søndag 11. november 2012

Heklet skål, pulsvanter og juleevangeliet.....

 

Hei og god søndag!

Denne helga hadde jeg store kose-seg-inne planer......og litt kos ble det
men migrenen slo ut i full blomst, så det ble ikke helt
som forventet, men men:))

Fredag heklet jeg en skål......Ideen startet med at jeg ville prøve å
hekle en liten blomst....
Når blomsten var nesten ferdig, fant jeg ut at dette kunne være bunnen
i en skål hihi:))
Så ble det mye dikting og opprekking før det begynnte
å ligne:))

 

Jeg ble veldig fornøyd til slutt:))
Men, jeg glemte å skrive ned hva jeg gjorde, så jeg må prøve
meg på en til tror jeg:))

Jeg googlet litt om hvordan jeg skulle få denne stiv......Først prøvde jeg
med lim som jeg blandet med vann og penslet over......men etter
1 døgn skjedde det lite, så jeg googlet videre og prøvde med
sukker og vann - og etter enda et døgn ( i dag ) ble den
helt perfekt:o)))

 

Nå mangler det bare noe gåtteri jeg kan ha i den:)))
Og mens jeg blogger om denne, kom jeg plutselig på en ide til:o)))
Den er notert, så den ikke havner i glemmeboka.....

 

Helt nydelige pulsvanter har funnet veien frem til meg:))
Jeg bestilte de fra Karipia....... Hun har en herlig og kreativ blogg
hvor hun viser frem det hun lager - og det meste er til salgs:))
Da jeg fikk pakken, hadde hun sendt med en skjønn gave - et nostalgisk
bilde med blondekant som kan henge.. pluss et herlig kort
hadde hun skrevet:)
Tusen tusen takk Kari !!
Ta dere en tur inn på bloggen hennes HER og se hva hun lager:)

 

I dag har jeg sittet i ny og ne med dataen og skrevet juleevangeliet.....
Har 4 alternativ ferdig hihi - skal ikke være lett:)
HER kan du se det jeg lagde i 2010 - og HER. Ble veldig fint, men nå
har den ideen utviklet seg litt videre:)

 

Må bare ta med et bilde til slutt av kattene.......
som jeg tok for noen få minutt siden:) 
Den ene har fast plass på et trefat på tv benken...og i dag har
den snorket så høyt at det hørtes helt ut på kjøkkenet:o)))

Vel vel, nå skal jeg prøve å lage litt mat her:))
hva nå enn det måtte bli........

HA EN FIN FIN KVELD !!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så kreativ du er! Likte så godt det hjertet med rufsekanten under. Stilig! Flott var også juleevangeliet, fin skrift.

Heims verden sa...

Så flink du er:D Nydelig!

Også så herlige katter, det er så kos med dem:)

1001ting sa...

må bare gi meg helt over for din kreativitet og energi som vanlig.

Hespe sa...

Så kreativ og flink du er - skålen ble kjempefin!!

Ha en fin søndagskveld videre!

Klem fra Hildegunn

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Fikk jo skålen til kjempefint også du :)

Herlige katter altså!
Eget fat liksom. Hvor søtt er ikke det?! Hi-hi...

Ønsker deg en fin, ny ukestart!

Elis lille rede sa...

Skålen ble kjempefin! Har laget noe lignende en gang jeg også, og da brukte jeg potetmel og vann. Det funket fint. Når den ble skitten bare vasket jeg den, og gjentok prosessen;)

Klem fra Eli:)

Min stil sa...

Wow, så flink du e :)
Dumme meg, syns det så ut som en fin sommerhatt. En ide til sommeren kanskje? :)
Klæm Susanne

Edny sine puslerier sa...

Kjempefin skål! Den enkleste måte å stive på, er å vri opp heklingen i skummet melk, og så strekke eller legge rundt en form, som her. Til duker er det best at de er våte av vann først, for ellers blir de for stive. Jeg hadde et blogginnlegg om det for noen måneder siden.
Ønsker deg ei fin og kreativ uke;)

Karipia sa...

Så nydelig skål du har heklet, den var lekker. Og kattene så ut til å kose seg der de lå. Og jeg er sååååå glad for at pulsvantene falt i smak. Klem fra Kari

Janne sa...

Herlige katter, og oppi fatet da, hoho -love it! :-) Nydelig skål Janne, og ja, det gamle trikset med sukker og vann funker nok best!
Gratulerer med fine pulsvanter, de var helt nydelige! Skal absolutt kikke innom bloggen hennes!
God klem!

Livet på Galtebo sa...

Hei,
Er ofte innom bloggen din og tar av meg hatten for din kreativitet:))
Driver for øyeblikket å lager julegaver til meg selv og andre med juleevangeliet:)
Takk for at du deler dine gode ideer:)
Hilsen Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...