tirsdag 2. oktober 2012

Kongler i osteklokka og lus på boks:)))

 

Jepp, idèer får man når en står opp kl 03.....og har både natt og dag
foran seg:o)))
så er det jo en fordel og gjøre noe som ikke
 bråker så fælt da:))

 

Her er lusene mine hihi:)
Trengte en liten oppbevaringsboks......igjen, så da tok jeg en stk
kattematboks som var rengjort og klar til bruk.....
Strikket et koselig og ikke minst vinterslig trekk til denne....
Fant et metallbor som hadde stor nok omkrets til stoppenåla, og lagde
en hullkant rundt hele kanten.......( etter at mannen var våknet )
Så tredde jeg nåla med hampsnøre og sydde fast trekket:o))

 

Osteklokka med kongler havnet på konsollbordet i hjørnet
av spisestua......
Og mine besteforeldre er kommet i klemma:)))og er nå hengt opp på knaggen
- siden ramma hverken hadde oppheng eller støtte..
Den gamle "sølv" kannen er et bruktfunn:))) det er forresten fatet 
som osteklokka står på også:)

 

Her er den "nye" hylla som var brun tidligere.......Den er malt i chabbystil:))
Blandet hvitmaling med masse vann;o)
Metallboksen med lus ble fylt med telys og fikk plass her.......
Skjermen på lampa lagde jeg for et par år siden tror jeg.......sydde på
et herlig nusselig bilde - etter at skjermen ble malt hvit:o)

 

Konsollbordet hadde jeg i yttergangen tidligere.....men etter mye frem
og tilbake med det meste.) havnet det her... og jeg er superfornøyd:o)
Hylla er forresten fra Netthandelen.no.....
Blir ingen bilder av spisebordet for der er det fullt der:)))
Tror jeg har 25 telysglass som jeg prøver å finne en plass til, pluss mye annet
dill som ligger på vent.......For å si det som det er, så bærer huset
preg av at jeg har jobbet på Skeidar i 12 år:o)))
- men mye av det er reklamasjon:)

Ellers i nattens mulm og mørke har jeg malt et bilde, men det skal dere
få se senere....

 

Men da jeg fant frem lerret, maling og kost.....snublet jeg over dette som
jeg malte for 6 år siden:))
" Høst " heter det og jeg husker dagen jeg malte det som om det
skulle være i går:)
Overalt i media gikk de i ut med at det var "fare på ferde " pga en kraftig
storm som var på vei innover og alle måtte ta en ekstra
runde rundt huset og tjore fast det de så av ting å tang..........men dagen gikk
og kvelden gikk....og så fikk alle høre at stormen var avlyst:o)))
 Det regnet kraftig men ingen blæst ble det, så derfor er halve bilde
litt sånn stormaktig med høye bølger.........
og en rolig himmel:))

Jeg satt den gang bilde inn i en brun ramme, for da var alt 
av møbler brunt her.......
og i natt ble rammen malt hvit - nesten iallefall:)
Jeg har malt alle årstidene........men akkurat nå har jeg bare plass til en
av gangen hihi:o)

Og plutselig skinner sola her:)))
Ønsker dere alle en superflott dag med masse sol!

2 kommentarer:

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Janne :)
Takk for koselig kommentar hos meg :)
Herlige bilder du viser her, masse nydelig pynt :)
Likte veldig godt den hylla du har malt, og å ha konglene i osteklokka var veldig tøfft, minner litt om jul å den er jo ikke langt unna, hi, hi :))

Fortsatt fin uke til deg
Klem Mette :))

LaLa`s Loft sa...

Å så fin blogg, må legge meg til her. Driver å prøver meg på decopage for tiden, å ble helt fasinert av islyktene dine, å lurer på om de holder lenge ..... Her må jeg sette meg å se når jeg har tid, kommer innom snart :) Se gjerne innom meg om du vil. Jeg strikker, lager smykker, hekler og syr.... Åsså har jeg begynt å prøve meg på decopage :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...