tirsdag 18. september 2012

Nytt til fuglene:))

 

Hei å hopp.......
......her har det vært litt stopp......
....med bloggingen..
men men, jeg er her jeg:))
( men bare snarturer i ny og ne )

I dag fikk jeg plutselig en idè om å lage et lite fuglebrett....
Tenkte først å bruke 2 ananasbokser, men hadde bare 1, så da ble det
en påleggsboks:)))

Først borte jeg hull på midten av skålen, så et hull i midten av lokket..
Tredde gjennom et snøre, men fant ut at det ble noe dinglete..

 

Så frem med drillen igjen og borte hull i hvert hjørne - det var et
metallbor som sto i drillen, men funket såååå bra atte til å bore i plast med:)

Akkurat dette var den enkleste prosessen......men å tre gjennom hampsnøret
og prøve å få alle trådene like lange var litt verre:))
Men jeg fikk nå hengt det opp i mini treet mitt på verandaen.......treet er egentlig
ei kirsebærgrein som jeg saget av og skrudde fast til veggen
mellom vinduene:)))
Og vips så kom det ei kjøttmeis å lurte på hva dette var for noe spetakkel:))

 

Jeg var jo litt spent på hva de mente om dette:))
Men ser ut til at de stortrives med det nye matfatet.....

 

Søndag var vi tilbake fra hytteturen........
Lørdagen ble det kun smårydding utvendig - klipping av plen og
en hekk som var blitt like høy som meg :)))
Det var litt kjedelig å stelle i haven på denne tiden av året, så jeg lurte
meg inn i go` stolen og fant frem hekletøyet:o)))

Nevnte litt i starten at jeg er innom her bare litt....og det er fordi
formen ikke er bra......
Skikkelig beinverk, så jeg sliter med å sitte stille:)) energien er nesten
på null, så jeg sliter litt med å gjøre for mye også hihi:))
men nå har jeg blitt hendvist til sykehus.....så kansje kansje er det en sjel
der som har et svar til meg:)))

Vel vel... ønsker alle som er innom en nydelig kveld, og tusen
tusen takk for alle de hyggelige kommentarene der gir!:)
 

 
 

8 kommentarer:

Lonni´s verden sa...

Fint fuglefoderhus du har lavet.
God bedring til dig.
Klem Lonni

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så snill du er med småfuglene da :)
Veldig koselig utsikt også.

God bedring ♥

Mette`s verden sa...

Veldig fint fuglehus.Du er flink.Skal også lage et til fuglene her.Ikke godt og ha vondt.God bedring til deg.Er innom bloggen din hver dag,du har så mye fint.

Gunn sa...

Hei
God bedring, smart fuglebrett,her vil de nok kose seg:)

Bea sa...

Stilig fuglemater!

Håper du føler deg betre snart, ha ei fin veke :)

2ne sa...

Koselig matfat til fuglene - koselig når vi kan begynne å mate småfuglene igjen :-)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så smart å lage en fuglemater av en påleggsboks... ser ut til at den funker fjell og at pipippene er storfornøyde:)

Ønsker deg god bedring:)

Ha flotte høsdager videre:)
Klem fra Marianne

Man tager hva man haver sa...

Heldige småfugler som kommer på besøk til deg. :) Så dumt du ikke føler deg bra, håper de finner ut av det. Jeg er veldg fornøyd med å ha gjennomført de 30 dagene, man får skikkelig rensket opp i kroppen virker det som. Nå har jeg funnet ut at det nok er brød som er min hovedfiende. Jeg spiste noen skiver i helgen og da føk jeg opp et kilo pluss at jeg fikk store problemer med å våkne om morgenen igjen. Tror alle hadde hatt godt av en slik måned med full bevissthet om hva man spiser og hva som er i maten.

God bedring klem fra meg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...