fredag 12. oktober 2012

Sandnes jernvarefabrikk og litt sy-ting:))

 

Hei og god fredag!

Her om dagen var vi innom søppelfyllingen med litt skrot:)........og jeg
ble sittende i bilen og studere et ungt par som kvittet seg med
sin søppel.......for på hengeren var det en herlig skatt:)

Tenkte bare " såååå heldige de er som har funnet den "

 

Men plutselig var de ferdige, og skatten jeg så var havnet i
containeren under metall.........
Da var jeg kjapp da, til å sikre meg denne:o)

 

En stooor og gammel vannekanne fra Sandnes jernvarefabrikk:)
( jeg tror iallefall den er gammel )
Ser ut til at prisen er 18,75 og det er jo en stund siden en vannekanne
på denne størrelsen kostet det:)
Aner ikke helt hvor jeg skal ha den og til hva, men det
finner jeg nok ut av:o))

 

Ellers så har jeg produsert masse nede på hobbyrommet..........
Det startet med putetrekk, så ble det lysposer........og dette
finner du nå i bloggbutikken min:)

 

Så har jeg forsøkt meg på noen røffe hjerter.........
Har sett rundt om på nett slike hjerter, og har bare tenkt at 
" dette er ikke noe jeg kan klare å sy "

Men da jeg fikk litt restestoff etter alle putetrekkene........tenkte jeg
at nå var tiden inne til å prøve iallefall:))
Og jeg må si at jeg ble sååååååå fornøyd - og lett var det også:)
Det som tok tid var den rufsekanten rundt, og den
må man jo ha:o)

 

Har laget 3 stk nå - sånn prototyper hihi.......Bilde er decoupage og
sydd på med vanlig rettsøm og hvit tråd.
Men jeg ser for meg at det hadde blitt finere med en 
tett zikk-zakk søm, og kansje med grå tråd.....
Jeg må bare lese bruksanvisningen først på hvordan jeg fikser
zikk-zakken:o))))

HA EN NYDELIG FREDAG OG GOD HELG !!!
Her skinner sola:)

14 kommentarer:

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Oi, det var litt av en skatt!
Så nostalgisk ♥
Du finner garantert noe å bruke den fine vannekanna til :)

Mye fint du lager.
Nydelige hjerter :)

God helg ♥

Nennes sa...

Litt av en skatt :)

God helg!

Antje sa...

Neimen går det an å kaste slikt ...
Heldige deg :)
Så mye flott du har sydd,
ønsker deg en flott helg,
klem fra Antje

liven sa...

Heldige deg!!
Kan ikke forstå at folk kaster slikt da!
Denne kan du ha stående ute når vår og sommer kommer....jeg hadde min stående ute over vinteren , og da ble den bulket av is!
Nydelige saker du syr...stikker innom shop*en jeg :)

liven sa...

Har sendt mail :)

Inspirasjon fra Elin sa...

Flotte produkter. Her for en stund siden gikk det også i hjerte pynt. Men den rufse-kanten gjorde seg :)
Du er så produktiv :)

Edny sine puslerier sa...

Kjempestilig kanne! Tenk hvor fin den blir med f.eks. lavendel oppi;) Og så alle de nydelige småtingene du lager da! Kos deg i helgen;)

Turid sa...

Snakk om flaks - ang. den vannkanna - æ trur æ hadde jubla høøøøøyt om det hadde vært mæ som hadde gjordt det funnet. Rufse hjertan vae bare kjempe lekker! KOs dæ me helga!

"Mira" sa...

Heldige du!
At de ville kaste den er uforståelig for meg, skulle brukt den som vannekanne og pynt i hagen eg.

Fine rufse hjerter.

Ha ei fin helg!Klem,

Anne sa...

Herlighet ..at det gar an..tenk å kaste noe sånt !!!
Heldige deg,skulle gjerne hatt den ja.
Ønsker deg en fin helg !
klem fra Anne

liven sa...

Hei igjen
Får bare feilmelding, men vil gjerne bestille en pute og to lysholdere :)

ChatrinesLiving sa...

Litt av en fangst, slike er nydelige ute i hagen med blomster i eller andre kreative ting :) Virkelig flott vannkanne

Klem
Chatrine

salma sa...

labai grazus jusu darbai, linkejimai is Lt

Mor Inger`s hus sa...

For en skatt! Er mye fint å finne på fylllinga :)

Og de hjertene dine blir jo bare knallfine. Liker veldig godt at du lager rufsekant.

:) Inger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...