lørdag 22. september 2012

Mitt hjerte for fugler...:))

 

Hei og hopp og god lørdag!:)

I dag har jeg storkosa meg med litt hekling og dilling til fuglene:)
Jeg kom plutselig på at jeg hadde et par hjerter liggene.........
.........som jeg fikk til jul for noen år siden, og som jeg aldri
har fått tatt i bruk enda..
Det fulgte med røde glass som skulle stå i midten av hjertet...men nå er det
bare slik at rødt er liksom ikke min farge..

så i dag ble det ene hjertet til fuglene:))

 

Jeg borte to hull og skrudde dett fast til "bordet" ute på terrassen:)
Festet en stor brødskalk i midten som jeg har hulet ut
og fyllt opp med solsikkefrø:))

Til høyre (utenfor bilde) har jeg greinen med div. fuglemat, og da blir det
til at de søler litt, så jeg fant frem et fat til å ta i mot det værste:)))

 

Hva denne karen tenker på er ikke godt å si, men den satt sååå
lenge og fulgte med på livet i greina:)
Eller kansje den bare satt og nytet synet av den nye
fuglemateren jeg heklet idag:))))

 

Hi Hi Hi.......såååå moro kan jeg ha det på en lørdag:)
Når jeg var ferdig, fyllte jeg den opp med solsikkefrø og fant to
ispinner som jeg stakk gjennom som de kan sitte å
kose seg på:))

 

Yess, den virker:)
Det var ikke mange sekundene før de var der og testet den ut:)

 

Det er MIN det er MIN - kunne nesten høre hva de ropte:)))

Jeg brukte ett nøste bomullsgarn som jeg har hatt liggende i ca
11 år hihi:))
så endelig kom dette også til nytte:))
Kansje ikke det beste å bruke når det skal henge ute.........men her og nå
ble det jo bra:)
Kansje jeg forsøker igjen når jeg får noe nylontråd i hus...

 

Ha en fortsatt god helg dere!!

9 kommentarer:

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

De fugle har det godt hos dig.
God weekend til dig

Mor Inger`s hus sa...

Snakk om å style for fuglene.
Er så koselig å ha småfuglene rundt husveggene.

Ha en fin lørdagskveld.

:) Inger

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlighet så snill du er Janne !!

Jeg er sikker på at den kjøttmeisen med hode på skakke, tenkte på hvor heldig han er som har deg :)))
Takknemlig, det er det han er :)

Så bra at du kunne bruke det ubrukte til noe så fornuftig som en fuglemater :))) Herlig !!

Her skinner sola som aldri før og vi har vært inne i hele dag og jobbet i stua vår som er blitt kjempestor i forhold til det den var :)))
Det skal bli kanongøy å stæsje når gulvet, taket og litt nytt på veggene er på plass :)))

Ha en super lørdagskveld :)

KLEM
Heidi

Marlyn sa...

God lørdagskveld!
Her sitter jeg med pleddet under haka og koser meg på nettet. Kjempefine bilder av fuglene og veldig artig pynt du har hekla til de! :)

Kos deg videre med heklinga. Det er alltid spennende å lese bloggen din å se det neste du har funnet på.

Violetta sa...

Ååå så fine bilder, og så godt du steller med småfuglene! De ser virkelig ut til å nyte livet hos deg! Heldige pipper! :)

hill`s interiørblogg sa...

Hei søte deg..
De fuglene må ha det helt fantastisk hjemme hos deg. Så mye stell og omsorg rundt seg.
Kos deg masse med heklingen og fortsatt god helg til deg.
Klem fra Hill-Iren

Fjordheim sa...

Ja her var det hjerte for fuglene. Kjempefine matstasjoner. Koselig når en kan sitte å se på de. Det er flotte skapninger. Men de griser så fælt, syns jeg. Så jeg vil helst ikke ha de helt innpå huset.
Ha en herlig dag :)

marit´s,,, sa...

Så fine de er og så artig med hjertemateren.
Herlige bilder, Marit.

Anne (Moseplassen) sa...

Så artige og flotte matere du har laget! Dypt imponert over at du har kommet på å hekle en fuglematerpølse :)

Veldig hyggelig at du deltar i fugleutfordringa mi! Jeg har hatt det litt vel travelt de siste dagene, men nå har jeg endelig fått tid til å gjøre meg en skikkelig runde og virkelig se på bidragene deres :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...