torsdag 29. november 2012

" Endelig " kuldegrader...og et snev av jul på badet:)

 

Hei og god torsdag!

" Endelig " har vi fått noen små kuldegrader her i sør:)))
Jeg vil jo helst ha mange varmegrader da, men når en klør i fingrene
etter å lage meiseballer, så trengs det litt kulde:)))

Det ligger på 0 grader nå, men det skal bli kaldere i helga, så i dag
lagde jeg 15 meiseballer:)
Smeltet delfiafett, og tilsatte solsikkefrø, nøtter, brødsmuler m.m...
Nedi begeret har jeg en tannpirker på tvers som jeg har knyttet en løkke
av hamsnøre rundt.....
De blir vel klare til bruk i morgen........men de får bare et par til å begynne med:))

Ellers så har jeg begynt så smått med advent/julepyntingen......og
badet er først ut:)))

 

På benken har vedkubben som jeg lagde i fjor fått sin plass:)
Trærne for telys kjøpte jeg på Plantasjen, og boret så
hull i kubben for å feste disse:)

I fjor pyntet jeg med denne på spisebordet sammen med et par
reinsdyr...og bilde av det er med i boka " Sanselig jul ":))

 

Har også heklet flere av disse klokkene....og stivet de med
sukkerlake.. og da havnet det 3 stk på lerkekvisten...Klokkene
veier en del, så for å unngå at glassvasen skulle tippe og gå i 100 knas
ble det bare 3 stk - men det ble jo bra dette:))

 

Den hjemmesnekret benken med reinsdyrskinn
 har fått 2 nye puter:)

 

En jul og en ujul hihi:)

 

Vel, et lite snev av jul på badet......Pleier ikke å ha så mye
julepynt på badet...men det mangler et par ting til fant jeg ut nå:)))
men de kommer på plass i løpet av helga:)

HA EN FIN TORSDAGSKVELD !!
 

11 kommentarer:

RosMari sa...

Koselige førjulsbilder hos deg. Skal også lage meiseboller til fuglene i helgen :) klem fra Rosen

Refleksjon på livsvegen sa...

Imponert!
Jul på badet ja..
får eg Jul på stova er eg nøgd ;-)
Men nydeleg er det!!

mvh Sigrid

Lenes blogg sa...

Koselig pynting. Gleder meg til å komme igang jeg og. Har tenkt litt på om jeg skulle lage fuglemat. Fin aktivitet å gjøre sammen med barn :)

fru. Lærum sa...

lagde og satte ut mat til fuglene i går....julekake ;-)

så flott du har pyntet..på badet....kanskje jeg skal ta det tipset :-)

klem tone

liven sa...

Koselig pyntet hos deg Janne :)

MittLilleHjerte sa...

Så utrolig flink du er Janne:)
Mye jul hos deg ;) Koselig!
Klem Janne

Lithe sa...

Meiseboller burde jeg og ha laget!
Får se om det kan bli tid til det til uka :)
Fortsatt fin kveld til deg :)

Nanna's verden sa...

Hvor er det nogle smukke og MEGET inspirerende billeder!

Huldra sa...

Herlig stemning hos deg. Falt jo pladask for telysstaken. Råfin! :)

Gunn sa...

Så koselig det ble på badet,du er så flink at jeg blir helt matt.
Har fått pakka fra deg og jeg ble kjempefornøyd.så nå kan jeg begynne å dille litt.
Ha ei fin helg, her er det 6-7 kuldegrader og litt snø så julestemningen kommer krypende
Klem





Huset på Bergheim - Gry sa...

Hei.
Her var det mykje fint, flotte bilder og god stemning :-))
Kom over bloggen din ved ein tilfeldighet, men legg meg gjerne til som følger. Gleder meg til å følge deg videre.

Ha ei fin helg!!
Gry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...