lørdag 29. september 2012

Min " nye " krok i yttergangen..

 

Hei og god lørdag!!

Hadde tenkt å vise dere litt av yttergangen i går....men jeg
ble liggende med hueverk.....så det ble minimalt med
data og bilderedigering....

Og som nevnt tidligere holder jeg på å rydde og forandre i alle rom:))
Det begynnte med soverommet (er ikke ferdig) og der hadde jeg et
lite skap som jeg tenkte ville være fint i yttergangen....

Lyslykten lagde jeg i fjor høst av de visne blomsterstilkene fra
bladplanten Hosta som jeg limte fast til et syltetøyglass
og surret litt hampsnøre rundt:)

 

Dere som har fulgt bloggen en stund husker nok dette hjerte som
jeg også lagde i fjor av eikenøtter....Det er det samme som jeg har bilde
av i headeren..:)
Jeg brukte en litt tykk ståltråd som jeg tredde innpå nøttene og formet
til et hjerte:)

 

Synes det ble litt koselig og "høstlig" i kroken min:)
Ellers er det mye minner her etter min mor (foto i rammen) som døde av kreft
for 21 år siden.
I glassklokken har jeg bl.a. salmeboken hennes og under lyslykta
er det bøker hvor hun skrev ned sanger, dikt 
og matoppskrifter:))

 

Denne kroken var tidligere garderobeskap.....Ja, hele den ene
veggen på 3 meter var et hjemmesnekret garderobeskap med skyvedører
og speilfliser......
Enn vakker dag fant jeg ut at det var for mye skap - ble rett og slett
fyllt opp med rot:))) så vi fjernet den ene døra.

Litt klær og sko har jeg i min lille krok:)
Garderobestangen er en beverpinne som er festet til taket med hamptau.
Den gamle stolen fikk jeg på Fretex for 100 kr:)))

 

I den andre halvdelen av skyvedørsgarderoben (bak lyslykta )
Har vi et fryseskap og en fryseboks:o)))
Og bak meg - der jeg tar bilde fra har vi et 3 dørs garderobeskap nå:))

Den hvite kommoden en skimter litt av sto i kroken hvor det brune
skapet og den gamle stolen er nå....Hadde tenkt å ha kommoden på
trimrommet i kjelleren og en hvit kurvstol her.....men etter
å ha bært ned alle skuffene og testet  kurvstolen, ble det
ikke fint hihi...så opp igjen med alle skuffene og kommoden fikk sin
plass her.......

Hva jeg har pyntet kommoden med og sjenken ved siden av, skal
dere få se i morgen...Litt kreativt og gammelt nytt ble det:))

HA EN FIN FIN LØRDAG !!
Her har vi sol og regn idag..

5 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Så koselig gang, og så koselige ting etter din mor. Sånne ting er den beste pynten man kan ha! Ønsker deg en fin-fin lørdag.

Klem fra Eli:)

Lithe sa...

Så koselig krok du har laget :)
Synes det er herlig når man gjør det så personlig som du har gjort der, fint å minnes de vi er glad i <3

God klem

Ingvild-Christin sa...

Det er en skikkelig koselig krok du har fått deg, mange koselige ting :)

Ha en fin lørdagskveld :)

salige lavendel sa...

Så mye koselig! Håper hodeverken er over og ut nå...

Gunn sa...

Hei
Det ble en veldig fin krok,ha ei fin helg fortsatt.
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...