mandag 12. november 2012

Heklet juletrepynt........

 

I gårkveld/natt prøvde jeg meg på den ideen jeg kom på
når jeg postet sist innlegg:))
En skjønn klokke til å henge på juletreet......eller på ei kirsebærgrein
som jeg har gjort her:))

 

Heklet 6 stk:))
Den første ble litt for stor, nr 2 et hakk bedre, og så kom jeg
på hva jeg kunne bruke når jeg skulle stive de opp, så resten av gjengen
ble nydelige hihi:))

 

men det er jo smak og behag da:))
Kirsebærgreinen tok jeg inn i fjor en stund før jul og
malte den hvit:))
(den har bodd i kjelleren i sommer, men nå er det dags igjen:))

 

Jeg har brukt hampsnøre til å henge de opp med...testet først med
satengbånd, men fant ut at det røffe ble finest:))

 

En dorull som ble delt i to passet perfekt til å tre over
hekletingen:))
Hadde plast i mellom - ellers hadde hele sukkerlaken forsvunnet
nedi hullet:))
Dette var utrolig moro å lage og det gikk såååå fort atte...

Mønsteret er noe alà det jeg har brukt på de nye
lystrekkene.......så da er det " fort gjort " å flytte det over
på oe annet:o)

Nå skal jeg inn på sofaen og kose meg med et 
jule-ide-blad jeg kjøpte i dag.....kansje finner jeg noe morsomt
og enkelt som jeg kan få til:))

HA EN NYDELIG MANDAG !!
 

11 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så kreativ du har vært Janne :)
Lystrekk, lysposer, puter, skilt og reinsdyrshjerter og så disse herlige heklede "bjellene" til juletrepynt !!

Kommer siste prosjekt i bloggshoppen din :)))

Fin fin mandag til deg
Klem Heidi

Lithe sa...

Bjellene var knall søte :D
Ingen dum ide...
Ha en god mandag :)

Klem

Janne sa...

Åh, fiiiine!! :-))

Lenes blogg sa...

De var søte :)

Vita Hemligheter sa...

Sååå söta!!
Önskar dig en riktigt fin vecka:)
Ha det gott!
Kram Emma

LadyLaLaura sa...

De var kjempesøte :) superflink er du!! Her hekles det lapper for fullt, håper jeg skal få til et pledd til slutt. Gleder meg til å se mere jul-inspirerende-vakre ting som du finner på hihihi ja for du MÅ dele det med oss ja?!!
ha en fortsatt fin kveld. Klem fra meg

Rosehagen sa...

Hei;)
Her bobler det av kreativitet;)
Så gøy. Kommer tilbake;))

Klem fra Ann-M.

Trollstubben foto sa...

Stilige juleklokker Janne.
En dyktig liten hekler er du blitt.
For ikke å snakke om fantasien din da.
Har den noen grenser?
Stilige.
Stor klems.

Drude Nygaard sa...

Knallsøte. Du lager masse koselig julesaker for tiden. Skal du være med på julemesse noe sted? D

Gunn sa...

Hei på deg, de klokkene var kjempeflott.Det er så bra at du deler alle disse ideene dine med oss.
For mange år siden drev jeg med noe stiving av hekla ting, da brukte jeg melis og vann noe ordentlig søl men det ble veldig stivt:-)
Gleder meg til fortsettelsen av dine juleforbredelser.

vigdis sa...

De klokkene var nydelige! :) Kommer de for salg hos deg?

Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...