onsdag 17. oktober 2012

Anno 1878

 

Hei og god kveld!:)

I dag har jeg bl.a.laget et hjerte - anno 1878, bortsett fra
ståltråden da:))
Når jeg først skulle forsøke meg på et slikt papirhjerte - kunne jeg
jo like godt ta litt skikkelig gammelt papir:)

Jeg rev ut noen ark fra den nederste boka......og krøllet det litt sammen
før jeg tredde det innpå ståltråden som jeg prøvde
å forme til et hjerte:)

 

Gammelt og falmet papirhjerte:))
Boken er en ordbok fra 1878, men jeg skjønner ingenting av ordene
som står i den:o)))
Den pluss ca 100 til fulgte med huset når vi overtok det for
26 år siden....Mange av de gamle bøkene har vi gitt bort og mange
gikk i papirdunken og de fineste har jeg til pynt:o)))

Siden vi har så mange av slike gamle bøker, har jeg tatt den ene i bruk
kan en si:o)))
Har tidligere revet ut tekster som jeg har brukt til etiketter på
chillisausflasker som jeg oppbevarer knapper i:))

 

Den lille sorte boka er ei salmebok fra 1923.......
Er fint å ha noen gamle bøker til pynt:)

I glassbollen ligger det noen kongler som snart skal bli til
noe fint:)) Trenger litt til, så må nok snart ta meg en tur på skauen.........

 

Ble fint med hjerte sammen med det andre " gamle & slitte ":)
Moro å male møblene om til hvitt og slitt i et strøk:))
Kjøpmannsdisken var en gang i furu.......så ble den beiset med Herdins
lakkbeis for en del år siden...
Nå er den slipet nesten helt ned igjen, så påført maling som jeg blandet
selv - en del maling til 10 deler vann sånn ca:)

Et " gammelt " papirhjerte kan en lage av nye aviser også......bare
dynk avisbitene i litt kaffe:)))

HA EN FIN FIN KVELD !!!
( jeg har migrene på 2. dagen, så blir litt i rykk og napp med å besøke dere )
 
 

8 kommentarer:

Hulda sa...

Herlige bilder! Så lyse og fine. Jeg falt helt for hjertet du har laget av gammelt papir. Skikkelig kreativt, altså! :))

Nennes sa...

Nydelig :)
Så flink du!

Klem

liven sa...

Koselige saker her hos deg Janne...og tusen takk for pakken idag :)
God bedring!!

Jatte sa...

Så fint!!:) du er flink..

Ha en fin Torsdag, snart helg igjen gitt! Klem Jatte

Tovepia sa...

Kjempesmart og fint!!
Håper migrenen gir seg, du må SLAPPE litt av innimellom, vettu!
Ha ei god helg, klem fra mæ;)

bevaremegvel sa...

Et herlig hjerte og en flott kjøpmannsdisk med mange fine detaljer. Jeg likte alt!
God bedring med migrenen, uff det er ikke godt.
Varm klem

Lithe sa...

Fine bilder og gode ideer :)
Håper migrenen har dratt sin vei :o)
Ha en fin kveld!

Klem, Lithe

Le Trung Thanh sa...

Dear blogger
I like your blog
It really is very useful and great

--------------------------------
welcome to my blog
http://www.homedesign9.com/
Interior Decorating, Home Design, Room Ideas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...