tirsdag 9. oktober 2012

Værbitt & røft til spisebordet:))

 

En værbitt planke som har ligget ute siden i fjor ble i dag
en ny bordløper:)))
Idèen fikk jeg i fjor........men forsvant i glemmeboka ganske fort:o)
I min ryddeprosess i kjelleren/hobbyrommet, dukket glemmeboka opp eller
egentlig heter den idèbok:o) så jeg tok meg en titt i den..

Planken tror jeg er fra det store utland - der de har store trær hihi:)
og er nok avkappet- ytterste delen på treet når de
lager materialer...
( de er brukt til skillevegger i containere nede i containerhavnen, derfor
havnet de hos meg av en eller annen grunn hihi:) )

 

Langsidene har den fine skrå kanten, så da måtte jeg ha skrå kant
på kortendene også:))
Det ordnet mannen:) det er forresten han som har saget den
av på mål, høvlet og pusset den også:o)
Jeg tok bare den siste finpussen, slik at hele løperen nå er
fløyelsmyk:o)))

 

Nå går den nesten fra kant til kant, men har 3 ekstra lemmer til spisebordet når
vi blir flere rundt bordet, og da blir det god plass til tallerkene på endene:)

 

Litt enkelt pyntet til ære for fotografen hihi:)))
Vasen med eføy og lyng er ei gammel flaske fra Hansa i Bergen:)
Jeg plukket inn litt eføy i vår.......til denne flasken, og nå er det
fullt med røtter nedi:)

 

Må kansje få kjøpt litt jord...........
Eføyen vokser vilt i haven, men aner ikke om den vil fortsette
å voke inne, i potte med jord..Noen som vet ??

 

I enden av spisebordet ved veggen har jeg en benk som er laget av
samme type værbitte planke og to digre treklosser til bein:))

Nå har den fått litt høst/vinter preg over seg:))
Putetrekket med ekornet kjøpte jeg i går på Sparkjøp - 59 kr:o)))

 

Synes det ble veldig koselig her nå:))

Lysekronen er lik den jeg har på hobbyrommet........av den grunn
at jeg fikk med 3 - 4 stk som reklamasjon fra jobben:o))
Reklamasjon fra jobben er også det store speilet......for 10-11 år siden.
Det hadde gullramme rundt tidligere:)

Spisebordet er et gammelt eikebord fra 1930 årene og er arv
etter mine foreldre....

Sønnen i huset og mannen har brukt dette bordet som byggeplass
for et helikopter siden i vår, så derfor må jeg ha duk på
- til jeg får malt det på nytt:o))

Vel vel.... da vil jeg ut og nyte litt sol:))

Ha en fin fin dag!!

14 kommentarer:

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så stilig!!
Du er så flink :)
Inspirerende bilder.

Jeg har plantet eføy inne og den ser ut til å trives. Prøv du også :)

Nyt sola ♥
Fin tirsdag ønskes til deg!

Ingrid Louise sa...

Utrolig fin spiseplass!!
Og rekved- planken var supertøff!!
Skikkelig høstlig og koselig!!
Fine dager ønskes deg,klm ingrid l

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Tak for dejlig inspiration.
Det er altid en fornøjelse at kigge ind hos dig.

bevaremegvel sa...

For en nydelig spiseplass!
Du er så flink og med så mange flotte ideer. Morsomt å få inspirasjon fra deg :)

Klem Tessa.

salige lavendel sa...

Så kult det var med den planken!! Bra ide.

Underberget sa...

Røft og tøfft! Passer veldig nå som det er høst ute med litt naturmaterialer av dette slaget innomhus:-) Fin spisestue du har!

Gårdsjenta sa...

Så mye fint!! Nydelig tapet! Og for en kjempefin idè :) Masse flotte bilder. Høstlig og fint hos deg :)

Elis lille rede sa...

Kjempetøft med den planken som løper! Så fine bilder du viser. Ååå, så mange fine ting og detaljer du har! Flinka;) Ha en fin kveld!

Klem fra Eli:)

LadyLaLaura sa...

Åh så tøft det ble! Tenk at en planke kan bli så fin på bordet :):)
Tror du har mye tøft og fint og artig og lurt og spennende og WOW og vakkert og og og og og og i den "glemmeboka" di! :)
Ha en superduper kveld videre! klem fra meg

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så koselig det er hos deg Janne :)
Å den planken ble jo kjempefin på bordet ditt !! Lekker drivved :)))

Ikke noe fart i meg i dag :(((
Takker for god bedring hilsen fra deg :)
Mannen kommer heldigvis hjem i kveld.

Fin tirsdagskveld til deg
Klem Heidi

1001ting sa...

Utrolig god ide, og så var det skikkelig stilig!

fru. Lærum sa...

så fin og bred den var....og resten rundt var også nydelig!

klem tone

Bekka sa...

Skikkelig lekkert ble det med planken som pynt! Og alt det andre også ble nydelig dekorasjon på bordet :)

Inspirasjon fra Elin sa...

Den planken var bare kjempe flott :) Passet veldig godt inn og passe mye pynt på.
Jeg har en drivved planke liggende på spisebordet jeg også, men den er ikke helt bein, så man må passe på hvor man setter de tunge tingene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...