onsdag 3. oktober 2012

Fyrer du nå ??

 

Nei, jeg er en slags interiørblogger:o))) hihi...
og med en liten forandring rundt vedovnen, må en jo fylle
opp med litt bjørkeved til pynt før en kan ta bilde:)

( 13 grader og solskinn da jeg var ute å hentet ved:))) )

I dag ble det over og ut for zinkbalja som vi har hatt til vedkasse lenge......
Gikk plutselig lei........så i dag har jeg vært på
leting etter "ny ":))

 

Jeg endte opp med denne til slutt........etter å ha prøvd
 3 forskjellige trekasser og en lignende kurv:)
Men den måtte males og trekket måtte vaskes......ting tar tid hihi:)))

 

Men det ble altså såååååå fint:))
( etter min smak ) 
Bjørkeveden skal få ligge til pynt leeeenge - for jeg håpe:))

I det jeg skulle til å male, kom jeg på at jeg kjøpte 2 spraybokser
på Biltema i gårkveld:))) så da fikk den et par omganger med
hvit spray:)

 

Trekket ble vasket og rett inn i tørketrommelen...og jeg var
veldig spent på om det holdt samme størrelse når det kom ut igjen:o))
og det gjorde det:)
Tennbrikettboksen har jeg brukt til tørkerullen på kjøkkenet, men nå ble
 det finere her med den:))
og tennbriketter hadde jeg liggende i kjelleren fordi jeg en gang trengte bare
boksen til tørkerullen i hagestua:)))

 

Har beholdt det gamle melkespannet.......det står til høyre for ovnen og
blir brukt til papir og aviser for opptenning:))
Ovnen skulle vi bytte ut i sommer med den vi har på hytta, men
det gikk vel litt i glemmeboka.....men nå har jeg mer lyst på
en hvit peis.........sånn kan det gå når en somler hihi:)
 Sjeldent vi bruker ovnen etter vi monterte varmepumpe, men det er
jo koselig å høre når det brenner i ovnen da:))

Vel,, så fikk jeg gjort litt småforandringer i dag også i stua:)))

HA EN FIN FIN KVELD DERE !!

15 kommentarer:

Underberget sa...

Dette ble jo kjempefint! Lekkert å male kurven hvit, passer bra med resten av interiøret hos deg. Vi har ikke fyrt så mye i høst fordi det har vært usedvanlig mildt for årstiden. Men det er kos med knitring i peisen og stearinlys i rommene:-) Ha en fin dag videre!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Mye finere med den nymalte kurven og nyvaska trekk :)))
Trekket til tennbrikettene er superfin!!

Ha en glimrende onsdagskveld Janne
Klem Heidi

Krusmynte sa...

Det ble jo veldig fint da:)!Hele ovnhjørnet er jo så utrolig koselig:)

mette sa...

Veldig koselig!

Ann-Jorun sa...

Kjempe fint. Kos deg med deilig vedvarme.
Klem fra Ann-Jorun

RugdeLykke❤ sa...

Akk, så fiiint! La min elsk på det fine tennbrikettsjuleren du har! Men jeg er veldig happy med min :):) Kanskje jeg kan vise min peiskrok en dag på bloggen ... :) Nyt forandringene innendørs og kos deg!

rule sa...

Knall fint ble det!!! Gøy å se:-) Du lager veldig inspirerende innlegg! Gleder meg alltid til å besøke deg!!!

Bodil sa...

Så koseleg du lagar det rundt deg :)

salige lavendel sa...

Ja, varmepumpe og fyr i ovnen kan ikke helt sammenlignes...KOselige bilder, og kurven ble veldig fin. Har ikke begynt å fyre her enda, men det er nok ikke så lenge til.

Christine's foto sa...

Ja, vi har så smått fyrt et par ganger, når det har vært litt kjølig ute om kveldene. Siden vi ikke har varmepumpe, blir det enten oljeovnen eller ved fyring.

Lenge siden jeg har snakket med deg, får se en kveld jeg har fri om vi snakkes på msn.

Masse flott du lager som alltid Janne.

Anonym sa...

Dette er den fineste interiørbloggen jeg har lest og det meste er hjemmelaget!. Det du lag er finere enn det man kan få i butikken! Får masse inspirasjon fra deg<3

Anne sa...

Vedkurven ble helt toppers !
Kjekt med forandring.
Her går varmepumpa, men peiskos har det blitt både på dag og kveldstid..
Er så koselig atte ..spesielt når regnet øser ned, og det har det gjort lenge nå .
Kos deg med pusleriene dine,alltid så kjekt å følge med på hva du tryller fram .
Ha en fin dag og god helg.
klem fra Anne

liljasandra sa...

Så fint det ble! Så kreativ du er, koselig å følge bloggen din:)

Ønsker deg alt godt for helga

Klem

Notre-de-maison/ Gry sa...

Ble kjempefint, Janne! Ha en fin kveld, klem

Elise sa...

Her ble det riktig flott etter bytte av vedkasse. Det er herlig å fyre i ovnen nå når det begynner å bli kalde kvelder:) Ta gjerne turen innom bloggen min, jeg har en give away på gang:)

Ønsker deg en rikiktig god helg, klem fra Elise:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...