onsdag 7. november 2012

Ideer til oppbevaring av julekort

 

Det går fort mot jul.......så her tenkes det på juleposten - og hvor
den skal oppbevares:)
I alle år har jeg oppbevart julekortene i et gammelt skrin som jeg
tar frem år etter år etter år:)

Men nå har jeg fått litt andre ideer til oppbevaring - det er jo sååå
mange flotte julekort, så noen av de kan en jo ha lett tilgjengelig:)

 

Noen lager selv og noen kjøper ferdige julekort, derfor har jeg laget
forskjellige størrelser og typer til oppbevaring:)


På bilde over er det en stoffpose til " vanlig" størrelse... Den er
laget av juleservietter og bomullstoff.
Serviettene er limt på stoffet med decoupagelim for tekstil i to
deler og sydd sammen etter det er tørket.
Koselig å ha denne fremme på et fat:)



 

Her er det en " stor " sekk til julekortene:)
Har kjøpt meg et nydelig stoff med vintermotiv på og da måtte jeg
prøve å lage noe fint:)
I blondebåndet har jeg festet et lite treskilt med hamptau hvor
det står "julepost " på:)

Jeg lager ikke julekortene selv - det blir litt for pirkete for
utålmodige meg:))
Og om det er flere der ute som ikke har anledning til å lage julekortene
selv, kan jeg anbefale julekort  fra Vistaprint.

Der kan du laste opp ditt eget bilde etter du har valgt ut
den bakgrunnen og størrelsen du vil ha - enkelt å greit:)

Har kjøpt andre ting der tidligere og er superfornøyd - ta gjerne
turen inn på Vistaprint og se om det er noe for deg der:)

 

En annen versjon til oppbevaring jeg lagde i dag ble dette:)
Her har jeg brukt et lerret og limt fast stoffet bak....
Så boret jeg hull i hver side og tredde hamptauet gjennom hullet
som jeg knyttet fast bak.....
og på snoren kom det mini klyper:))
Dette måler 30 x 30 cm

Kansje dukker det opp flere ideer utover i november:))
- når en først er i gang med juleting så kan jo det fort skje:o)
og kansje kommer noe av dette ut i bloggbutikken min - tenke tenke.))

HA EN FIN FIN KVELD !!
Kansje ble du inspirert til å lage noe for oppbevaring av juleposten ?:)


11 kommentarer:

Ann-Jorun sa...

Hei. Så mange flotte ideer.Likte ekstra godt bildet du har laget.
Ønsker deg en fin måned.
Klem fra Ann-Jorun

Min stil sa...

Wow, så flotte de var. Og decopagelim for stoff viste jeg faktisk ikke fantes en gang, men man lærer så lenge man leve...
:) Susanne

Janne sa...

Jeg har også nettopp funnet ut at decopage kim kan brukes på stoff! juhuuu, flere ideer til markedet... ;-) eller kanskje ikke juhuu, blir jo bare mer jobb...hehe:-)

Nydelige saker her altså, digger postposen, den store!

Goood klem til deg, kjære Janne:-))

LadyLaLaura sa...

Jeg har også brukt vistaprint, men der kom jeg på en smell. Jeg syntes det var mye fint og snedig der så jeg bestilte flere ting.. og dermed ble det toll på det :(
Det ble kjempefine julepost-poser :) Du er bare så flink! Jeg har begynt jakten på rampenissen igjen (vet ikke om du husker at jeg etterlyste den i fjor også (http://ladylalaura.blogspot.no/2011/12/rampenisser.html) kommer du over noen så vær så snill å gi meg et pip :)
Ha en strålende og kreativ dag! Klem fra meg

lavendel mio sa...

Så mange fine ting du har laget!
Takk for tipsene:)
Ha en fin dag!
Klem Hanne

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så flott! Du er flink :)
Begynner å glede meg til juleposten begynner å dukke opp i postkassen merker jeg :)
Her blir de lagt inn i et album jeg har laget selv.

Koselig at du vil delta på min lille giveaway ♥
Fin dag ønskes til deg også!

Gunn sa...

Så mye fint, du er så kreativ at du må jo nesten boble over:) Veldig bra for oss andre som får mange fine ideer.
Ha en fin kveld Janne


Janne i Fagerlia sa...

Så smart du er - går aldri tom for flotte idéer.

bevaremegvel sa...

Så flotte idèer! Kjempefine :)

Ha en fin kveld.
Klem

Heims verden sa...

Så nydelig julekortoppbevaring! Så flink du er:D

loftkroken sa...

Helt nyyydelig :))
Flinke du ♥

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...