søndag 7. oktober 2012

Ting & tang til hermetikkboksene og enda mere oppbevaring:))

 

Hei og god kveldsann:)))

Jeg driver og rydder og sorterer fremdeles på hobbyrommet.......og trimrommet
og vaskerommet hihi:)) 
Har liksom litt " reservedeler " liggende rundt omkring:) Men nå
kommer de tilbake til hobbyrommet, en etter en:o)))

Ting & tang boksen (fra Skeidar ) hadde jeg to av på vaskerommet, så da
tenkte jeg at den ene kunne brukes til alle hermetikkboksene mine..
på hobbyrommet..
- det gikk 48 stk oppi her:)))

I ryddesjauen dukket det opp en tannbørsteholder......som jeg en gang
brukte til å oppbevare tynne malepensler i.......De fikk en hermetikkboks nå - og
denne ble fyllt opp med små strikkepinner og heklenåler:)))
(hullet i bunnen er tettet så den er flyttbar:) )

 

Chillisausflasker er fine å bruke til å oppbevare knapper i.
Jeg har sortert de etter farge..
Korkene kjøpte jeg på Europris og " etikettene " på flaskene
er klippet ut fra en gammel bok fra 1889:))

 

I skittentøyskurven (fra Skeidar ) oppbevarer jeg tapetruller og gråpapir for
div. innpakning:))
Og til høyre er det en dorullholder i krom som har fått nydelige
gavepapir/cellofan oppi:))

 

Det morsomste jeg har sortert på i dag er interiørblader..........Det tok litt tid
for jeg måtte bare se og bare lese litt innimellom:)))

Tidligere sorterte jeg bladene etter navn/type, men i dag fikk jeg en idè
om å sortere de etter måned:))
Blir såååå mye enklere om jeg vil finne litt påskeinspirasjon.....for påska kommer
stort sett i mars/april og det er stabelen på nederste hylle til høyre
(på bilde til venstre:)) )
1. stabel i nederste hylle er jan/feb... og oppe er det mai/juni og juli/aug.

Rundt hjørne og i hylla der har jeg sept/okt nederst og nov/des øverst:))
Utrolig mye juleinspirasjon fant jeg:))
Noen av bladene er fra 2007, men lite forskjell fra de nye:o))
Denne reolen står litt innenfor bordkanten sånn at jeg kan sitte her
også når jeg skal gjøre noe morsomt:)) 

Videre rundt neste hjørne har jeg alle hage og fotoblader:)


På pallebordet har jeg ei hylle med to oppbevaringsbokser og ei vekt:)
Skrivesaker og merkelapper i boksene.....hylla var vel ca 150 cm høy
men jeg måtte sage av den noe da jeg brukte resten på datarommet
til sønnen når jeg pusset opp det tidlig i vår/vinter:)
så i dag kom avkappet til nytte:))

Det er her jeg sitter og pakker inn bestillinger fra bloggbutikken min, og
da er det greit å vite sånn ca vekt på tingene jeg sender rundt:)

 

 Min egen penn for mine egne notater..
er jo et must:))))))))

 HA EN FLOTT KVELD !!
 

10 kommentarer:

Dronninghuset sa...

RYDDIG OG PRAKTISK OG OVERSIKTELIG. BRA!!!!
FLINK DU...
HILSEN TOVE

bevaremegvel sa...

Så mange fine tips til oppbevaring. Likte spesielt godt tannbørsteholderen til strikke og heklepinnene :)
Veldig oversiktlig du har det! Morsomt med bladene du har organisert etter måned, veldig lurt!

Klem Tessa.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Fantastisk flott rom... SLik skal jeg ordne meg når ungen er store og har flyttet ut... hehe
Ha en knall fin kveld
klem

Inspirert sa...

Utrolig flott rom, blir jo inspirert bare av å sitte der :-)

Bodil sa...

Så koseleg hobbyrom :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så flink du har vært med all denne organiseringa av ting og tang !!
Å ha et hobbyrom, vaskerom eller hvilketsomhelstrom så organisert og på stell som du har det nå, må være en fryd :)))

Ønsker deg en fin søndagskveld og en super kommende uke :)
Klem Heidi

Gårdsjenta sa...

Så masse flotte oppbevaringsideer! :)

Jeg sorterer også bladene mine etter årstid, begynte med det i fjor, da jeg satt og bladde gjennom store mengder for å finne juleinspirasjon. det trenger jeg ikke lenger :)

LadyLaLaura sa...

Ja her har du alt på stell det ser jeg :) Flinke flinke du! Det var lurt det der med dorullholderen og gavepapiret, skal se meg om etter en sånn en :) gavepapiret blir jo alltid krøllete hos meg, og så må jeg kjøpe nytt når jeg skal pakke inn noe. Så tusen takk for tips :)
Lenge siden jeg har vært innom bloggene nå, men jeg håper å få kommet meg i gang igjen. Mye bremser og stopp her og der, men jeg håper det løser seg nå! Håper du legger ut masse juleinspirasjon etterhvert for jeg er såå glad i jula!! :) Ha en fortsatt fin søndagskveld Janne! klem fra meg

Janne i Fagerlia sa...

Tror du kommer inn under kategorien "perfeksjonister". Hos deg er det virkelig orden i hobbysakene.

liven sa...

Tusen takk for gode tips Janne :)

ha en fin ny uke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...