

Klem fra Eli:)

Tovepia sa...

Smart å ta av perlene; jeg har latt dem henge på, men ikke sikkert jeg trenger det..
Sola skinner midt i landet og jeg tror jeg har funnet årsaken til fadesen med bildene:)
klem;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...