søndag 14. oktober 2012

Dilla på rufsehjerter..........

 

Hei og god kveldsann:))

Så måtte det bli ei ny dille..........Stoffhjerter er noe jeg har hatt liggende
i bakhue om å prøve å sy en vakker dag - men pga mine
syevner, har det uteblitt.....
Viljen min er sterk som fy hihi, så nå er hjertedilla over meg - eller egentlig
liker jeg best rufsekanten:o)))
( så er det den enkleste måte å sy på hihi:) )

" rammen" rundt bilde ble jeg superfornøyd med:)
Planen var jo en enkel zikk-zakk søm, men da jeg fant frem
bruksanvisningen på den nye symaskinen, oppdaget jeg en annen søm
kalt halvmåne, og den likte jeg:o)))
Nå ha jer lagt ut slike rufsehjerter på shoppen min:))

Symaskinen (Singer) kjøpte jeg på Coop Xtra for 795,- så jeg trodde
bare den kunne sy frem og tilbake og litt zikk-zakk:))
Den ble også kjøpt i en spøk fra mannens side - så har du en til grå tråd
og en (den gamle) til hvit tråd sa han:o))))

 

Jeg har også prøvd meg på hjerter med lag på lag blonder:)
- og de ble kjempenusselige....o)

Jeg har ei hjertetavle som jeg brukte til mal på det store hjerte:)
Klippet to hjerter og sydde blondene på det ene, før jeg sydde de nesten
helt sammen fra rettsiden - sparte igjen en åpning til å dytte inn vatten:))
Passet også på å sy ca en cm inn for å lage den nydelige
rufsekanten etterpå:o)))
Det ene hjerte har også fått litt lavendelduft inni:))

Ellers så har jeg en del klargjorte servietter som jeg tenkte skulle
bli til lysposer:o)
Mange herlige motiv fra Sagen Vintage har jeg liggende...

 

I dag er det en skikkelig gråværs dag her i sør, så lyset er ikke
bra innomhus.......bilde ble lysnet opp en smule i PhotoScape......Det lille
hjerte pynter fint opp sammen med de andre tingene på fatet..
og stoffhjerter kan en jo ha på de fleste steder:o)

Ha en fin fin kveld dere!

12 kommentarer:

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Dåååååne so lekkert♥Elsker rufsete tekstiler!!!!So flink du er:)
Flotte bilder også.

Fortsatt god søndag til deg....

Klem frå Mette.

Tanja sa...

Så fine hjerter!:) Du syr så mye fint:) Kunne tenkt meg alt...

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så supersøte og lekre hjerter du lager, flink er du:)

Ønsker deg en fin søndagskveld videre:)
Klem fra Marianne

Gunn sa...

Hei
Så fine hjerter kjempefin med rufsekanten rundt,du er veldig flink.
Ha en fortsatt fin søndagskveld.
Klem

Elis lille rede sa...

Kjempesøte hjerter! Likte godt de med blondekant også! Du er jo et oppkomme av idèer, også så produktiv! Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Klem fra Eli:)

Tovepia sa...

Du er virkelig i det kreative hjørne..til stadighet! Nydelige hjerter som jeg burde prøve på selv...men finner jeg tid?..:)) Noe må jeg skylde på:))
Ha en god ukestart, klem fra mæ;)

Bodil sa...

Så romantiske og fine :)

Anne sa...

Helt herlig Janne..
og alle hjerter gleder seg.
En nydelig helg med sol , men nå nådde regnet hit også.
God ukestart til deg .
Klem Anne

Turid sa...

Kjempe søte hjerter -skjønner ikke hvilket oppkomme du henter alle ideene fra - utømmelig er det iallefall -du produserer og produserer....
Kos deg med oktober!

hill`s interiørblogg sa...

Så nydelige hjerter...
Klem fra Hil-Iren

bevaremegvel sa...

Nydelige hjerter du har laget. Jeg har også laget noen hjerter nå. Legger ut et innlegg om de snart.

Ha en fin uke.
Klem Tessa

Anna Berit sa...

Flittig og idérig, som altid. :-) Utrolig søde hjerter, som jeg godt kunne tænke mig at lave et par stykker af.

Tænker tit på sønnen din og hvordan det går med ham efter operationen. Håber det går godt!

Ønsker dig en god uge!

Knus fra Anna Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...